Så var det äntligen dags..

22 November - 22:29

Hej alla vänner nu är det ett tag sen jag skrev och en hel del grejer på listan vad jag gjort sen jag skrev sist.
I torsdags efter att lämnat ut ett "litet" inlägg så åkte jag på mitt LCC möte som man måste åka på varje månad. Denna gånger var det dags för ice skating! Jätte kul var det, och massa härlig musik spelades ur högtalarna. Själva åkandet gick väl inte sådär toppen bra får jag väl lova. Men jag skyller på att isen var sönder åkt!!  ;)


Emelie och Claudia

Nina, Anna, jag, Hannah och Emelie

Nina, Anna, Claudia, Hannah och Emelie.

Vågade inte ta med kameran ut på isen på en åktur. Så det är bara några pose bilder.
Några syddiga försök på våran vackra åkning med dock, men dom sparar vi till nästa år ;)
Sen var ju bilresan hem och väldigt spännande..... haha!

Fredagen var en bra dag, började med att sitta och läsa bok utanför Lizzies simning.
Följt av library besök samt Mcdonalds och Playhouse!
Detta resulterade till en mycket trött Lizzie som samlade lite energi till att leka jage!!  Sen kom Jerry och hämtade upp barnen och jag var ledig för dagen.! =)
Ja vad hände då? ..
Jo det blev en liten slapp stund för min del innan det var dags att bege sig in i duschen och piffa till sig lite innan det var dags för en mysig middag med mysiga tjejer på ett mysigt ställe ;);)
Tyvärr var det inte lika mysigt efteråt när några från gruppen antagligen blev matförgiftade.. :/
Maten var dock VÄLDIGT god och min "Spicy cashew chicken" var nog det godaste jag någonsin varit med om! YUM!
Vi hade en jätte mysig stund med goda skratt och massvis med tjöt som vanligt!! =)

Sofia, Hannah och Nina

Mig och Anna



Efter lite illamående med följder så åkte vi hem och släppte av Nina och Sofia och fortsatte våran kurs till ett par kompisar som umgicks med ett par av deras nya kompisar.
Detta var ett gäng Amerikanare och det var verkligen AMERIKANSK! Alla dom där muggarna man sätt på filmer när det är tonårsfester, hemma fester m.m.. Det är verkligen sant. Det var röda plastmuggar och billjard som gällde.
Och "feg" som jag är så säger jag ju absolut inte nej till att få spela lite Billjard!
Så där stod jag och hade jätte kul med folk jag aldrig sätt förut medans mina andra tjejer satt och hade det mysigt och pratade :)
MEN vad kul det var, och nybörjar tur som man har så vann jag och min "partner" så det var bara att spela vidare!! Jag blev lite poppis bland det nya gänget och flummade till mig som aldrig förr. SKIT SKOJ! =)
Dock måste jag kanske lära mig att behärska mig, inte alla som förstår Hannas skämt när dom inte vet vem jag är och jag kan lätt tolkas som lite kaxig. Även om det bara är meningen att jag ska jävlas lite.

Kvällen avrundades med tjötkalas mellan mig och Anna hemma hos mig vilket resulterade till en timmes sömn... !!
Söndagen började med "pigga" steg mot Hannahs hus för att hjälpa henne släpa in alla hennes väskor till Pen station i New York city. Ledsamt att säga hej då till någon man träffar mycket, kommer bra överrens med och trivs så bra ihop med. Men det är inte slutet på det goda. Hon kommer att bo 2,5 timmar här ifrån med tåg. Så det blir helg visiter ibland!! :D
Men ändå tråkigt att en som nästan bodde granne som man träffat varje dag i 3 månaders tid måste flytta :( Tomt!!



♥        ♥       ♥       ♥       ♥       ♥      ♥       ♥       ♥



Nu vet jag att jag borde sluta och att ni inte orkar läsa mer men jag är varm i fingrarna och helgen slutar ju inte här, vi är ju knappt halv vägs ;)

Efter en tår i ögat så beger vi oss hemmåt igen och jag åker själv vidare till Willowbrooke mall i ett desperat försök till att köpa ett par skor och en jacka! Efter någon timmes letande, två timmar ledande och nästan tre timmar letande i min ensamhet kokar jag snart över av ilska och vill bara hem till skopunkten köpa mig ett par skor och sedan åka tillbaka hit. F********N vad jag letade, i varenda liten affär och allt jag hittade var hårda äckliga kostym jackor eller för korta jackor. Skor ingen napp för 5 öre... ÅH!
Ingen sömn, ingen mat och inga varken skor eller jackor!! Sista sekunden hittar jag en jacka med i kön till kassan inser jag att jackan är en exakt likadan jacka som Anna har. I ett desperat rop på hjälp frågar jag kassörskan om det är bytesrätt och köper jackan ändå. Nu ligger den här hemma och jag vet inte om jag ska lämna tillbaka den eller inte.
Elakt att köpa en likadan jacka som ens kompis! Nej nej, det är ju nästan en oskriven lag!
Hihi hade den på mig idag ^^ Men lappen hänger kvar..  Så kan fortfarande lämna tillbaka den.
Dock börjar det bli riktigt kallt här nu!
Lite sömn, lite mat, brist på Hanna jacka och ont om tid med ett hög irriterande humör ger jag mig av hemmåt där en konsert väntar.   

JOSHUA RADIN! Fick en banan i mig och lite youghurt och blev välkomnad av en lycklig Anna då var topp humöret snart uppe på leveln igen! wuuh!
Lugn konsert med lite inslag av lugn rock gjorde kvällen! Riktigt härlig pojk den där!
10 poäng till dig grabben! :)

Mindre bra smygbild, men där har vi stämningen! :D

Sist men inte minst ska jag kortfattat försöka beskriva dagen! =)
DIANAS BIRTHDAY!
Dagen började i köket och slutade inte där förrän 3 timmar senare med en super fin TÅRTA som resultat!
Men ni vet ju hur bra jag mår där eller hur? Särskillt när resultatet blir så bra :D

På grund av storleken blev det en svensk tårta i Amerikansk version! STORT! ;)
Yummmm var den.

Jag var även ute på middag med värdfamiljen på en mysig kines resturang.
Och dagen var mycket lyckad. Sen kom Anna hit och åt lite Svensk tårta och förgyllde upp min kväll lite extra!

And there you go! ;)
Have to say proudly that I been starting thinking in English!! :)
Because it have been a lot of English talking this days!
It goes better and better and I learn more things everyday!
Take care and hope you will read all the way down here and just not the start and the end ;)
xoxo Hanna

Kommentarer
Postat av: sandie D

hihi, sötnos. XOXO, nya gossipgirl! Like it. Härligt med Joshua, han har ruskigt skön röst! Älskar att det är gitarr också... WIHOOO! :)

Sköt om dig, gumman. XOXO

2009-11-23 @ 15:38:18
Postat av: Mamma

Ser du, det händer ju jättebra saker hela tiden, och du släpp hemresan, det ända du pratar om. Tänk på barnen. puss puss love you!

2009-11-24 @ 07:40:02
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: älsko

nu har jag läst allt du skrivit:)) både uppförsbackar och needförsbackar märker jag!! så är det med mitt nya liv oxå! miss ya love<3

2009-11-24 @ 21:55:18
Postat av: Molle

Du är så himla klok och så väldigt fin! Hoppas verkligen att du har det skönt därborta! Kramar

2009-12-14 @ 17:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0