Istället för att skriva i min dagbok..

26 juli - Lång efter bedtime...

Jag sitter uppe och nattugglar igen, men jag kollade på en film och ville inte stänga av.

Dagen med barnen/familjen har varit kalasbra! Med så mycket ny energi och massa lekar att leka och massa leksaker att leka med då barnen inte varit hemma på 4 veckor.
Hade massor med saker att göra idag, packa upp allas resväskor, tvätta och mitt i allt stök får vi besked om att städ-tanterna inte kan komma på onsdag så vi istället flyttar det till måndag, idag.. om 20 min!
Då står jag där och gör mat till alla och bara ser hur mycket det är som måste hinnas plockas undan innan städtanterna kom..  SKynda mig med maten så fort det går, samtidigt som jag sprang runt och plockade upp på vardagsrums golvet där det låg leksaker hejvilt! Sen hade jag gjort en redig oreda i barnens rum och nästan bara dumpat deras väskor på golvet.. Var så mycket små prytlar så det fick vänta efter att jag packat upp alla dessa kläder, vikt dom och lagt i dom i lådorna/ satt upp kläderna på galgar och hängt upp dom..
Efter att skyndat fort med allt som skulle göras var det dags för mig att slänga i mig lite lunch för att senare åka till poolen en stund för att inte vara ivägen för städisarna.

Detta får mig att tänka på "vanliga/riktiga" jobb..! Dagar man har mycket att göra och en tidsgräns på när det måste vara klart går mycket fortare än andra utan tidskrav och inte behöver skynda med något speciellt alls.
Även fast jag har det väldigt bra, så ska det bli skönt att komma tillbaka till verkligheten.. Inte behöva bo på sitt jobb och kunna jobba sina timmar, med sina arbetsuppgifter och sedan efter det bara åka hem och glömma jobb för några timmar innan det är dags att hoppa på det igen. 
Håll alla tummar på att det finns något trevligt jobb till mig. Men vet ni va? Jag tänkter inte acceptera att inte ha ett jobb så då är det så det kommer att bli. Jobba och bli framgångsrik ;) Haha eller iaf jobba och få pengar!

Efter poolen var det dags att åka hem och äta middag. Idag stog Mac & Cheese på menyn som jag fixade iordning. Blev riktigt gott! Dock så räddar grillkryddan mig som ger det lite extra smak :)
Dagens aktiviteter var dock inte slut där, för efter maten tog vi oss en tripp till parken för att äta lite efterrätt.. GLASSBILEN! 
Dock hade vi otur då glassbilen precis åkte iväg när vi kom... Efter mycket springande, lite gråt och ändrade planer visar det sig att glassbilen sedan står på parkeringen där vi parkerat så barnen får glatt sina glassar iaf. Yummie.
Väl hemma igen blev det lek och bus utomhus med två tokar till ungar ;) Lizzie och Gerard!

Om Gerard hade varit sådär 15 år äldre hade jag inte tvivlat en sekund på att gifta mig med honom, vilken charmknutte.!!
Idag satt han på gungan och tittade frågande på mig och sa :
When are you leaving?
Då jag svarade med ett litet oskyldigt leénde att det tänker jag minsann inte berätta för dig så sa han att han inte ville att jag skulle åka!!
Sööötnos.

My heart will broke when I have to say goodbye..
Det är så nedrans svårt bara. Jag tror jag sa lite för mycket idag. Man pratar med ett barn som om den vore en vuxen att vi aldrig kommer att behöva säga hejdå för att man kommer att träffas igen, att jag kommer komma och hälsa på och att jag ser fram emot att dom ska komma till Sverige.
Men är så hjälplös och inte alls vet vad man ska säga.... Hjälp!

Efter "jobbet" skulle jag ut och promenara och frågade grannen om jag kunde ta med mig hunden. Vädret var kanon för en promenad. Har inte alls varit lika kvavt idag och det uppskattas stoooort!
Jag drog även med mig Lea ut på promenaden så vi fick lite kvalitets tid. Det var mycket trevligt! :)


Kanon Måndag!! Nu ser vi fram emot tisdag och får se vad tisdag har att bjuda på! <3

Går in och kollar mitt Cultural Care account VARJE dag, helt två ggr om dagen!!
Vill ju inte missa informationen om det nu skulle tänka sig att komma.
Skippar jag en dag kanske informationen går miss om en heeel dag!!
*suck*   hade varit bättre om man fått besked på mailen istället för att man ska behöva gå in och kika hela tiden.... VILL JU VETA NU, och vet att alla andra är lika nyfikna som jag själv.
Plus att det finns en del saker som skulle underlättats väldans bara jag fått besked!!



xoxo




Kommentarer
Postat av: Mamma

Njut av varje sekund du har kvar<3

Postat av: Sarah

sitter du uppe till två på nätterna ;) hanna dååå...



Du får ha på dig precis vad du vill på dopet <3



Pussipuss

2010-07-27 @ 15:00:22
URL: http://gravidasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0