Händelserik helg. Gilla!

20 Juni - 21:58

Hej alla glada roliga peeeps. Hur är det med er?
Nu kan jag inte säga att alla som läser denna blogg, eller kikar in i den kommer ifrån Sverige så jag nämner inte det.

Sitter här på mitt rum efter en lång dag. Har försökt pilla lite med bloggen men lyckades inte så bra, försökte göra en egen header men det gick inte bra det heller. För det första blev headern alldeles för egohanna och för det andra fick jag inte iordning på grejerna... Men men, första försöket så...




Helgen har varit toppen bra verkligen! Malin kom hit på besök.
Denna Malin är en jätte trevlig tjej från Sverige som jag träffade på Au pair skolan och hon är en Au pair i Pennsylvania så hon kom hit och hälsade på!
Fredagen blev det lite kompisar över förutom Malin då jag var själv i huset. Det åts lite äppelpaj och snackades skit! Andra tjejerna som var här skulle åka till Miami dagen efter så det blev ett litet hejdå till dom där!
Tur att dom kommer tillbaka på lördag (26:e) !! :)

Lördagen börjades med att åka på mitt lilla värdbarns dansföreställning. Jätte söta var dom! Rosa miniatyr ballerinor kan väl inte vara mer än sött?? :)



Efter dansuppvisningen blev vi medbjudna på lunch. Men eftersom vi redan hade planerat att cykla i parken samt hyrt cyklar redan så hans det inte med lunch på tjejernas favvoställe.
Istället blev det att brumma hem i det varma vädret, käka rester av äppelpaj och några bagels innan det var iväg på fot till bussen in till NYC!

Våran planerade cykeltur blev väldigt rolig, men velig. Vi hade planer på att cykla runt hela central park men kringelikrok vägar och enfiligt gjorde att vi inte kom längre upp än till en tredjedel av parken... Med cyklarna?
Hur gick det till??? :P








Efter kort med tid och stress tillbaka till cykelaffären tyckte vi att vi var mycket värda varsin youghurtglass.
Vilket satt mer än superfint i magen. Yummie!
Två tröttisar funderar nu på att åka hemmåt igen, men vi bestämmer oss för en liten shoppingrunda på H&M och Forever21. Varsitt fynd senare, ett ex antal timmar och middag på Diner tog vi oss hemmåt och avslutade kvällen med en film och massvis med tjööt! :) Lyckad dag!!

Söndagen vaknades upp med planer på att åka till Poolen och slappa några timmar innan det var dags för Malins långa bilfärd hem till Pennsylvania igen.
Packar ihop oss och åker, tråkigt nog när vi kommer fram får vi inte komma in. . .
Det är så att Diana har signat upp mig på deras pool denna sommaren, MEN jag är bara uppsignad som deras caregiver så jag får inte lov att åka dit själv...
JAHA? Vad ska jag göra i sommar medans barnen är på camp med deras pappa och jag ska få ledigt.
Poolen, pressa och bada var min tanke.. icke då :(   Ledsen jag blev!
I vilket fall som helst fick jag och Malin åka besviket och svettiga därifrån... minst 30 grader ute.
Men istället bestämde vi oss för att åka och spela lite minigolf på ett ställe här i närheten. Adventure Golf.
Vaaaaaarmt säger jag bara. Minigolf må vara väldigt kul.. Men om det är lika kul i stekande 35 grader vet jag inte? Jätte kvavt var det med. ischa. Pool, sjö eller hav hade inte varit fel att ha i närheten! (Som man får lov att bada i)



En kall mumsig glass satt bäst i magen efter denna kokheta minigolf spelet satt bra i kistan :D
Sen var det dags att dra sig hemmåt för Malin ... Tack för en super trevlig helg!! Hade jätte kul!


Själv spenderade jag eftermiddagen med att packa min stooora resväska med alla investeringar från USA för att kolla om jag fick plats med allt. Och kläder plus gosedjur FICK plats. Wihu! :) 15 kilo så det går att knöka ner massa massa mer! =)
Så nu kan jag släppa det och bara köpa en till resväska och vara glad!!
Man blir så HEMSKT exalterad över att det börjar närma sig!! 9 veckor kvar som Au pair!! UNDERBART!
SEN KOMMER JAG HEM TILL SVERIGE IGEN!! Så jag har längtaat!! :) :) :) :)
En dag i taget. Men det är så nära!!! :)

Nu ska jag säga hejdå, hoppas ni orkade läsa ända hit ner...!!

Xoxo!

Kommentarer
Postat av: Mamma

<3 Härligt!!!

2010-06-21 @ 22:07:43
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Mamma

Ost den andra headern var mycket bättre<3 Love you<3

2010-06-22 @ 15:08:40
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0