En vecka har gått.

9 Januari - 12:27


Bild från Disney world, för att göra en lång text lite mer intressant.

Ja en vecka har gått och jag har inte alls varit speciellt taggad på att skriva någonting här, för det första har veckan sprungit iväg och för det andra har det inte hänt något sådär super speciellt.
Det ända, märkvärdiga den här veckan är att jag och Anna tog oss i kragen och fixade en kurs på ett collage.
Efter uppsigningen i fredags, påväg hem i bilen igen så beklagar vi oss för att vi inte får gå något äkta collage med cheerleaders och football spelare...
Tråkigt att inte få vara med och dela det, men det är väl okey. Att gå ett sånt collage kostar multum och lite till.
Eftersom företaget har varit väldigt dåliga med att informera om vad kurserna kostar så är sponsringen från värdfamiljen inte mycket om det är något extra coolt man vill göra!

Men men, nu är det som det är och jag ska studera Italienska onsdag kvällar mellan halv 8 och 10.
Vilket inte alls var planerna då vi åkte från collaget. För det första fick vi information om att det var tisdagar OCH torsdagar.. Inte bara torsdag som jag och Anna uppfattat det.
Men sen ringer collaget 2h senare och säger att klassen är inställd, ingen anledning.
Hoppas nu på att det finns platser kvar på onsdags kvällarna!!

* Ursäkta röran, men det är lite rörigt nu för tiden *

Oj oj... OJ!
Måste berätta om min lilla panik i tisdags!
Klockan börjar närma sig 11:45 och det är dags att ge sig iväg för att hämta Elizabeth från Pree-school.
Då jag springer ner för trappan för att grabba tag i allt jag behöver för den korta bilfärden så hittar jag inte nyklarna?..  Letar då hektiskt lite överallt och springer upp och ner till rummet en hel del gånger för att rota igenom stället där nyklarna kan vara.. (Är det inte kul hur man kan leta på SAMMA ställe utan att hitta dom typ 100 ggr?)
I vilket fall som helst så slutar det inte lyckligt, jag lyckas inte hitta några nyklar och försöker då få tag i min kära värdmamma. Då hon inte svarar börjar paniken stiga mer och mer...
Försöker ringa till "värd pappan" men ingen vidare svar där heller.
Då börjar jag istället ringa runt till kompisar och höra om dom har tillgång till bil MED barnstol i så jag kan få plockat upp Lizzie.
Panik Panaik och Panik.
Får hastigt ringa skolan, då jag hittar en magnet med skolans uppgifter på på kylskåpet.
(Måste tillägga att jag inte har några nummer att ringa om det händer något!! Måste ne om det)
När jag, sådär 20 minuter senare får tag i en tjej som kan hjälpa mig har jag fortfarande inte fått tag i Diana..
Springer ut till mötesplatsen med en aupair som ska hjälpa mig och tar mig iväg till skolan.
Väl där så rusar jag innanför dörrarna 20 minuter senare, men det visade sig vara okej eftersom jag ringt och meddelat. * phu*

Till min glädje ringde Diana påväg hem igen och beklagade sig för att hon hade båda bilnyklarna i sin handväska. *Phuuuu ännu en gång* !!
Lättad av att det inte är jag som tappat bort nyklarna andas jag ut och dagen börjar rulla på som vanligt.


Fick även kört förbi huset med MEGA kransen ! FINT!


Hanna Maria Magdalena ♥

Kommentarer
Postat av: SysterSarah

Hanna, Hanna <3 Tur att det var din värdmamma som varit slarvig ;) Hehe!

2010-01-09 @ 23:01:35
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Tomas

Där hade du tur Hanna lilla ;) SHIT ingen liten krans dom har satt upp, är alla lika överdrivna i USA med julpyntet?

2010-01-10 @ 01:28:32
Postat av: sandie D

Fick lite dåligt samvete när du sa att du inte hade hört ifrån mig på ett tag! så nu jäklar är jag här och härjar igen!!! Kul med italienska! Lär du mig något fint när du kommer hem??? :) <3

2010-01-10 @ 18:16:39
Postat av: Mamma

Va Hanna tappar bort saker... hmmm vet inte om det är något jag känner igen??? puss <3<3<3

2010-01-10 @ 20:45:19
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0