Ett nytt försök..

11 April - 13:03

Vill bara börja med att säga att det är ledsamt med folk med tummen mitt i handen, som inte klarar av någonting själva och hela tiden behöver hjälp eller anställa folk för att hjälpa.
Måla rum, spraya bort myror, fixa frys, städa huset och tvätta och olja kojjan på utsidan.
Jag nämner inga namn, men jag vet redan nu att jag är en envis filur som alltid använder sig av meningen "jag kan själv!"



Ja ni.. Nu var det ett tag sedan jag skrev ett blogg inlägg igen.
Här i New jersey har det varit strålande sol och jätte varmt hela veckan och jag har suttit inne med barnen alla dagar förutom måndag då jag och Elizabeth tog oss till parken för lite lek och picnic :)
Varit strålande sol och jag har suttit inne och bara längtat ut.. Nu när det är helg och man har möjlighet att komma ut i solen så har det varit kallt och trist.. Så det blev bara en liten joggingtur igår, som inte blev en jogging tur utan istället satte vi oss och kollade på rugby i parken. Där solen faktiskt värmde lite trots den kalla vinden.
Man ska väl inta klaga? Men det hade varit skönt att kunna njuta lite av värmen!
Då man jobbar hela dagarna då solen tar och värmer så hoppas man ju på solsken och solning då man är ledig. Ska ta mig en promenad idag iaf. Innan jag har lite grejer att fixa här hemma. Städa rummet, fylla i lite papper och gå på bio ikväll. Det blir "The girl with the dragon tatto". En SVENSK film här i USA. BALLT!
Men vilken översättning? Män som hatar kvinnor?

Helgen har varit händelsefull men ändå ganska så lasy!
I fredags var det firande av Anya som fyllde 21! ojojoj stort här i Amerika!! :)
Vi satt på en mysig resturang här i Montclaire innan det var dags för att åka in till stan för att dansa loss lite. Då det blev vel och förseningar kom vi inte in till klubben och fick snällt åka hem igen.
Men men, det var väl ett äventr i sig, flörtade till oss en taxi som vi inte behövde betala så mycket till. Nej gott folk, ingen svart-taxi. Men han var snäll och visste väl antagligen inte vart Montclaire egentligen låg. Så vi sparade sammanlagt 20-30 dollar tror jag!

Lördagen slappades bort, och på kvällen fick jag mig ett ryck och gjorde mig iordning för en liten fest hemma hos Kurt. Åkte dit och träffade Emelie, tjötade lite, flummade lite och sen blev det till att åka hem igen. Det var kul, med massor av folk. Tyvärr blev det inte massa mingel då alla gjorde det dom gjorde och jag och Emelie spelade lite dart! (:
Fick dock ett sms senare då jag kommit hem av EM som sa att hon hade en dubbel dejt på g till mig.. HA HA!     Det är kul det där!


Nej kanske dags att ta vara på denna söndagen och få lite gjort? Eller vad säger ni?
Ha en bra söndagskväll så ska jag göra mitt bästa av en dag som denna!! =)
Kraaamar Mig!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hur var filmen? :) Pratade dom svenska? Eller Engelska? Eller var den bara textad? Vad tyckte du och Diana :D? Kram kram kram

2010-04-12 @ 11:24:31
URL: http://gravidasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0