Först och främst...

12 September : 00:04   (13 sep)

... vill jag bara tacka alla underbaringar som kommenterar och säga att jag är ledsen som inte hinner svara på era frågor. Men jag ska försöka hinna med att svara!
Eller så snor jag en idé från en annan bloggare och svarar på era frågor i ett inlägg en eller två gånger i månaden?
Så får alla svar på allt! :D
Men jag vill iaf att ni forstsätter med det goda jobbet!! :D
Blir så glad, så ge inte upp!  Jag uppskattar det!

För det andra ska jag berätta lite om min låånga dag! :)





Vaknade upp vid 9 och gjorde mig iordning för dagen! :)

Gick ut och ställde mig och väntade på min drive! :D
Efter en timmes vel hit och dit och möt mig där och åk dit, stanna där och ja helt enkelt en enorm vilsenhet i en stor stad.. Så sket vi i det och jag gick in och satte mig och laddade upp lite bilder på fejjan istället! (Sara en tjej från aupair skolan som kallade facebook det och det lät coolt så jag härmar henne nu)

Gick ut och ställde mig och väntade på min drive! :D
Efter en timmes vel hit och dit och möt mig där och åk dit, stanna där och ja helt enkelt en enorm vilsenhet i en stor stad.. Så sket vi i det och jag gick in och satte mig och laddade upp lite bilder på fejjan istället! (Sara en tjej från aupair skolan som kallade facebook det och det lät coolt så jag härmar henne nu)


(klicka på bilden för förstorning)
Under tiden jag laddade upp alla bilder kom lilla Lea upp till mitt rum och frågade om jag kunde hjälpa henne med hennes hår. Eftersom hon blev så nöjd med det jag gjorde igår! :) Och självklart gjorde jag det! Hon blev jätte nöjd och sa att jag borde försörja mig på att bli hårstylist! Gull unge!



Efter det messade jag två tjejer här ifrån och undrade vad dom gjorde, man kan ju inte sitta inlåst i ett hus hela dagen!! Den ena tjejen var i NYC och den andra tjejen hade ingenting för sig så vi slog våra kloka huvuden ihop och bestämde oss för att dela denna dag då ingen av oss hade något att göra. Så vi bestämde oss för att kika runt lite och äta någonstans tillsammans.
Så vi gick en ganska lång bit för att komma bort till några få shoppar och gick direkt till ett hamburger ställe där vi kunde äta :)
Hon i kassan tyckte att jag hade en fin accent och undrade vart jag kom ifrån :) Riktigt kul att höra :)
Can I ask you where you´r from. I really like you accent!
(något i stil med det)
Haha måste berätta en till rolig grej, vi var inne i ett litet litet "shopping house" och köpte mig ett telefon kort, måste säga att det är otroligt roligt att prata engelska! :D:D Riktigt kul att stå där och prata med den som står i kassan! :D Tjötar på som bara den nu! :D Vilket går bra bara jag inte behöver använda några konstiga ord.
Iaf... till sak! Hannah skulle besöka damtoaletten och det enda stället som vi hittade en toalett på var på dunkin dounuts. Så jag blev lite uttråkad när jag väntade och kollade lite nyfiket på alla olika dounuts. Eftersom det var ganska tomt som kom han bakom kassan fram till mig och började prata och jag undrade vilken hans favvis var. Så stog vi där och disskuterade dounuts ett tag, sen erbjöd han mig att köpa 2 dounuts för 1 dollar.
Egentligen kostar dom 2.29 dollar/styck eller något liknande.
Och självklart slog jag till ! :D  hihi!
Jag och Hannah gick lyckliga där ifrån med min dounuts påse! :D

Den andra tjejen jag har träffat, svensken Emelie smsade mig och frågade vad jag skulle göra senare på kvällen och jag och Hannah hade inga direkta planer så vi hoppade på deras förslag att åka och bowla! :D Jippie!
Efter jag och Hannah gått runt och kikat lite i Montclair, där det fanns några få affärer ville en kompis till henne som också är en aupair här gå och äta på ett ställe som heter Diner, så vi bestämde oss för att sätta oss där och vänta på att vi skulle kunna åka och bowla.! :)
Jag tog en coke och en konstig blåbärs paj, paff jag blev när jag hade föreställt mig en goooood smulpaj! :O
Men det mesta gick ner iaf! :P
Det var verkligen stoooora portioner mat! Det är ett mat ställe,  väldigt fint och verkar vara god mat för övrigt!! :D Men portionerna var ju inte att leka med! phuu!
DIT SKA JAG GÅ OCH ÄTA NÅGON DAG ;) Får man ta med sig en doggybag hem! ^^ Och dyrt var det inte heller!

Nu var det time att åka hemåt igen och åka vidare till bowlingen! :)
När vi kom fram så var det väntetid i en timme så vi skrev upp oss på en lista och åkte till en affär som hette kmart och kollade runt lite! :) Det var... spännande! Ingen var där för att köpa något direkt utan bara fördriva tiden så det gick väl sådär, men jag hade det trevligt!

(Jag använder inte lite :) :D ^^ :P smilegubbar iaf....)





Bowlingen gick för övrigt bra och vi hade en rolig time!
Efter vi hade spelat i 10 minuter så startade dom lite effekter, ljus och sådär.! Disco bowling, och lååg låååg musik i bakgrunden.. Alla höööööögljudda amerikaner lyckades överrösta högtalarna. Daaaim!! ^^

Amerikanre är tuffa!! :D:D


En bra och lyckad dag!



Bilder från gårdagens styling! :D Lyckliga dunder söta Lea!!

Kommentarer
Postat av: Faster Helene

Hej vad roligt att höra att allt är bra. (Jag skriver nog samma sak varje gång men det får du ta) det är ju ett bevis att jag läser din blogg ialla fall. Ha det så bra kram från oss i Varberg.

Det ser ut att bli en fin dag här hemma idag. Och jag skall väg och jobba 3 timmar extra nu på fm.

2009-09-13 @ 07:27:40
Postat av: Mamma

Vilken underbart härlig dag du verkar haft! Kul! Roligt med språket, haha det trodde du inte innan du åkte att det skulle vara kul!! Utan så svårt?? Puss & kramiz mamma<3

2009-09-13 @ 09:36:14
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Mamma

Vad f.. tog min kommentar vägen... Jag skrev en och nu e den borta! Ser att du haft en underbar dag!!! Härligt! puss<3

2009-09-13 @ 09:37:58
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Syster Sarah

Roligt roligt roligt ;) Flörta inte för mycket med amerikanarna bara ;) Då kanske du stannar kvar för alltid :o



Skoj att tjejen i kassan frågade vart du kom ifrån för att hon gillade din accent ;) hehe.. Visste inte ens att svenskar kunde utveckla sånt på så kort tid ^^



Söta du och Lea är tillsammans :D Dom har tur som har fått dig hos sig det närmaste året!!!



Pussar o Kramar från syrran!!!

2009-09-13 @ 12:21:19
Postat av: älsko

åhhh vad spännande ditt liv verkar vara:) sitter hemma och njuter av att läsa vad du gör på dagarna:)

2009-09-14 @ 15:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0