Snurr snurr..

27 April - 23:41

Jobbiga jobbiga tankar. Allt snurrar i huvudet just nu.
Vem är jag? Vad är egentligen något för mig?
Vad intresserar mig? Vad intresserar inte mig?
Vilket spår är rätt?
Följ din egen väg och få ut det DU vill av livet... Men vad vill jag?
Är man någon man vill vara? Och gör så det blir uppfyllt?
Eller är man den man är utan att bara vara.. ?

OM det är den personen jag är, den jag är utan att riktigt anstänga mig så är det en person som glädjer sig av att vara med vänner, hitta på saker och tokigheter.
Ingen direkt äventyrare i sig...  Men att ibland busa till det lite, och kunna säga "Man lever bara en gång"

Den jag vill vara är en äventyrare som säger "ja tack" till allt som pågår.
Åka runt i världen och se allt jag bara hinner se.

Snurr snurr snurr som sagt..

Sen funderar jag nu mycket på livet efter au pair livet, då man kommer hem igen.
Vad ska jag göra då?
Hur ska allt gå med jobb? Ska jag börja plugga?
Flytta hemifrån?  Vart och hur i så fall då?
Kommer jag äntligen att få träffa någon då att dela allt med.. ? Är det inte på tiden snart iaf?

Det är så mycket som snurrar runt så det finns inte, och jag blir gaaalen.
Kan inte sova om kvällarna, släcker lampan och ligger och vrider och vänder på mig med alla dessa tankar i huvudet.

Vad ska man göra dom sista månaderna för att göra det bästa av sitt år här?
Om det känns som tiden flygit nu? Vad kommer det då göra sen?
För jag vill blicka tillbaka på det här året med stolthet, inte med ånger att jag inte gjorde det och det eller si och så..

Det är svårt att stå på egna ben.. Tro mig! .. :/



En tisdag med Hanna och Lizzie.
Idag ville jag för en gång skull göra något roligt igen.
Känns som att man kom med alla dessa idéer då man först kom hit sen har man gått och blivit slö och gör inte alls mycket om dagarna.
Men så iaf, idag tog jag med mig Lizzie för att mata fåglar och leka lite på lekplatsen.
Vi tog oss till en ny park idag där jag flera gånger sett folk som matat fåglar.
Så jag packade lite bröd oxh kex för att sedan bege mig till parken.
Med lite vel om att hitta dit rätt, enkelriktade vägar och kringelikrook kom vi fram tillslut och började mata söta änder på en gång :)


Jaga jaga änder.



Söta änder som var ihop-parade två och två!
Och så massa farliga, högljudda canadagäs...


Ett försök till foto på båda två :) Skrattande härlig bild!



Så blev det lekplats :)
Vad mycket dom förändras dom liven!
Vad mycket min lilla Lizzie har utvecklats och blivit större på min tid här. Sööötnööt!!
"Im a big girl now.. Im a big sister now" hihi söt troll!

Resten av dagen ska jag inte prata om efter att visat er ett trevligt besök i parken :P
Meeen kortfattat säger jag bara att det varit väldigt långtråkigt och händelselöst.
Trötta ungar och en Hanna som inte bara vill sitta på rumpan.
Det är så svårt när Diana är hemma.. Det finns inte alltid något att göra då barnen klarar sig fnt på egen hand. Men man vill ju inte direkt lägga sig på latsidan för det? ..
Svårt att veta vad man kan göra dock...

Nu avrundar jag och försöker än en gång att lägga huvudet på kudden och somna så fort som möjligt.
Dumma är att inställningen på att inte kunna sova sitter redan i huvudet. Klart det inte går att sova då! ..

Nu väntar jag bara på att mamma ska komma hit! Måndag spriiiiiing! <3<3

Kommentarer
Postat av: Sarah

Grubblande lillasyster <3 Allting löser sig. Ta det lungt, njut av NUET :D



Älskar dig! Puss

2010-04-28 @ 10:41:10
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du nu är det söndag!!! vet du vad det innebär???? Jag kommer i morgon!!! Wiiiiiiiiiiiiiiii<3

2010-05-02 @ 09:06:56
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0