Från Topp till Flopp!

28 September - 23:33

Jisses amalia och herre gud!
Det var INTE kul att jobba idag. Barn med attityd gillar vi inte!
Och det är precis så det var idag, heeeela dagen!

Dagen började bra, bakade scones med Lea och lille Lizzie hjälpte mig med att välja kläder till mig och kollade på när jag sminkade mig lite. Efter det så skulle jag och Lizzie sjunga kareoke i vardags rummet. Det gick jätte bra, hon var jätte jätte duktigt. Verkligen känsla för det där med musik och hör när hon skulle sjunga vad. Mamma mia - Abba.
Efter hon hade sjungt 2 ggr fick jag sjunga en gång och sen var det hennes tur igen. Efter hon hade sjungt klart så kom Lea och ville sjunga, men NEJ NEJ NEEEEEEEEEJ, det fick hon inte.
Jag försökte lite snällt säga att alla får sjunga och att du får sjunga igen efter henne. Och Lea tog mikrofonen och sjöng ändå.
Då kom HYSTERIET! Phuu... Det går inte att säga ett pip alls till henne då för då får man sig en riktig smäll tillbaks av hennes SKRIK! :S :S  Bara MAMMA som hjälper i dessa lägen, och det gillar jag inte alls.
Diana var hemma så Lizzie sprang såklart upp till henne, jag försökte följa med för att lugna ner henne samt förklara vad som hänt men. nej nej neeeej! Då skriker hon på mig, verkligen SKRIKER! Fööölj inte efter mig!! Stanna däär!!!
Vad gör man då?!
För att inte allt skulle bli värre vände jag snällt på klacken och gick iväg... Gah! Men då hade ju hon vunnit? Då vet hon att hon kan skrika på mig och jag snällt lyssnar på henne och backar undan?
Mamman blev flyyg förbannad och skriker på Lea att VARFÖR FORTSÄTTER DU SJUNGA NÄR HON GRÅTER ÖGONEN AV SIG?
Men hallå? Ska hon få allt hon vill för att hon blir GALEN?
Förlåt men jag har varit så irriterad idag, bara ryykt om mig!
Efter mer skrik och tårar så åker vi iväg mot IKEA, det lugnar sig en stund och vi stressar egenom IKEA för att leta efter matstället.. :( Får åka dit ngn annan gång med ett gäng kompisar istället!
Efter vi ätit mat och köpt lite mat. (köttbullar, lingonsylt, björnbärs sylt, te (vaniljgrädd), pepparkakshus, annas pepparkakor, musli och MARABOU CHOKLAD! :D    (Hade ingen falukorv... buuhuu)
iaf efter det så blir det kaos och kalabalik igen, och Lea är jätte uppkäftig mot sin mamma. Vilket jag ABSOLUT inte klarar av. Detta leder till att hon är stöddig mot mig, ger mig massa blickar och TOTAL ignorerar allt jag säger, eller att jag ens försöker ta kontakt med henne. Svarar spydigt och är allmänt ... åh ... helt enkelt!

Jag vet att det inte är snällt att skriva detta och att jag borde hålla det för mig själv, kanske skriva ner det i min dagbok istället för att publicera det såhär?
Men detta är inte meningen att allmänheten ska läsa, utan mina nära och kära som kan stötta mig i detta! Klart jag vill att allmänheten ska läsa, men ja...

Förlåt, men Familjen förstår ju faktiskt inte ändå...

Väl hemma fungera ingenting som det ska heller, Lizzie somnar i bilen men är ändå medveten och VÄGRAR att jag lyfter in henne. Fick inte ens röra henne. För då vart det SKRIK igen..  Så jag fick snällt sitta där i bilen med henne en stund.
Tills hon blir räddad av sin mamma.. Jag tycker inte om det där. :( Så fort Diana är i närheten kan jag inte göra någonting med Lizzie, hon bara skriker åt mig :( :(

Guldstjärna till Gerard som skött sig så duktigt idag *

Jag fick iaf snällt gå upp för mig själv och organisera Gerards garderob för jag hade ingenting annat för mig, Lizzie vilade med Diana. Efter det gjorde jag mat och vi åt och efter jag städat bort allt var jobbdagen slut! Finally!

Då tog jag mina träningskläder och åkte till gymmet för att avreagera alla mina frustreringar på att ta i tills jag inte orkar med någonting alls. Bara PUMPA ut alla dumma energier!
Och det var exakt det jag gjorde! UNDERBART! Hur har jag klarat mig utan träning?!? :O:O
10 min snabb gång på löpbandet (tack för ordet Lucas) sen joggning i ganska högt tempo 10min sen efter det SPRINGNING i 5 min som avslutades med 10 min blandning av snabb och lagom gång!
Så SKÖNT!! 

När jag kommit hem så spenderade jag lite tid med en svensk au pair Sofia! :) Stört sjön tjej!
Tack Sofia, det behövdes! :)

Visst har det funnit guldkorn denna dagen också och mina söta värdbarn och jag har haft roliga stunder också, helt klart! Men det är så vanligt så det tar man inte upp på samma sätt..
Imorgon är en ny dag och då tar vi nya friska tag och glömmer bort gårdagens svårigheter. Ny dag, nya möjligheter!

Ha en toppen bra Tisdag för det ska jag ha!

Gång på löpbandet och Vatten gympa står på morgonens schema! :D :D Gooo!! =)

Kram och bamse kram! <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Puh den dagen hade jag inte velat träffa dig! Känner de negativa vibbarna hela vägen hit. Eftersom du och jag ryker ihop ibland pga energin, så kankse du igår får backa tillbaka och titta på dig själv... Puss & kram Love you!

2009-09-29 @ 07:26:03
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Sarah

Grattis att du tog dig igenom dagen! Tråkigt att ditt IKEA besök inte blev som du hoppats <3

Men dom du säger, ta med dig dom andra tjejerna och åk dit någon annan dag istället!



Du är duktig! Glöm inte det!



PUSSAR I MASSOR!

2009-09-30 @ 12:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0