Att bli tagen för givet . . .

16 Juni - 22:27   (Kan fortfarande inte förstå att det är JUNI??)

Ja nu har allt varit frid och fröjd här ett tag så nu var det väl snart dags att släppa en bomb? Eller?
Nej då. Ska börja med att säga att jag mår bra och är glad och lycklig.
Men att självklart får man saker emot sig ibland.

Som att bli tagen för givet..
Jag är en person som gillar att hjälpa till, alltså så hjälper jag D med att packa upp varor när hon kommer hem från grocery shoppen och allt såntdär. Hjälper gärna till och bär och bära ner saker i källaren.
I veckan så kom D hem och jag var påväg ut för att blåsa blåsbubblor med Lizzie, så säger D "Du kan väl hjälpa mig med varorna innan ni går ut då??"
Så jag går ut i bilen som visar sig vara tom. Allt var redan inburet men hon räknade med att jag skulle packa upp och springa runt med allt i hela huset. *suck* Och det tyckte jag var lite jobbigt. Känner inte riktigt att det är mitt jobb och ansvar att behöva hjälpa henne med det. Visst är det inte kul alltid, men jag och Lizzie höll faktiskt på att leka... Inte så att jag inte hade något att göra, för då har jag absolut ingenting emot det.
När det kommer som ett krav istället för en gest är det inte kul längre..
Plus att idag så bad D mig att gå och hämta grejer i källaren åt henne. Olivolja och något annat mataktigt.
Visst så hade jag ingenting att göra då Lizzie satt och spelade spel på datorn. Men det störde mig lite också.. Jag är ingen himla springpojke. Plus att till råga på det så visade sig att det inte fanns någon olivolja då D säger att "har du missat den där nere nu är du i trubbel"  MEN HALLÅ??? Jag jag har svårt med att hitta saker ibland. MEN VADÅ? Om du ändå går ner 2 sek efter och letar hade du väl kunnat gå ner innan med??
PLUS att jag fick konka upp en nyinköpt cykel från bilen upp till min våning. (If you don´t mind)...

SÅ, nu var det ur mig. Au pair livet har sina brister och ni alla vill ju läsa om hur jag har det så :) Vaaarsegod.
Dock kanske jag inte borde skriva och tjalla här då jag inte vågar stå upp för mig själv emot Diana.
Det är så mycket lättare att tycka att något är fel än att stå upp och säga vad man tycker.

Att aldrig riktigt känna sig trygg och kunna göra vad man vill, behöva känna sig spänd varje gång man ser sin "chef" och bleh! Ska verkligen bli skönt att få känna sig HEMMA igen!

På tal om hemma så får jag nog ta och tagga ner några hekton. Visst är det inte lång tid kvar. Men jag kan inte gå och räkna dagarna. Fuuunkar bara inte! Inte en enda dag man säger eller tänker på att det inte är så lång tid kvar nu... Tagga ner!

Där var mitt lyckorus för idag ;)

Måste glänsa lite med att det är så SKÖNT att det är sommar. Dagarna blir så mycket längre och man orkar hitta på saker med sina kompisar :) Häärligt!
Idag var vi och spelade lite basket vilket var väldans trevligt!

Ja just ja... Midsommar planeras för fullt här :)
Nästa vecka blir det till att åka till IKEA och inhandla midsommar maat. Sill, kaviar och lite smått och gott ! WIh!
Ska bli en rolig dag i parken med mat, jordgubbar och lekar!

Nu ska jag snart snart sova, blir ett avsnitt med "Cougar town" innan bara :D GILLA!

Det var allt för mig denna gången. xo xo

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så är det i livet ibland, men du kanske skulle lära dig av detta att faktiskt säga Nej! Love you! Ha en underbar dag!<3

2010-06-17 @ 09:31:45
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Malin och Wiggo

Tack hanna för den fina kommentaren =) ÅÅÅHHH Älskar verkligen Cougar Town, såg klart alla avsnitt för ett braaa tag sedan nu =) heheh har s2 börjat i USA än???? Massa Kramar till dig =)

2010-06-18 @ 22:03:18
URL: http://bebismalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0