Cooking class and a laim Italian class.

13 Februari - 22:30

Vill först och främst ägna en tanke åt min farmor som fyller år idag.
Grattis på henne!! <3

Hoppas du fick en jätte bra dag!

Idag har jag varit med mitt minsta värdbarn på en cooking class.
Det blev att bryta choklad i mindre bitar, skära jordgubbar, ananas lägga lite småsaker som morot, celeri, marsmallow på ett fat och så röra i choklad grytan.
Fick henne till och med att smaka på allt, UTAN gnäll! DUKTIG HANNA! =)
Det var riktigt roligt, onsdag morgon har precis blivit en ny favvis!

Så var det jobba hela dagen och senare på kvällen ge sig iväg på en Italienska klass....
Det hela börjar väl med i bilen där vi försöker komma fram till om jag och Anna ska prata med varandra på Engelska eller på Svenska inne i salen?
Vi kom inte fram till något bra då annat kom på våra tankar.. Men det löste sig fint ändå, då vi fick pratat Amerikanska med några andra personer på raden framför oss..

Först snubblade jag såklart halvspringandes upp för en trappa och slog i knät, parkeringen var smockad så vi fick skynda fort för att inte komma försent till första klassen!
Sen efter lite vel i klassrummet framför alla för att kunna hitta platser satte vi oss längst bak.. ?
Klassen i sig vet jag inte ens om det var någon klass? Vi satt för det mesta och försökte lyssna på vad läraren sa, då hon pratade.. Och annars satt vi bara och väntade på att klassen skulle börja.
Men det gjorde den aldrig.. Läraren var som en liten stackars elev som står och redovisar för en klass. Pratade tyst, mumlade och hade ingen koll på vad hon skulle säga..
När jag svarade på frågan: "Come ti chiama? " att jag kommer ifrån Sverige undrade hon vad det var och kollade irriterat på mig. När jag fint försökte förklara blev det väl mer ignorerat än nyfiket.

Stackars lilla tant är väl allt jag kan säga..
Får hoppas det blir bättre till nästa gång. 3000 kr på att sitta och lata sig var väl ingenting jag hade hoppats på!



That was all for me today. Now Im gonna take my beuty-sleep and wake up with more energy then ever!! Because the next step is going to a step/sculpt class at the Y!
Wish me good luck!


Kommentarer
Postat av: Anna

ha, nu ser jag hur mycker italienska du lärde dig. "Come ti chiama" betyder vad heter du på svenska. Fast jag ska inte klandra dig med tanke på det sättet hon underisade oss på.

2010-01-14 @ 05:37:57
URL: http://americananna.blogg.se/
Postat av: Sarah

Fel sal? :P haha!



Lät inte riktigt som att ni hade hamnat rätt ju :P

Eller var det Hanna som inte lyssnade ordentligt på frågorna, läste precis Annars kommentar raden över, HAHA! Heter du Sverige ;) Coolt! :P

2010-01-14 @ 10:22:09
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Farmor

TACK för dina tankar om min dag igår.

Rikgtigt rör blev jag då jag läste ditt inlägg idag

Detta ska jag leva på hela veckan att du kom ihåg mig

Lycka till med italienska

Din värdfamilj hur kom jag ihåg De är italienska eller då har du mycket medvind när du nu ska läsa italienska och när du i grundskolan gick då läste du Spanska

2010-01-14 @ 14:12:15
Postat av: Mamma

Hanna snurrig, sen aldrig...<3<3<3

2010-01-14 @ 15:06:53
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Hanna

Lystring. Inlägget är publicerat sent och jag tog någon mening från dom på mitt papper och det råkade bli lite fel. Men bara lite ;)

KRAMISAR!

2010-01-15 @ 03:06:00
URL: http://aupairinusa.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0