God kväll USA, God Morgon Sweeeden!

15 September, 22:49



Bilder på mina nya jeans och mitt nya linne! :)
Käära bloggläsare, om ni undrar varför det är en bild på min rumpa så är det att jag är väldigt väldigt kräsen när det kommer till hur kläder och framför allt byxor sitter. Bli inte rädda, det är bara jag ^^


God morgon alla glada, nu sitter jag här efter en dags jobb och slit ;)
Började sent idag, nämnligen klockan 12:15. Slutade när barnen somnat.
Allt har gått galant idag, förutom ett raseri utbrott från Lizzies håll. Men tror att det var jag som gjorde fel idag :/
Kunde ju vart lite mer pedagogisk, men sånt tänker man på eftetåt.. Får försöka nästa gång helt enkelt.
Det var så att hon ville åka med sin bror på hans fotbolls träning, eller var iaf väldigt nyfiken vad som hände i bilen. Och eftersom det var en kompis till Gerard (sonen i huset) så ville jag inte att Lizzie skulle vara ivägen och hon lyssnade inte på mig när jag bad henne komma till mig.
Så för att underlätta för dom tog jag henne i handen och försökte få henne till mig, men det hjälpte inte. Hon blev jätte arg och nästan hoppade in i bilden istället. Så jag lyfte upp henne och ställde henne åt sidan och frågade varför hon var arg och om hon ville vinka av killarna. Men då blev hon bara ännu mer arg och skulle minsann till bilen. Då fick jag lyfta upp henne igen och bära in henne och DET var inte populärt får jag lova :( *ont i hjärtat*
Skrikande lade jag ner henne på soffan och satte på teven, då kom hennes syster Lea och frågade var det var och blev sittuationens hjälte. Då kände jag mig jätte dum :( Elaka au pairen som är så jätte elak!
Men jag gick ut i köket istället och fixade med lite disk efter maten, och gick tillbaka till henne med en jordgubbe.. Men icke..!
Hon hade nu lugnat ner sig så jag gick dit och gav henne en hat som jag tidigare gjort till henne och då blev hon glad på mig igen. Satte mig bredvid henne och frågade om hon gillade fotmassage och började massera hennes fötter lite och sen kittla henne och busa till det lite. Det var populärt och allt var som bortglömt.
Ni som har barn, vad gör man? Gjorde jag helt åthelsike fel som bärde in henne? Hon var verkligen hysterisk och hade säkerligen hoppat framför bilden om jag inte tagit in henne.
Jag hade i och för sig kunnat vänta tills hon förstod att dom skulle åka själv och fått vinka hejdå.
Sånt blir jobbigt när man vet att man kunnat lösa sittuationen på ett bättre sätt... :S

Jag hade läggningen idag och det gick hur bra som helst!! Badade Lizzie först, gjorde det hela lite roligare och hälde i lite shower gel så att det skulle bli lite bubblor :D
Vi hade jätte roligt och hon busade på, är jätte duktig på att lyssna när man ska tvätta hennes hår också vilket är jätte duktigt!! :)
Läggningen gick galant, hon lyssnade jätte bra när jag sa att det var dags för saga och hon gick lättsamt och la sig. Vi läste Ariel! :)  Efter det så frågade jag om jag kunde få sova i hennes säng inatt och det fick jag. Så hon tog sin natta mjölk och la sig ner. Hon somnade på 5 röda! :) Duktig flicka!
Likadant med Gerard, inga protester här inte. Läste lite hackigt för honom och sa sedan godnatt. Hörde inte mer från honom idag. Duktiga små barn. Och den äldsta lyssnar jätte duktigt! Gick och la sig och läste lite :) Sedan somnade även hon som en ängel. haha när jag frågade om hon kunde borsta tänderna själv kollade hon på mig som om jag inte vore helt klok :P Så jag skrattade till lite och hon förstog att jag skojade! Roliga barn! :D

Dagen har även bestått av lek i källaren, måla och göra båtar/hattar, laga mat(koka pasta och värma pasta sås) samt spela UNO och hjälpa barnen med läxorna.
Asså shit, det är verkligen inte lätt att få ut lilla Lizzie, hon vill stanna hemma i sitt hem och helst av allt leka i källaren med alla sina klänningar. :P   Får hitta på något bra förslag. Hon vill inte gå till parken och lekplatsen, vill inte ha picknick ute (lyckades en gång dock), vill inte ut och cykla lite och vill inte leka i sandlådan.. hmm!

Idag kom även min DATOR!! yaay!!
Den är toppen!!! :D:D

Nu ska jag väl inte springa ner er med mer text, utan kolla på dagens idol program och krypa till sängs.!
Natti natti och Godmorgon! (:








Jag gör verkligen många smilisar jag......


Kommentarer
Postat av: Farmor

Godmorgon USA nu sover du sött och jag rustar mig för att gå till mitt jobb. Har varit ledig nu i

1½ vecka

VILKA snygga kläder du har köpt avis är jag på ditt linne Jeansen är nog lite för ungdomligt för mig men snygg klädsel har du nu skaffat dig. BRA gjort. Hanna. (du hade bra klädsen förrut med)



Inte lätt du att handskas med barn som ej vill som en annan vill jo jag vet jag har ju Liz här.

VAD gör man, då barn inte lyssnar på en utan har en egen vilja VISSST det är bra att de en vilja har bara det går att prata med dem så är det väl okej.



Att låta barn få som de vill ÄR INTE BRA.

Uppfostran heter nog ordet att barn inte får göra som de vill fast de det vill.



Håll på dig Hanna du gör rätt i det du nu gör.

Men du har nog aldrig haft ett raseriutbrott när du var barn inte i alla fall då vi var tillsammans.

Men att du var dålig att äta är en annan sak kanske lagade jag ej till så god mat



Ha det gott hjärtat mitt

2009-09-16 @ 07:25:12
Postat av: Mamma

Fina kläder, verkligen Hanna över dom.. "attans inget jag kan låna hmm...! Du gör bara ditt bästa och mer kan du inte göra:) Keep up the good work! Love you! puss

Nu börjar vi får i ordning på rummen, ska bara upp lite grejjer på väggarna, men det känns lite konstigt utan dig hemma. puss igen ha en underbar dag.

2009-09-16 @ 08:46:08
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Faster Helene

Du skriver jätte bra och långt. Det är inte alltid jag har tid att läsa hela inlägget på en gång. Jätte roligt att höra att du trivs, och det är ju viktigt eftersom du skall vara borta så länge.

Jag skriver som det tidigare inläggen jätte fina kläder du köpt. De passade dig jätte fint.

Kanske inte så roligt att läsa från "farmors" inlägg att Liz är ouppfostrad, jag har väll gjort fel... men det är inte alltid så lätt och andra har ju mycket lättare att dömma hur man gör.

Men huvudsaken är ju att det fungerar, och du gör säkert allt rätt med dina låne barn där borta i USA. Du är klok och förnuftig så det fixar sig.

2009-09-17 @ 10:02:27
Postat av: Tess

Hej Hanna. Varför är det hål i dina nya byxor.

2009-09-28 @ 09:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0