Ängel . . .

28 Januari - 20:29

Vad svårt det är..
När man är med Diana och i närheten av henne vill man inte visa sina dåliga sidor.
Så om jag någongång är på dåligt humör, visar jag aldrig aldrig henne det!
Barnen har man ju sina stunder med och små-gnabbas med lite då och då.
Så idag satt jag och Lizzie i soffan, jag har varit allmänt off idag och vi satt och kollade i en liten reklambok.
Då hon började rycka till sig den och säga "I WANT TO HAVE IT" då jag svarade att jag snart är färdig och att hon kan titta i den efter mig så säger hon det ytterligare FEM GÅNGER.
(Och när jag har sagt någonting så vill jag inte ge efter och ge henne det)
När jag nu försökte vara lite snäll och säga att hon kan kolla MED mig och inte det heller funkade så blev jag väl lite trött och smått irriterad.
Diana som sitter och spelar hockey med Gerard på golvet nedanför börjar skratta och säger att det är första gången hon ser mig vara lite små "upset".

Usch usch usch. Själv så småkivas man med barnen hela dagarna och vågar säga till dom på ett annat sätt när man är själv med dom, varför ska det vara så svårt framför Diana?
Varför blir man osäker på om det är rätt när deras mamma står och hör på..
Menar det att man då egentligen gör fel och borde kunna göra exakt samma sak utan Dianas närvaro som med?


Dilemma...
Jag tycker ju inte att jag gör fel just då? 
Och om man inte vågar visa sin bestämda sida med Dianas närvaro så kanske hon tycker att man är en vekling och inte alls tar hand om barnen på rätt sätt. *phu*





Jag borde egentligen gå ner till källaren och träna!
Imorse var vägarna snö-täckta så kunde inte ta bilen..
Nu när allt töat bort är det ingen fara men det är ändå för sent för att pallra sig dit nu.
Just nu känner jag inte alls för att träna, men man vet hur skönt det känns efteråt!
Plus att jag skriver upp det i min lilla bok och då känns det väldigt skönt att det är ifyllt något här istället för att skriva att man var lat... BLÄ!

Lovat mig själv att träna minst tre, helst fyra ggr i veckan!!

Får ta och träna fredag och lördag istället!
Ett gott bad med go lugnande musik ser populärare ut just nu än att gå ner och springa på ett tråkigt löpband och stirra in i en vägg ;)


PoK Hanna

Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha du irriterad nääää, det brukade du bki ganska ofta på barnen här med... hihi, du är lite trotsig själv!!! Puss Love You!!! Kram

2010-01-29 @ 07:54:10
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Sarah

Kanske för att det är hennes barn ^^ Du visar respekt emot henne för att du inte vill verka skällig på hennes barn eller nått ! :P Vad vet jag ;)



7 DAGAR KVAR :D



PUSS

2010-01-29 @ 11:14:08
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Tomas

Införskaffa en boxningssäck och ta ut alla dina aggresioner. Dessutom är de bra träning ;)

2010-01-30 @ 12:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0