Mitt första lååånga inlägg.. Enyoy! ;)

Stockholm för en dag! =)

Först vid halv 9 anlände jag till den Amerikanska Ambassaden!
Efter att ha stått i kön, kanske 5-10 min så blir det min tur. Då man ska visa sina papper och så kollar han på kuvertet och säger "hur mycket är frimärkena värda? (kollar på mig som om jag vore korkad) och säger sedan att jag gjort fel, det ska inte ligga 62 kr i kuvertet utan den ska sitta på frimärken värda 62 kr...." Pekar på ett ställe och jag knallar..

Hittar dock ingenting om går tillbaka för att kolla åt den andra hållet..
Då springer jag på en annan tjej som också ska ha frimärken. Så vi bestämmer oss för att knalla bortåt och kika..

Vi går och går och går.. Inte en enda lite fjuttig kiosk? I göteborg hade det funnits hundratals på samma sträcka.. ^^

Tillslut hittar vi en post och får köpt frimärken. !

Inne på ambassaden så checkar dom väska, i skanner och efter att ha tagit ur kamera´, mobil och allt så skannar han min väska medans jag går igenom en sån där grej..

"vakten" tittar på mig frågande och undrar vad jag egentligen har i väskan och att jag måste öppna den så han får titta..
Tydligen hade jag lots of lots of elektronik där i..

Haha så jag lämnar väskan och går vidare in i en lokal där jag ska göra fingeravtryck och sådär.

Där inne satt frimärks tjejen (Lára) och pratade med några andra, så jag joinade dom. Efter vi är färdiga där bestämmer vi oss för att sätta oss på ett fik. Jag, Lará och borttappade Malin, hon hade suttit där inne i "finger avtrycks lokalen" och väntat på en tjej.. Som sedan spårlöst hade försvunnit :P

Så vi tre satte oss på en liten resturang, båt liknande sak men brygga som gungade där vi satt och fikade. Satt och pratade bort tiden, men när vi bestämde oss för att gå igen så var det 2 timmar kvar att fördriva. Dettta lyckas vi även med ganska bra och sätter oss inne i en liten "inne gård" där av bilderna.

Trötta och varma gömmer vi oss där i kylan/skuggan.

Mötet då? hur gick det?

Shiit säger jag bara, snacka om känslo laddat!! Ville bara lägga benen på ryggen och springa där ifrån ett tag.
Det var spännande, kusligt, roligt, glädje fullt, längtans fullt, skrämmande och fullständigt panik. Allt var på bara några minuter på riktigt. Det ÄR verklighet det här! Shit alltså!

På samma gång som jag längtar som en tok fruktar jag dagen..
Det är en riktigt stor grej det här, det har jag kommit på nu... !

Glad, ledsen i ögat och exalterad på samma gång!
Mycket där!

Men det känns bra, jag ler så fort jag tänker på familjen, det ska bli så kul! Och vad mycket nytt folk man kommer träffa!! :D

Malin och Lára åker redan den 3:e .. shit!
Fast dom åker dock till den varmare delen.. San Diego och Orange Country.. Varmt året om !! Fuuuskigt! :D

Historian blev lång! =) Tänk då vilka inlägg jag kommer skriva där borta! ;)

Fick mitt Visum idag, ballt! Snart är jag start klar!! :D


Puss på er så länge!


Kommentarer
Postat av: Malin

Har du fått dit visum redan? Va fort det gick:)

2009-07-21 @ 12:10:23
URL: http://malinjelk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0