Konstig känsla. . .

15 Maj - 22:07

Och mamma som jag sa... Klockan på datorn har flyttat bak en timme igen .. KNAS!

Hej alla morgonpigga filurer! Allt bra med er?
Iiiingen aning om någon intresserar sig av att läsa min blogg längre, men jag skriver på så får dom som glädjas av mina rader vara glad iaf!
Blir ju inte så jätte ofta jag bloggar längre, men det är väl så. Har man ingenting att säga så har man inte.
Sen har jag inte talangen att plocka fram något spännande i ord av varje dag :P Vissa har det dock!

Idag har det dock hunnit hända en hel del så jag har lite att dela med mig av!!
Imorse så hade jag lovat, igen, att gå ut och springa när jag vaknat.. Kan ju lova att det är mycket mycket lättare att ta sig i kragen och gå ut och springa när man har en tid att passa och måste få gjort det en viss tid.. Så imorse vaknade jag men en del funderingar över hur jag nu skulle lägga upp dagen. Alla sorters bortföklarningar i huvudet fick mig att vänta med min joggingtur och njuta av en god frukost på en gång istället!  Jag är för hungrig, vill äta nu och då går det ju inte att springa.. Jag ska ju ändå sola så jag borde ta joggingturen efter det så jag inte behöver duscha fler gånger.. Klockan tickar iväg redan och jag vill ta vara den bästa till fullo!!

Så jag tog mig istället tid för att ha en lugn morgon med god frukost för att sedan packa grejerna för att ta mig till parken för en liten chill stund som skulle inkludera filt, bok, sola och Ashley!
Vad det inkluderade var absolut bränna... Aj min rygg! Smörjade ju in aniktet och axlarna iaf!!
Brännan har varken synts eller känts av förrän närmare kvällen...

Förstår ni varför jag inte kan skriva dagbok längre eller? FÖR MYCKET ORD^^
Inget ska vara lätt, nej nej.. Så mycket ord och text som möjligt ;)



Nu tror ni säkert att jag skippade träningpasset jag lovat mig själv. Men INTE då!
Hem i tid för att hinna byta om, ut och springa och duscha innan plikten kallade blev faktikst av!
Härligt att springa i värmen men jag var väldigt glad över den kraftiga vinden!! :)
Det blev i vilket fall en joggingtur på 30 minuter och OJ vad skönt det kändes efteråt!! Jag är taggad!
Speciellt då jag fått höra av en aupair som åker hem om 6 veckor, att hon gått ner i vikt! Kan hon kan jag! Det är inte omöjligt i Amerika!! ^^

Sen var det dags att börja jobba jobba! Dagen började med lite slapp innan det var dags att fixa middag!
Efter middagen tog vi oss en äventyrs tripp till parken där glassbilen väntade på oss. ! Eller iaf på barnen..
Då glassarna var färdig ätna ändrades planen från att leka och busa på lekplatsen till att leta efter en försvunnen telefon... En mindre glad Lea kommer fram till mig och berättar att hennes telefon är borta.
Med ett barn springandes till toaletten för att tvätta bort glassen över hela henne plus en förstörd Lea som försöker leta efter sin telefon plus på det två ledsna barn som ville stanna kvar i parken och leka!!
Det är inte lätt när det är svårt..
Iaf så hittade vi den varken i bilen eller på dom områdena vi hunnit vistas på i parken (väldigt små) så bestämde jag mig för att ta oss hem för att hitta en styck mobil...
Då vi har lyckan med oss så somnar Elizabeth i bilen, vilket får mig att stanna kvar i bilen och skicka in Lea i huset för att hitta hennes telefon då jag ringer.. Men ack så fel vi hade! Det började ringa i BILEN och oj DÄR VAR DEN!!

Lättade barn, trötta barn och jag bestämde oss då för att bara åka iväg och hyra en film och mysa resten av kvällen.. Det blev "Old Dogs" för att barnen ville se den och att det var den enda filmen dom kunde samsas om.. (Jag och mamma hyrde den när hon var här och USCH vilken överdriven film) Men jag lovar att den var på tok mycket bättre denna gången. !! :)

SÅ var det bedtime!!! =)
Och nu sitter jag här i mitt rum och funderar...


Fick massa jobbiga tankar förut angående mig som aupair och min värdfamilj.
Har känt nu några veckor (innan mamma kom) att jag varit jätte trött, tråkig och grinig och kände idag att jag ångrar det och önskar be om ursökt för att mitt humör fått gå ut över min värdfamilj.
Har dock inte bestämt mig vad jag ska göra åt det ännu bara. . Fick tanken att skriva ett brev till Diana.. För jag vill verkligen vara den bästa aupairen någonsin. !!!
Men så pratade jag av mig lite med en av tjejerna här ifrån och hon sa att jag inte skulle ta det så seriöst. Och som jag sa.. Bara jag tar igen min buttra tid nu så ska det nog gå bra!
Har ingen lust att beklaga mig själv för att jag finns då ingen har blivit skadad.... !

Eller??


Nu är jag tlööööött! Men har inte svarat på min syster ysters mail på snart 2 veckor. Så det är dags nu !! ^^ En hel novel till att skriva!! Tur att man har dator och inte behöver skriva allt detta för hand ;)

Ha en bra söndag allesammans!!
Gick precis ner och berättade om dagen för Diana som precis kom hem och jag blev genast på bättre humör!     =)
Jag behöver inte vara bästavän med henne, det är okej att hålla sig lite på avstånd såhär som vi alltid haft det... Just the way it is!


Vill någon hjälpa mig med en sån där slogan man sätter i slutet av sin blogg så det alltid blir samma samma? =)

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Oj oj duktiga dig som orkade med både ett blogginlägg och ett mailsvar ;) Kanske på tiden att fröken hittar sin egen slogan för att använda på sin egen blogg ^^ DU KAN SJÄLV! Det vet jag ;)

PUSS <3

2010-05-16 @ 15:06:13
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Farmor

Hej en sen söndagkväll. Vi har varit i Örebro över helgen och haft det trevligt med mina systrar och god mat som Maj alltid lagar. Så jag har ej läst din blogg sedan i torsdags Då det var Kristi himmelfärsdag som vi firar här i Sverige Gör ni det i USA? Katoliker kanske ej gör det. Visst läser vi din blogg så sluta ej skriva fast vissa har svårt att svara här fast de läser. Nu ska jag träffa John Blund för jag är nu trött natti natt fast du kanske gör något trevlig denna söndagkväll som snart blir i USA

2010-05-16 @ 21:56:02
Postat av: Mamma

Jag vet och du vet att många läser men ej skriver... Hallå snälla sluta yänk så mkt på hur det har varit Var Här & NU!! För om du lever mer i muet kommer du att må fantastiskt underbart!! Love you!<3

2010-05-17 @ 00:56:42
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0