Läsarna får tycka till ..

Siiista Mars, 22:42  

Hej allihop. Jag har en liten åsikt som jag tänkte forma till en frågeställning.
Det har nu verkligen börjat bli en vardag av hela aupair livet (borde vara så efter 7 månader).
I vilket fall som helst så finns det inte alltid något att skriva om, som ni kan tycka är så roligt att läsa eller ens något speciellt att nämna i en blogg.
Eftersom jag inte är en erfaren bloggerska, och inte kommer fortsätta blogga då mitt liv i Amerika är över, så undrar jag er vad ni tycker såhär långt PLUS vad jag kan skriva om som skulle intressera er?
Vardagsmat för mig kanske inte alls är eran vardagsmat. Nej för ni vet ju inte vad som försejgår här borta.
Men om jag ska vara ärlig så rullar det väl mer eller mindre bara på.
Man har sina ilandsproblem och man lever ett vanligt liv...

Sen har man en heel del att se fram emot dom kommande månaderna!
Men det har jag väl redan listat upp för er? ;)

Sen vet jag inte vad man ska passa på och göra här medans man kan?
New york tycker jag att jag fått nog av efter den toppen bra guidade turen jag farmor och farfar fick oss.
Kanske borde gå och se i några museum och även kolla in det stora biblioteket och lite sånt.
Har varit slapp på den fronten. Får bli en och annan tur i alla dessa parker när det nu blir varmare :)
Vad skööönt att det är varmt och man kan hitta på saker att göra UTOMHUS, och inte behöva gå till ett fik och gotta sig varje gång man ska träffa på ngn.

Det går mot de ljusare tiderna vilket jag är väldigt glad över. Sommaren har mycket gott att erbjuda.
Det är så kul, för det känns som att allt som hade med sommaren att göra är det jag har mitt första intryck av när det gäller värdfamilj och alla dessa dofter. Och det kommer tillbaka nu :)
Man minns när man först kom hit, vad man regrestrerade alla dofter och hur man fick en känsla av hus och familj.
Lite roligt, för det är det enda som kommer återfångas. Jag kommer inte få se en till höst eller vinter och känna igen alla dess tecken.

Jag ändrade inlägget hej vilt här ja ;) tihi.



Mitt största I-lands problem är mina matvanor, träningsvanor och allt detta.
Så idag har jag varit en duktig tjej.. Tränade på morgonen och ätit nyttigt dagen igenom.
Beach 2010 here we come! PLUS att jag vill komma tillbaka till mitt normala jag innan jag kommer hem och visar mig för alla ;)
Visst vet jag att ni tycker om mig ändå. men ja! ^^


Saknar att bara slappa med nära och kära såhär på kvällarna, ligga hemma i soffan och slöa.
Här är jag bara på mitt rum med datorn... :/ Hm.
Puss på er !




Kommentarer
Postat av: Maria

Så kan det vara när du skaffat egen lägenhet....<3<3<3

2010-04-01 @ 10:49:22
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Sarah

Det Amerikanska vardagslivet? Vad ni gör på dagarna. Vilka aktiviteter barnen pysslar med. Träningar, lektioner, playdates osv :) Vad barnen äter till frukost, middag, lunch, snacks ;) Det är ju RÄTT stor skillnad från här :) Hur nära det är till skolan för t.ex Gerard, ändå får du köra/ hämta honom.



Om du inte varit där inne så ångrade jag faktiskt att vi inte var inne och tittade på vaxdockorna på Madame Tussauds. Det måste du ju göra! Och ta massvis med kort ;) Hehe!



Vi bloggläsare är väldigt nöjda med inläggen du skriver annars :) Vi är glada att höra ifrån dig! :D



PUSS PUSS PUSS <3

2010-04-01 @ 10:50:54
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: gubben

Är inne varje dag för att se om du plitat ner något! bara för att se att allt e ok!!!!! Ja förutom dom dära humörsvängningarna!!!!!!!!!!!!!!!!! puss o kram phu tog 5 min att hitta alla bokstäver!!

2010-04-01 @ 11:15:33
Postat av: Farmor

Glad påsk tjejen i USA.

Du skriver så bra och det har varit trevligt och längtansfullt att öppan datorn varje dag och läsa vad du har skrivet.

Det finns mycket jag fortfarande undrar över hur det är i gemförelse med Sverige. Priser på mat Vad folk tjänar är väl lite svårt att få reda på hur en person som jobbar som postis får i lön och hur många timmar den gör.

Att gå till hårfrissan är dyrt här i Varberg 400 kr för att bli klippt.

Skolbarnen har de matlåda med till skolan???

I Sverige har vi fri skolmat i skolan

Hur går det för dig med italienskan???

Är det inbokad något discodans med tjejkompisarna?

Nu när våren nu blommar för har ni 4 årstider som i sverige.



Hur firar ni nu påsken? Blir det att gå i kyrkan???

Var din familj katoliker.



Lycka till nu med tiden du har i USA



Kramiz

ps syns vi i Blåkulla imorgon???

2010-04-01 @ 22:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0