En ny dag till ända?

16 September - 22:10

Denna veckan har bara flugit förbi.. Redan onsdag kväll? OJ!
Imorgon blir det jobb mellan 11:45-20:30!
Ska antagligen ta mig ner i källaren och träna lite innan jag börjar också !

Idag fick jag faktiskt ut Lizzie på en promenad till affären, mutan var att hon skulle få köpa glass!
Dock somnade hon precis innan vi var inne i affären så det blev ingen glass.
Jag gick runt och kikade lite dock, det är alltid trevligt.
För det första har dom ingen som helst ordning eller struktur på grejerna. Man hittar allt här och var!
Speciellt godis! ;)
Sen som sagt har dom tuuusen saker av allt i tuusen olika märken!

Gjorde även mat idag, som jag själv valt ut och det blev kyckling filé, ris, curry sås och ärtor.
Försökte göra en god gräddsås, men grädden var konstig så det smakade massa mjölk? 
Men Diana tyckte det var jätte gott.!   hmm.. då skulle hon smaka på den vi får till hemma!
Fick dock en shock när hon insåg att det in-pricip bara var grädde  :P 
Har du använt hela grädden?!      (hihi^^)
Måste bara tillägga att jag mår så bra utav att få vara i köket och pyssla och dona! :)
Mitt ställe att få bort alla tankar och fokusera på något annat för en stund. Avkopplande att få laga mat?? 

Idag och igår en snabbis använde jag skype för första gången! :D Yay!
Syster Sarah(3min), Yasmine(några minuter, men det krånglade så det blev 1 ½h på msn videosamtal istället) och Mamma(+Rasmus) (5min)
Kändes knepigt att se folket där hemma.... hemma!

Men jag måste säga att jag trivs bra här! Vilken lyx egentligen, få pengar för att bara finnas till och leka och busa lite. Jag valde rätt som gav mig ut på detta äventyet. Mitt största problem under dagarna är att försöka få Lizzie underhållen, utan att skrika eller bara titta på tv. 
Ska man som aupair hela tiden vara aktiv i det barnen gör? Eller kan man iakta ibland bara, och se så att allt går bra till? 

Jag tycker om att ta mitt egna ansvar, städa själv och hålla reda! Tvätta tvätten helt själv ! 
Ha   ha   dock inte så svårt eftersom dom använder torktummlaren till allt plus inte bryr sig om att blanda färger ;) Jag är dock lite mer försiktig med min egna kläder. Men det får man vara :D

Idag hade Gerard en playdate (så sött att dom kallar det så) ! 
Och Lea satt vid datorn och teven.
Måste hitta på något alla kan vara villiga att göra! :) Men jag och Lea ska baka kladdmuffins någon dag! :) Så det blir nog kanon. Jag vill ju göra alla happy, väldigt svårt med lillans vilja bara! Men barn ska inte få som dom vill alltid. Right? 
Det löser sig, det gör det alltid!

Imorgon ska jag få köra bil själv och hämta Lizzie på Preschool! :) SKÖNT!
Har saknat att köra bil! Fast det bara är en kort sträcka:P
haha kan fortfarande känns en liten schock att jag verkligen FÅR lov att köra bil själv;) 
Då känner man sig så vuxen! Men lite vuxen börjar jag allt bli!

Blir 2 dagar läggning på schemat nu. Men det känns bra! :)
Jag mår bra och trivs bra! Ett vanligt tråkigt jobb i Sverige? Nej ISCH!      ;)
Kom hit alla så har vi det bäst tillsammans! ! ! 

Ha en bra dag, för det ska jag ha!  Bamse kram!

 <3 <3



Times square på kvällen, vackert med alla belysningar och skyltar!!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag unnar dig allt detta och hoppas du känner så en bra tag till framöver MEN

Vi ser dig välkommen tillbaka till Sverige igen efter 13 månader.

MEN

Som du själv sa innan du åkte skulle det vara så! skulle ´FARMOR allt klara det med

MEN

Hur skulle det då gå för Syskonen i Sverige och mamma Tror Sarah saknar dig mest hon känner sig nog lite ensam JUST nu



Kramiz

2009-09-17 @ 07:51:04
Postat av: Maria

Underbara dotter!!!! Love you!

2009-09-17 @ 12:18:17
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Sara

vad roligt att du har det bra Hanna :). Själv håller jag på att överväger om jag gjorde rätt...

2009-09-17 @ 13:35:11
URL: http://saripetersoen.blogg.se/
Postat av: sandie D

Tycker om å läsa att du har det bra, det får mig att le. Du är så modig och duktig, jag beundrar dig!

2009-09-17 @ 15:38:29
Postat av: Sarah

HANNA <3

2009-09-17 @ 21:15:33
Postat av: Älsko pälsk

när du mår bra, mår jag bra<3

2009-09-18 @ 16:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0