Så svårt att skriva om det jag ser som ni kanske är mer nyfikna på..

11 November - 22:39

Ja som sagt, det är svårt att veta vad som intresserar er där hemma.
Läste precis ett inlägg som en av mina au pair kompisar här hade skrivit i sin logg. (Anna)
Om våran promenad i den typiska Amerikanska parken.
Vilket är spännande att läsa för er där hemma, och typiskt bra minne för mig att titta tillbaks till.

Jag tror jag har nämnt parken där jag och Lizzie brukar gå och leka på den stora lekplatsen, men hon la upp det på ett sånt bra och roligt-att-läsa sätt.

Förutom att tiden inte räcker till igen och att jag har så mycket att berätta om när det gäller både Halloween och FLORIDA så känner jag att jag ändå vill skriva lite om dagen som varit. För ah, det är lättare att skriva om dagens händelser och känslor än dom som hände för någon vecka sen..


Idag har jag haft Anna på besök under kvällen och vi spelade Scrabbel (alfapet) och oj vad svårt det var att komma på engelska ord.. Phu! Anna snodde till sig alla dom bra platserna att få poäng på och jag hamnade efter ^^
Det blev väl mer prat istället för att spela alfapet, men det var kul!
Skippade träningen idag för jag var så trött och kände för att bara vara istället. Så bjöd över Anna på en liten spel kväll (:


Vet ni vad jag har gjort idag? ..
Jag har ätit svenska pannkakor med socker/sylt på!! yum!
Diana bara kollar på mig och undrar varför jag och min familj inte är fetare än vad vi egentligen är^^
När jag berättade att vi oftast åt pannkakor varannan vecka och oftast på tisdagar så tittade hon bara på mig och frågade om allt var schema lagt där borta i Sverige?
Godis på lördagar, pannkakor på tisdagar.. Vad mer?
Hon är en riktig retsticka den där... När jag pratar så händer det att jag pekar för att visa vad jag menar eftersom jag inte riktigt kan ordet. Så i lördags när vi kommit hem från Florida så pratade jag med dom där hemma för att säga att jag var okej och var allmänt stissig och uppspelt efter det.
Så skulle jag försöka prata engelska med Diana men det gick inte allt för bra ^^
Fick hjärnsläpp på allt och inget och det gick knappt att prata..
Så skulle hon förklara vad ett ord var som jag frågade om, så började hon göra gester precis som jag alltid får göra .. Och både jag Lea och Diana börjar gap flabba! Tårarna rann.. Elakt men roligt ;)



Är det inte konstigt att man går och funderar över hur det kommer kännas om ett år när man sitter här och snart ska bege sig hemåt? Får hela tiden känslor som funderar kring det. Peppade känslor att stiga av flyget i Sverige igen och konstiga känslor över hur det kommer bli att lämna familjen.
För man vet att det kommer gå så pass fort..
Satt i min fotälj idag med Lizzie i mitt knä och tänkte att snart kommer jag sitta här, 10 månader senare och titta på mitt rum för dom sista dagarna.. Även om tiden kommer att gå grymt grymt fort så fungerar det ju inte att tänka så!! :O
Som att jag skulle kunna sitta still på en fläck och helt plötsligt är tiden ett år senare!
Det kan ju aldrig vara bra? Tiden går fort för att det känns så, men väl inne i det så går dagarna som dom går och tiden som den går. Så det måste måste jag sluta med riktigt snart!
Jag kände dock att en sten släppte från det jobbiga känslorna som Florida medgav i förrgår.. Allt kändes helt plötsligt så himla lätt och jag kände mig hur lycklig som helst!
SÅ FORTSÄTT I DET SPÅRET KVINNA!

Har fått lite önskemål om flera bilder.. Men vad ska man lägga in för bilder i ett sånt här inlägg? :P




Flyga flyga flygplan

Tooook Diana! :)

Min fina tok!

Det är nästan farligt hur man blir fäst till personer så snabbt!
Det är mina underbaringar allihooop mina små värdbarn!!!
Big smile to my HOST FAMILY (L)



Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att höra att mitt inlägg var roligt att läsa:) Och så får det lov att bli en ny scrabble match snart också, jag hade kanske bara nybörjartur!

2009-11-12 @ 05:15:01
URL: http://americananna.blogg.se/
Postat av: Vicki

men hanna lägg in åtminstone EN bild på hur du va utklädd på halloween, SNÄLLA

2009-11-12 @ 09:13:56
URL: http://vickilovelife.blogg.se/
Postat av: Mamma

Härligt att höra att det vänder!!! Men du snälla vet du vad problemet är?! Du planerar redan din egen hemkomst, snälla om du släpper det och bara är kommer det att bli mycket enklare, och tids nog kommer du hem! Eller?? Puss & kram Mamma Älskar dig! O=)

2009-11-12 @ 10:39:42
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: SysterSarah

Underbar familj du hamnat hos ;) Raringar!!

Ett år går fort, men du kommer ju hinna upptäcka så väldigt mycket!!! Tänk alla saker du kommer att få vara med om borta i USA ? Julafton. Nyår. Påsk.

Allt som måste vara så väldigt mycket större där borta, än vad det är hemma i tråkiga Sverige ;)

2009-11-12 @ 15:28:51
Postat av: sandie D

Tack för ännu ett underbart inlägg, Hannisen. Och tack för bilderna. Vilken sötnos han är, Gerard!:D

2009-11-12 @ 16:54:54
Postat av: Lucas

Jag som trodde att man åt Ärtsoppa och pannkakor på Torsdagar? :s



Är det bara jag? :/

2009-11-13 @ 14:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0