3 veckor idag.!

20 September - 22:33

Japp japp, tiden bara rullar. 3 veckor idag! hihi inte för att det är något att skryta om! :P
Idag har varit en bra dag, jag fick städat mitt rum på morgonen vilket var BEHÖVLIGT!
Sen så åkte jag och hämtade Lizzie och gav henne lite lunch hemma, hon var snuvig idag så vi tog det lugnt. Hon fick kolla på cinderella och sedan gick vi ut och la oss på en filt i trädgården.
Läste bok, lekte lite i sandlådan och gungade lite. Sen var det iväg och hämta lille Gerard plus en lekkompis. Playdate idag.!
Måste berätta om min lilla trafik tant, hon står alltid vid vägen man måste passera för att komma till skolan med en stopp skylt. Hon måste vara 65+ eller något. Så svårt med det där med åldern.  Hon är i vilket fall som helst jätte trevlig och byter alltid ett par ord med mig och barnen :) Jag är den första svenskan hon sett med brunt hår.
Kul att höra sånt. Hon är iaf jätte trevlig så ser fram emot att korsa den där vägen varje gång jag ska hämta Gerard.
Sen blev det mer lek och lite mat plus snacks. Lagade hamburgare idag.

På kvällen nu så blev det iväg till DINER idag igen där jag och den nya svenska tjejen delade på en äppelpaj. Japp där har ni rätt, det går inte att äta något själv här, då orkar man aldrig äta upp!!
Den var mumsig!
Men jag måste sluta med det där  nu, blivit några extra kilon nu i sommar. . . Mina svarta jeans med hjärtan på bakfickan sitter jätte tajt! :O Så nu blir det gymkort som gäller!
Har klagat hemma i ett bra tag nu att jag måste börja träna, och ska inte fortsätta klaga här utan istället ta tag i det!!! Så på fredag blir det YMCA! Signing och simtur skulle jag tro! :)
Kan vara härligt att gå upp tidigt på morgonen och ta en simtur varje morgon och sedan träna lite annat på eftermiddagen/kvällen! 4-5 ggr i veckan.
Kan vara roligt att skriva här också för att komma ihåg hur även den biten är. Om jag lyckas gå upp 10 kilo eller kanske komma hem mer vältränad än jag åkte!?

Det kommer bli svårt att skriva varje dag nu tror jag, eftersom det inte händer sådär mycket märkvärdigt under dagarna. Mer i början som man ville berätta eftersom ingen där hemma visste vad som försegick alls!
Så om det varit tomt med inlägg några dagar orao er inte, då flyter allt på som en karusell! :)
Imorgon blir det banken och fixa Amerikanskt bankkonto! Sedan jobb som vanligt och efter jobbet på kvällen kanske jag ska försöka hålla mig hemma? Smiter alltid iväg efter jag slutat på någonting med några andra tjejer. Vill ju inte att det ska verka som att jag inte kan vara med dom när jag inte jobbar. Absolut inte!

Jag tycker det är lite tråkigt att inte pappan bor i huset, för han och jag hade kommit jätte bra överrens.!
Men så är det ibland. Det blir väl bättre med mig och mamman snart hoppas jag.
Som min kloka mor sa kanske hon inte är van vid någon som jag.
För Diana sa faktiskt att hon uppskattar att jag äter med dom för någon vecka sen, men för mig är det självklart att jag vill äta med dom. Så hon behöver bara vänja sig vid en Hanna tror jag.


Virrigt och väldigt tråkigt inlägg, men det får ni ta någon gång ;) haha.


Sköt om er <3

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej i ett regnigt Varberg.

Det var nog så att när jag ej fick läsa inlägg här på 3 dagar eller vad det var

SÅ kom tanken VAD har hänt!

Hur är det med svininfluensa i USA?

Här skrivs och pratas det om detta varje dag.



Pappan gillar dig DET är väl inte så konstigt. Vem är det som INTE gillar dig!

Fru i huset kanske är rädd du ska överta hennes man!

ler (Blev väl lite dumt hoppas du tål lite skoj.)



Lycka till med denna veckas jobb och även skoj



Farmor



2009-09-22 @ 08:15:16
Postat av: Maria

Härligt med nya planer! Jag vet att du fixar detta året galant!! Det är ditt år där NU!!! Puss mamma Love´s you!

2009-09-22 @ 09:25:02
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Syster Sarah

Som sagt ;) Lära sig om en ny kultur :D Nya människor, helt andra levnadssituationer är Sverige :D SKOJ!!



Ha en underbar dag!

KRAM

2009-09-22 @ 12:42:14
Postat av: Anonym

lägg in bilder!!!!

2009-09-22 @ 22:16:07
Postat av: Maria

Alla ni som blir oroliga ring mig, för vi pratar näst intill varje dag!!!

Och hon fixar detta hon är ingen liten flicka längre, utan stor, som bara tar världen i sin famn!

Puss Hanna & kram alla andra:)

2009-09-23 @ 09:26:47
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Lára

visst går tiden fort? :O men snart ses vi nog :D

2009-09-24 @ 08:06:04
URL: http://laue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0