Go och glad kexchoklad!

5 Oktober - 19:13

Ja tro det eller ej, men imorse gick jag upp klockan 20 över 7 för att släpa mig till gymmet för att simma!
Jag vill varje morgon när väckarklockan ringer bara låtsas att jag försovit mig och inte åka med. Men jag har ju Sofia som är snäll och kommer och hämtar mig, så måste ju dra mig upp. Jag är inte glad på henne i mina tankar just då bara ;) haha!
Men i bilen så går det över och efter träningen så går det över ännu mer, då är man stolt att man drog sig upp!
Tack Sofia, utan dig hade jag legat kvar i SÄNGEN! ^^
Idag blev det sammanlagt 40 längder - á 25 meter.
30 längder "vanligt sim" och 10 längder med platta och benspark. AJ! ;)
Sen är Sofia duktig på att simma så hon lär mig en del, ska bara skaffa mig ett par simglasögon så ska jag börja öva ryggkrål flitigt. Utan simglasögon får man så mkt vatten i ögongen..
Efter simningen så blev det dusch och ÅNGBASTU, snacka om skönt med ångbastu och man kände sig så frisk efteråt på ngt sätt! :)
Vi blev dock inte glada när vi kom ut till bilen.... P-ticket :O:O NEJ vad klantigt! =/
30 min över tiden! *suck*
Så det blev glatt 14 dollar var, om vi har kollat rätt. Får ta och prata med värdföräldrarna!

Barnpassningen idag har gått snabbt!
Började med att plocka upp Lizzie från skolan och ge henne lunch, samtidigt som hon åt tog jag disken, slängde i en maskin tvätt och bäddade deras sängar! Flitigt gjort Hanna! :D
Sen så skulle vi gå upp på mitt rum en snabbis, kommer inte riktigt ihåg huvud syftet?
Men där blev det iaf bus och lek och ett snabbt hej till min syster yster!
Haha Lizzie tycker om att ta kort, så vi lekte lite med min kamera också :)



Bildtext: Hon är så otrolig söt!! Kramkalas ! Bus!
Hon var så sööt förra veckan, eller om det var förr förra?
Då stog jag i köket och grejade med någonting, då säger hon att hon ska viska något.
Så pussar hon mig på kinden och säger. "That means that  I love you"
Hon säger alltid, I love you till alla. Men detta var verkligen något annat. Sööt!


HAHA en annan söt sak hon gjorde idag var när vi gick ut en stund för det var fint väder, så bestämde hon sig för att åka lite "inlines" :)
Får såklart hålla i henne när hon åker och putta på lite. Och hon gör verkligen dom rörelserna man gör när man åker på "riktigt". Kastade bak benet och försökte ta fart! Stillastående! Sötnöt!
Efter lite lek blev det tid för att plocka upp Gerard, samt leka lite på hans skolas lekplats.
Väl hemma tog barnen det lugnt och Gerard gjorde lite läxor, som jag hjälpte till med! Plus att jag fixade lite med tvätten :)
Sedan blev det matdags! Hamburgare stog på schemat. Lizzie ville dock inte ha den maten så jag fixade lite pasta till henne istället. men nej nej det gick ju inte heller att äta, trots att det var hennes önskemål, nej då skulle hon ha hamburgare istället, men när det inte fungerade ville hon ha chicken nuggets. Så jag fixar det lite snabbt, hon måste ju ändå äta ngt! Men då äter hon bara pomfritten! :/
Dagens au pairande slutade med lite disk och undanplock i köket plus den sista tvätten skulle vikas!

Åh, Lea var så söt igår! Vi satt och pratade i köket igår kväll och hon berättar att hon känner sig orolig för hur det kommer att bli när jag åker hem.. Haha så söt, jag har bara varit här i 1 månad men hon är redan orlig. Snuttan!
Jag spenderar mer tid med henne än vad dom andra aupairerna gjorde. Hm. Konstigt!
Jag trivs verkligen med den här familjen! :) Dom tycker om mig och bryr sig om mig.
Fick en liten tackling från Diana att jag äter så mycket bara och att hon får köpa yoghurt och bananer hela tiden!
Wops! :P
Haha i fredags tror jag det var så var Lizzie lite olydig och då frågade Diana om Lizzie ville bli nedpackad i en låda och bli hemskickad till Hannas mamma istället. Att hon behåller mig och skickar iväg Lizzie ;)
Sen så jävlas hon med mig hela tiden. "Omen typiskt svenska tjejer, dom gör alltid si och så"  haha, Retsticka!

Kan ni hålla tummarna för mig att mina au pair kompisar inte ska behöva åka hör ifrån?
Ingenting är säkert ännu, men det finns två olika skäl för dom olika au pair tjejerna!
Berättar mer när jag vet vad som händer. Men vill vill vill ha kvar er här!!


Framöver i veckan så ska jag göra en liten presentation av dom olika tjejorna!
Med bilder och goda ord! Se fram emot det! :)




Hanna Karlsson
ღ 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbara bilder, härligt duktig du är. Men du det där med att dra sig ur sängen känner jag till och egentligen är det så enkelt allt handlar om att ta ett beslut!! Erkänna sin egen värdigthet! Keep up the good work. Me love you!!<3<3

2009-10-06 @ 09:46:21
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Sarah

Hahaha, första P bötern ;) GRATTIS :D ?



Så söt Lizzie är ;) Riktig gullunge, hälsa henne att hon sjöng väldigt vackert igår :D :D



HANNA då, äter du upp deras frukt och yoghurt ^^ :P

Så att damen är rastlös så att hon går och småäter???



PUSS PUSS PUSS



2009-10-06 @ 11:29:16
Postat av: PETER

Det är tydligen inte bara Diana som får handla extra när lilla fröken höna pöna är hemma!! puss o kram /gubben

2009-10-06 @ 17:21:26
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0