Va? 2 veckor redan?

15 Juli - 23:23

Nu skojar ni med mig? Man får inte lov att snabbspola någons liv sådär!!

Det är verkligen sjukt hur två hela veckor har gått??
Det har liksom snabbspolats framför ögonen på en....
Och när fick jag tid till att gå och ta massa kort på allt jag ville ta kort på?? Hoohoo.

Det känns verkligen hel weird. Som om det bara gått en vecka istället för 2.
Visst måste jag medge att jag i början på förra veckan tyckte det var lite segt, men jag har ändå njutit av livet här uppe! Plus att jag varit bortskämd och bara gått vid sidan av och latat mig...
Ni vet att det är svårt att ta hand om någon annans barn medans dom själva är med va? För det är det!
Man vet inte riktigt vilken roll man ska finna sig i.. Om man ska säga till barnen eller invänta att mamman själv ska göra det? För det är olika vad olika människor tycker i olika sittuationer, så jag vill ju inte bestämma något som sedan mamman säger tvärt emot..

Tillbaka till sak. Veckorna här har gått sjukt fort, speciellt denna veckan! Halluuu?



Men vi har haft en bra tid här iaf. Diana beger sig hemmåt imorgon och jag åker på söndag.
Ska spendera helgen med pappan och barnen, vilket just nu känns lite lustigt.
Men det kommer att bli bra.. Är bara en dag för jag åker tidigt på söndag.

Så vad har vi egentligen gjort?
Barnen har gått på camp (som kollo, fast över en dag. Som ett litet fritids sådär) på dagarna mellan 9-13 Elizabeth och 9-15 Gerard och Lea.
Jag har börjar jobba vid 12:30 då jag bäddat sängar, tagit morgondisken och tagit tvätten. Sedan klockan 13 så har jag åkt iväg och hämtat lilla Lizzz som både är trött och hungrig och vill hem och ha mat och vila.
Vilket lämnar mig till inte alls mycket att göra, min sysselsättning har många dagar varit att spela Nintendo DS, Mario Bros. Vid 15 kommer dom andra barnen hem och är hungriga och vill vila.
Dötid igen...

Varit mycket film, och dataspel pågång och jag har inte gjort mycket alls. Suttit och degat, samt fixat och pysslat med så mycket det går.. Kaaan INTE sitta still om det finns det lilla minsta möjliga att greja med.
Någon dag har det blivit poolen på eftermiddagen, andra middag någonstand. Annars har vi varit på en upptäcksfärd till ett vattenfall, lekt lite på trädgården, spelat spel, slappat, åkt till biblioteket. Idag har dom stora barnen camp out med sina campgrupper så dom sover i tält ute i den mörka natten för tillfället.

Har varit en intressant, laaaat och avslappnande vecka! (Veckor)

Ska bli skönt att komma hem till mitt rum och min sääng igen dock får jag lova!!
Känns som att jag skrev detta förra gången jag blogga.... "men inte källaren och alla leksaker så man behöver leka med det igen" ??? :P

Haha ganska intressant hur så mycket text kan handla om så lite saker. Enjoy!

Xo xo Hanna.

Ps....... 49 dagar kvar + 10-(13) !!!  Sen är jag HEMMA!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0