Meeting new people.

21 Januari - 23:30

Idag har varit en seg dag, började med att vakna med en kraslig hals och snuvig näsa, så efter lite beslutsångest bestämde jag mig för att stanna hemma från gymmet. Vilket istället ledde till massa dödtid framför datorn.
Men det är härligt att få chatta lite med folket hemma ibland meed ju!
Sen så fick jag ett trevligt samtal från frippe och Sverige, vad glad jag blir när folk ringer hit utan att jag är beredd på det :) SAMTAL TILL MIG?? :)
Vi pratade iaf ett tag och det var härligt att få prata lite med lille frippe :) Bytte även några ord med min lilla lillebror!! Härligt när ett telefonsamtal faktiskt betyder något istället för att ringa och prata skit (inte för att jag har någonting emot det heller)
Men allting blir så mycket mer uppskattat här på något sätt, ett litet vykort i posten, mail från nära och kära hemma och att få höra sina bekantas röster i websamtal eller över telefon.
Det är dumt att det är så svårt att uppskatta vad man har när man har det, men kan uppskatta det så mycket när man inte har det.. Uppskattning är för övrigt ett väldigt bra ord! Upskatta varandra, även om du spenderar din mesta tid med den/dom personerna!!

Dagen fortsatte i lathetens tempo med att jag och Lizzie kollade på film.
Strålande sol ute, men inget parkbesök "I dont like going to the park all the time"
Så jag latade mig extra mycket och bara slappade framför teven.
.. eller ja, datorn blev det väl..

Dagen rullade på och jag hade bestämt mig att få ut Lizzie iaf en liten stund, innan vi kommer ut så insisterar hon på att vi SKA leka i lekrummet en stund (låter så fult att skriva källaren)
I alla fall, medans jag viker tvätt så skuttar hon runt i källaren och lagom i tid tills jag är klar med tvätten och planerar att dra ut mitt lilla värdbarn utomhus så knallar Diana innanför dörren och snor Lizzies uppmärksamhet vilket leder till att hon säger "I want to rest in mammies room with mammie!"

*Suck pust stön och ont i magen* Aj vilket dåligt samvete jag får som varit inne hela dagen och slöat. Stackars barn. Nu blir det mer tv mer tv och ännu mera tv.
Magen knep på grund av att jag kände mig som en lat, bekväm aupair som inte hittar på något med sina värdbarn. uusch.. Men det går inte att få Lizzies vilja att ändra sig där inte... :/

NU till den roliga delen av kvällen. Efter jobbet. wu!
Iaf, efter jobbet så beger jag mig iväg för att sitta ner och ta en kopp te med ett par nya tjejer här i området.
Åker och hämtar en tjej och åker sedan vidare till cafeet. Där det sitter iaf två nya ansikten :) Spännande.
Där spenderar vi några timmar med att prata om allt möjligt, riktigt trevligt.
Är det såhär lätt att träffa nya människor? Varför gör man inte så i Sverige?
Alla behöver väl lite nya vänner, right? :D


Går och lägger mig med ett konstigt humör och grubbel huvud trots allt. Konstig dag...
Men men, nog om det. Massa pussar och kramar från mig till er! ♥♥♥


*Ler man när man inte är glad lurar man hjärnan att man är glad och blir glad*
(ungefär det denna bilden säger ;) MUNTERGÖK! )



Kommentarer
Postat av: Mamma

Man har rätt att bara vara ibland<3<3<3

2010-01-25 @ 07:39:03
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: A

söt. :'D

2010-01-25 @ 08:27:44
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0