Ett snabbt hejhej hallå!

24 April - 00:57


En händelserik och härlig dag i New York City!
En toppen bra dag verkligen, åkte in till NYC vid 12 tiden och eftersom planerna inte var så välplanerat så fick vi inte med något av det man skulle behöva, filt, bok eller fika. Vi beståd då vid mig och Anna.
Så vi fixade det och sedan subwayade oss ner till Batteri Parken som farmor och farfar sött ville kalla det :)
En härlig utsikt, över frihetsgudinnan, massa bänkar (med massa folk) och en jätte fin grön park!

Bokinspererade tog vi våra böcker och började läsa, då platsen vi satt på var väldigt obekväm flyttade vi oss till en mycket bekvämare plats där jag tyckte att det var godare att somna och koppla av i solen istället för att läsa ;) Så det gjorde jag medans Anna fortsatte läsa!

När det omkring 5 halv6 började bli lite kyligt så började det krypa i benen på oss och medans vi inväntade Paola som var påväg mot vårat håll tog vi en liten promenad i den lilla lilla parken, där vi hittade en glassbil med mjukglass!! Fräckt va?
Smaken av glassen var en nitlott dock.. Usch fy och blä. Hade ingen smak och var inte ens kall.
Mer en fakeglass gjord av massa konstiga ämnen, grädde och smör.  Men meeen, nu har vi ju testat det med :)
Tillsluuuuuut kom Paola och vi traskade iväg på äventyr till Batterypark city där dom idag hade lite ståhej för sig :) Trix cyklar, en jätte jätte stor ramp och så även en bioskärm.
Ett jätte mysigt ställe alldeles vid vattnet! Jag behöver ta mer guidade turer kring dom vackra platserna i NYC...
Bion blev det ingenting av då vi var för kalla och inte heller någon trix för min, Annas och även Mathilda, som joinat våran lilla klubb, då vi var hungriga och gick till en resturang och åt maaaat ! (:

Kalla filurerna bestämmer sig efter middagen att det får bli en inomhusbio istället då det är på toook för kallt att sitta ute så lättklädda som vi var. * brr *
Då det inte blev någon bio heller åkte vi hem istället, skillda vägar. Jag följde dock med Paola och vi åkte och hyrde en film.
"I hope the video is working.....   Where is the video??!"
Hör jag då vi ska börja spela filmen hemme hos henne. Neehe, då var det någon som behövt en dvd-spelare och lånade den från hennes rum... buuuh.
Efter mer tekniska problem med både dator och teve slutar det med att vi kollar lite serier på datorn.. :P
Kvällen hade nu närmat sig och det var dags att åka hem..
Nana står på schemat härnäst och ni får ha en början till en härlig söndag så ska jag sova ikapp tiden lite!

Tack tjejer för en toppen dag!






Puss och kram. Hanna


Kommentarer
Postat av: Sarah

Här var man sommarklädd ;)

2010-04-25 @ 19:24:40
URL: http://gravidasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0