Här var det livat!

2 April , 23:03


Vad det är underbart med härligt väder! Skulle ta mig en promenad imorse som ledde till en joggingtur och vilken upplevelse det gav! Underbart med liv och rörelser är det inte?
Jag tog mig en rask promenad mot parken där jag ser massor av duktiga joggare och svettiga människor, så jag tänkte att jag kan väl likagärna röra på arslet jag med ;)
Väl inne i parken är det så mycket pågång så man inte riktigt vet vart man ska ta ivägen!
Boot camp här, fotboll där, cykeltur där och lekande barn här!.. Det var ett rent nöje att springa i parken idag!
Kvittrande fåglar och knakande gröna blad, färglada blommor och grönt gräs gjorde inte heller saken värre!
Underbara väder, underbara park och underbara Amerika :D

Det där var min morgon och en riktigt bra start på dagen!


"Jobbet" började jag inte förrän 12:30 denna vackra dag, vilket var väldigt uppskattat.
Vi började lite med lunch innan det bara var att chilla då det var mycket på gång samt varit mycket på gång.
Runt halv 2 fick jag ge lille Lizzie ett snabb bad då hon hade yoghurt i hela håret.. Bläh!
För att bli fin till kalaset hon skulle gå på blev det ett snabbis bad innan det var dags att fixa frilla och måla naglar!
Min lilla ängel! :)
Efter att blivit en unge kort passade jag och dom stora barnen på att ta oss en cykeltur. Efter många om och men så blev det till parken för andra gången för min del.
Att förståndigt ta på sig en fånnig hjälm för att vara en bra "role model"!  (Varför ska man egentligen tycka att det känns töntigt? Vem har bestämt den regeln egentligen??)
Att ta en cykeltur utan jacka, utan tjocke tröja, utan kofta .. Ger mig inga direkt vårkänslor ^^ SUMMER!
Dock ska man inte hoppas då graderna hoppar UPP och NER hela tiden. Men åååh så skönt.
Min duktiga barn och jag tog oss iallafall runt och runt i parken och hade en väldigt trevlig stund. Jag cyklade bakom Gerard och gav honom en och en annan knuff i farten. Min gullepojke! Värlens ödmjukaste filur! <3
Lea sprintade på och fick lite träning på köpet, dutti flicka!!

Eftermiddagen bjöd på en och en annan nap och jag hade två goingar sittandes på mig i soffan. En liiten en sov och en lite större satt och spelade på sitt psp! Gullungar!
Lizzie somnade sedan, men det gjorde ingenting. En anledning till att koppla av lite!
VI HAR HAFT EN KANON DAG OCH JAG ÄR PÅ TOPPEN HUMÖR!

När det ännu senare var dags för Mor och Son att åka iväg till sin match mellan JETS och några till ;)
Så passade jag och tjejerna på att baka lite Swedish Cinnamon buns!
Haha, så liten som degen blev har jag nog aldrig sett någon deg innan. Men gör alltid dubbel, eller tredubbel sats och jag gjorde bara en enkel för att visa dom.
Så att försöka dela upp degen i två och sedan kavla ut halvan någorlunda bra var lite svårt. MEN DET GICK.
Lea lyckades riktigt bra med sina och dom bliv stora, runda och fina!
Jag och Lizzie kämpade med vår halva, men resultatet gick TOPPEN.
Vad duktig hon är! Hjälpe mig rulla, lägga i i formarna samt pensla ägg ! Duktig flicka, det kommer bli en hemmafru av den tösen en vacker dag! :)

Mycket fix och trix var det, men tillslut hade vi resultatet på bullarna, varsin bulle och varit glas mjölk att avnjuta :) Blev även popcorn och film för oss. Myspys!
Innan filmen så står Lea i köket och grejar med sitt halsband hon fick med filmen. Ett best friends forever halsband, så ber hon mig stanna i köket medans Lizzie springer ut i vardagsrummet.
Så ger hon mig ena halvan. VILKEN GULDKLIMP! Oj så glad jag blev. LYCKA!
Mitt lilla sweetherat! Tårögd och superglad tar jag emot halsbandet och kramar om Lea!!!



Så fick jag vibbar hur det kommer vara att lämna dessa underbara varelser, DET KOMMER INTE ATT Gå. Aldrig!
Jag tar med mig dom HEM!!
Eller så får ni helt enkelt ta och flytta hit till Amerika! Så enkelt är det!

Helt enkelt bäst är dom mina värdbarn! Underbaara! <3




H  ♥

Kommentarer
Postat av: Sarah

Gud så mysigt! Härligt att barnen visar upp sina goda sidor för dig också och inte bara är kaxig emot sin Aupair ;) <3

2010-04-03 @ 14:35:55
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Maria

<3 barn är alltid ärliga, det är så underbart även om det ibland också kan göra ont<3 Tänk om vi vuxna kunna vara lite mer som barn ibland, jag tror att livet vore enklare och mycker roligare! Love to you <3 28 dagar kvar .....

2010-04-04 @ 22:04:59
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Lára

jadyn hade ett exakt likadant och jag fick den ena halvan också :O så söta barn hanna!

2010-04-06 @ 07:43:05
URL: http://laue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0