Vilket välkomnande hem..!

1 November - 22:10

Lille Lizzie skriker " I love you Hanna" när hn fått reda på att jag kommit hem. Vad underbart att få höra det! =)
Har inte träffat dom på hela dagen så hon hade saknat mig! Det känns så otroligt skönt att jag har fått så oerhört bra kontakt med familjen! Och igår.. Så ville Lizzie INTE ha mamma utan hon ville ha Hanna!
Hon valde mig framför sin mamma, sådär sött när dom inte alls känner för att lyssna på sin mamma längre.
Och jag bara kände hur stoltheten växte, för det bevisar verkligen på att hon tycker om mig och att jag tar hand om henne rätt. :)

Idag har jag varit iväg till "Willowbrooke mall"(Mall= STORT köpcenter) och oj oj oj vad det är svårt att köra här.
Jag och Anna sitter i bilen påväg till "mallen" och jag hör mig själv säga "Vad bra skyltat det är här ändå"
Och Anna blir jätte förvirrad på det jag nyss sagt.... Det visar sig att det är så dåligt skyltat det bara KAN bli.. Och att det var en skylt som jag såg som var bra.
För övrigt så sitter skyltarna precis vid avfarten så man måste verkligen veta i vilket av alla tusen körfält som man ska ligga i för att hamna rätt.
Och ja, som ni säkert förstår så går det väldigt gaaaalet till ibland. Tacka vet jag deras U-svängar.
Dom har STORA STORA U-svängar som man kan köra på.
Man svänger av motorvägen i form av en avfart men den leder dig bara runt över på andra sidan vägen.! Bra uppfinning!
Efter många felkörningar så kommer jag och Anna fram till att en GPS kan vara en väldigt bra investering!
Jag har tänkt på det innan men inte riktigt bestämt mig. Men nu har jag deffenitivt bestämt mig.! GPS är ett måste i det här landet. Man hittar omöjligen annars!!

Vi kom fram till det stora mallet tillslut och gick in och velade runt.. Som ni vet med mig och min beslut ångest så tycker jag riktigt synd om Anna. ja nej kanske, nej hit dit ja nej.. jo men ja nej jag vet inte kanske... ^^
Förlåt för det Anna, men det blev ju bra tillsut iaf! ;)
Sen blev det lite mat på Taco-bell och mums!! Det är verkligen något vi borde införskaffa i Sverige! Tacos som snabbmat! Yummm!!

Sen blev det hem igen och jag tankade för första gången. Wiihu!
Roliga med det stora landet Amerika är bara att man inte får tanka själv?
Det är folk som jobbar på macken som man säger vad man vill ha till och sitter snällt still på sitt arsle och tittar på i bilen. Är samma sak med bankomater? Man kör i en form av en Drive-in och lutar sig ut genom fönstret och tar ut pengar.. hallå?
Är det för den strikta lagen med att man inte får lämna barn ensamma i bilen eller är Amerikanare bara ovanligt lata?  jaja, finns för och nackdelar med allt. Right? =)

Ni hade förmodligen hoppats på att höra om min Halloween? Jagg antar det..
Men jag har inga bilder ännu, och har en hel del att berätta om min Halloween så jag får helt enkelt ta det när jag har bilderna och berätta om hela mitt Halloweenande!
Hade alla en bra Halloween? Klädde ni ut er till något kul?

Nu har jag packat klart väskorna för det mesta inför min lilla tripp till Florida och Disney world! =)
Bara lite saker jag ska tvätta som ska med ner och lite hyggien artiklar!
Det kommer bli riktigt kul det här jag ser verkligen fram emot det!! =)
Lite orolig för hur det ska gå med alla barnen, men det är bara att göra det bästa av sittuationen, det är ju trots allt dom som ska bli tillfredställda av denna resan då det är en familje semester. Så det blir inte mycket till att ligga och pressa vid poolen inte. Nej nej det blir 4 hektiska dagar, men det ska bli kul.!
Jag ser fram emot dom fartfyllda attraktionerna med Lea, sagostunderna med Elizabeth och dom fräcka åkattraktionerna med Gerard! :)



Kramar från oss i New Jersey!! (L)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej ruskig morgon och regnet pisar ned och vind som vener runt fönsterrutorna.

Så lycklig du verkar vara velepetter där!

Nu väntar dig tripp till Florida och Disney world!

AVIS jag är på dig som får vara med om allt detta i en lyckad familj som ni nu har bildat.

Kramiz

2009-11-02 @ 09:13:02
Postat av: SysterSarah

Kramar från SWEDEN ;)

2009-11-02 @ 10:41:18
Postat av: Anna

Jag tycker du inte synd om mig. Det var ett rent nöje att åka med dig i bilen ;) Men en gps är nog ett måste:P

2009-11-02 @ 19:18:32
URL: http://americananna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0