Up, side, Up, side, down. UP!

24 Januari - 22:42

Ja, så kan det vara någon gång i livet. Man åker som på en bergochdalbana upp och ner, ner och upp.
Och jag har haft lite obalans på sistonde av olika anledningar..
Men efter en helg som denna kan man inte må så mycket BÄTTRE!!

Fredag...
Min fredagskväll började med att Hannah min lilla tysk kom till GLEN RIDGE och hälsade på! wuhu!
Eller ja.. efter några om och men med bussar så plockade jag och Anna upp henne vid bussen och åkte sedan för en SEEEN fika på DINER.
Men det var mysigt, härligt att drömma sig tillbaka och känna på lite hur det var innan Hannah flyttade!
Efter lite slummrande av två trätta Hannor somnade vi trötta för att sedan möta den spännande dagen. . LÖRDAG!


Lördag...
Började med att jag var tvungen att jobba några timmar, men det gick smärtfritt väldigt fort och vi hann med sånglektion, lunch, baka brownies, göra experiment och lite lek ute på våran gata.
Sen var det dags att ge sig av med polarna igen för att äta lite lunch. Efter vel med att nästan ingen var hungrig började vi med att åka upp till ett ställe som heter Eagle Rock där man kan se ut över hela Manhattan och Broklyn :) Jätte häftigt. Är även massa minnes saker för den 11 September.. Väldigt fint!
Fick dock inte med mig kameran, så ska ta med mig syster upp där igen om 2 veckor och se till att kameran är tillhanda =)
Efter en mysig stund på eagle rock så åkte vi till ett favvis ställe, Panera bread för att äta lunch :)
Blev half and half vilket menar att man kan välja två mindre portioner av någonting istället för ett stort.
Så jag valde en halv grekisk sallad och en halv black bean soup. Mycket bra val!

Innan Hannahs buss gick tillbaks till NYC hann vi också sitta och dega lite på mitt rum då jag får massa påhopp på att jag inte kan prata engelska ;)
Haha även om det är sant... Säger sheep istället för cheap, shaynees iställer gör CHinese. Och har allmänt problem med Chhh ljudet. ROLIGT hade vi åt det iaf.

Senare på kvällen blev det bar/resturang igen, där jag och Anna delade på en Nacho tallrik.. Kvällen var planerad för bowling så vi träffades på detta ställe innan det blev dags för det roliga. Två nya tjejer som jag kommit i kontakt med var också med, och vi hade en riktigt trevlig time together.
Det är så kul att träffa nya människor! Varför kan det inte vara lika lätt hemma?
.. Ja vi är aupairer, har något gemensamt och alla vi har kommit från olika platser ensamma..
Men vad kul det hade varit att träffa något gäng sådär random och sätta sig och fika och bowla lite.


Nina, Anya, Johanna och Anna

And me!


Söndag
Vilken dag! Jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv!
Haha, jodå man har sina dagar. Men idag har det verkligen gått non-stop hela dagen.
Skrattat om allt och lite till! Och mina galna vänner här gör ju inte saken bättre ;) hihi.
Dagen började i vilket fall hemma hos Anna då vi snyggade till oss för att förbereda oss för foto-tagning!
.. Jo det var nämnligen så att det var NYC som gällde idag! Och det var inget vanligt NYC besök utan det var Madison square garden som gällde och där en match mellan KNICKS och DALLAS som väntade.
Inne i NYC väntade även en lycklig Hannah med lycklig broder för att möta upp oss.
Säger bara att det var en mer än lyckad dag, jättre trevligt!
.. När det gäller basketen gillade jag mest pauserna med alla dessa olika nummer av uppträdanden med cheerleaders, lekar och annat kul. Har även kommit fram till att HANDBOLL är min sport!
Roligaste sporten att titta på, om man ser det från min synvinkel. Mer liv och rörelser.
Basketen var bara att springa fram och tillbaka, jaga boll och försöka träffa korgen. Inte får man röra varandra heller, mycket bättre med handboll då man får brottas eller kramas eller vad ni nu vill kalla det : )
Ni avgör helt själva ;)
Lyckad New York City tripp som avslutades på ett Finare Diner där vi åt lyxhamburgare =)




Och SJÄLVKLART blev det till att köpa ett finger!! :D Även om det mest användes för att posera innan match istället för att hejja med dom. Med det gick lika bra det ;)
(Mer och bättre bilder kommer på facebook, dom mesta korten tog med Annas, Hannahs och Jonas kameror!

Väl hemma blev det liiiite liiiiiite Italienska plugg och sen filmen Flyga Drake.
VÄRLDEN ÄR ORÄTTVIS.
Så mycket runt omkring än som man blundar för.. HEMSKT!




Hanna Maria Magdalena


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att du haft en sån gooo helg! Hörs i veckan så vi får prata lite! Puss puss<3<3<3

2010-01-25 @ 07:41:03
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Eveliina

såå kul att klicka förbi ibland och läsa om din vardag.. ta hand om dig :)

2010-01-25 @ 16:01:18
URL: http://eveliinaylilehto.blogg.se/
Postat av: Tomas

Fan vad fett, Madison square garden!!! Groooovt avundsjuk på dig!

2010-01-30 @ 12:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0