"Hemma igen"

15 April - 21:41

Och jag är hemma igen trött och go!
Har haft ett par riktiga bra dagar i Baltimore, Maryland!!
Vilken otroligt mysig stad med massor av roligheter att titta på. Kaaanon!

En tre timmars bilresa tog oss ner till Baltimore i tisdags där vi lämnade av väskorna på hotellet och tog oss på en gång till Aquariumet där. Ett mycket mysigt ställe med massa söta varelser av alla dess sorter.
En massa fiskar av alla olika slag, sköldpaddor, Aligaror, maneter, rockor, och en himla massa annat skoj. Där gick vi och filosoferade och sprang runt. Efter ett tag var det dags för en Delfine show! :)
Jätte mysiga djur det där, nästan så jag vill ha en som mitt husdjur! Jätte söta och busiga (precis som jag;) )


Ovan har vi på bild nr.2 Nemo och Marvin i deras korall bo, sedan har vi fetisen Patrik från svampbob fyrkant på bild nr.4. KLOCKREN ;)



Delfin-showen :) Mycket kul!

Jag och Lea fortsatte på egen hand till regnskogen och det Australienska stället...



En lång dag avslutades med middag på cheesecake factory och sedan somnade 5 trötta äventyrare gott i deras svit på hotellet :)


Onsdagen bjöd på en mixad kompott! Vi begav oss först till ett "tåg museeum" där vi kikade runt och hade det trevligt. Massa roliga lok att se och mycket knasiga också för den delen.
Några miniatyr tåg och demostrations tåg. Blev ingen färd med det gamla tåget då inte tiden passade oss, men detta var mycket nog för våra hjärnor. Trevligt och fint väder fick vi även det på köpet!





Sedan bar det iväg till en känd baseball spelares museeum "Babe ruth".
Museumet var där hans födelseplats och första hem.
Innan jag hann tänka mig för kom frågan "Men vart lever han nu ?"  Kocko!
Efter att blivit lite smartare om vem Babe Ruth var så begav vi oss iväg till en baseball match.
Men inte ska man missa att få lite fotografer inte, när man är på ett litet ställe som detta och faktikst har möjlighet att få komma såpass nära spelarna som att få en autograf. Gerard fick fem autografer på sin biljette och jag fick två. Varav en av dom var den populäraste spelaren i bortalags laget :)
Lyckades inte få några hemma-lags autografer dock. Men jag är nöjd och glad för det, och så är Gerard.
Scrapbook nästa!
Sedan bar det av till våra säten där vi skulle kolla på matchen, jag satt mest hela tiden ganska lost och försökte klura ut reglerna och något mönster i det hela. Vilket jag inte lyckades så bra med.. Men jag har fått gå på en match nu iaf! stolt! Och ätit hotdog på ett sånt ställe som man alltid ser i film !!


Babe ruths museeum!


Baseball game!

Även denna kväll bjöd på en middag, fast denna gången på ESPN, sport resturangen med teveapparater som visar sport överallt! :) Ett ställe som Diana väldigt gärna ville gå till och tyckte var väldigt roligt :)
Menyerna var väl det jag tyckte om bäst, coola menyer! (se nedan)
Själv blev jag bara stressad av alla dessa apparater överallt och tyckte det var väldigt osocialt :P Men coolt var det iaf. Nu har jag gjort det med :)
Efter maten och den STORA browniesen som alla delade på bjöds det på spel, bus och lek en våning ovanför resturangen. Ett stort spelhus med alla dess olika maskiner. Barnen sprang runt som galningar och provade på lite det ena och det andra.



Lizzie kör sin egna stil på motorcykeln :) Gillart!

Efter dessa roligheterna vandrade 3 trötta barn, en trött mamma och en trött Hanna tillbaka till hotellet för att få sin skönhetssömn för att orka med en sista dag av spännande äventyr!

Sista dagen är häär och det är torsdag morgon! På schemat var frukost nere i hotellets café där det ytterligare en morgon bjöds på allt mellan bagel, våfflor och flinor :) Yum!
Laddade och klara fixade vi i ordning hotellrummet, sa hejdå till det och bar ner väskorna till logen.
Där vi lastade av väskorna och begav oss till det sista men inte minsta museeumet för barn.
Springa runt och leka där var skoj! Nicke nyfiken, här kallad Curiouse George hade en egen sektion och JA vad nyfiken man blev på allt och skulle på och pilla :)
Var även en stooor stoooor klätterställning, en låtsas resturang, vattenrum, och roliga saker.
Tiden sprang förbi och plötsligt var det dags att gå.

Vilket ni ser på bilden var det mest för barn i Lizzies ålder, och dom stora barnen spenderade mestadels av tiden i klätterställningen. (Där jag inte fick några kort mer än dom här på Lizzz och Diana (: )

Där har ni våran lilla semester i både bilder och text. Vi hade det jätte mysigt!
Man får ju räkna med det där som alltid händer vart man än är, med gnäll och tjurigheter...
Vilken lyckligt lottad au pair jag är som får åka med på saker som denna! Verkligen någonting jätte kul och bara att få komma bort från vardagen lite . Vilken chans att se och göra saker när man jobbar såhär.
Ser verkligen fram emot sommaren då alla dess möjliga äventyr väntar!

Tack för ett par toppen dagar allesammans!! <3



HAR tänkt mycket på min familj och är mycket glad över att min mamma kommer hit lite mindre än 2 veckor! Lääääääängtar så jag vet inte vaad! Och ska inte ljuga med att jag är nervös. Phu! :P
Inte sätt mamma på 8 månader när hon kommer hit. Är inte det lite sjukt? :P MAMMA <3

Nu ska jag slumra kudden lite och ladda för lek och bus en fredag som den imorgon då jag efter "jobbet" åker till Albany och träffar Hannah över helgen! Fullt öös!

Massa gosekramar från Hanna




Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilken mysig mini semester ni varit iväg på <3

2010-04-16 @ 14:44:40
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Maria

Härligt med en tripp från vardagen.. Ja du snart kommer jag bara 2 v 3 dagar kvar... Love you Can´t wait to see you<3

2010-04-16 @ 22:52:30
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0