4th of July. AMERICA, AMERIIICA!

Fjärde juli - 22:47

En lång mycket lyckad dag började imorse med att snabbt fixa iordning Leas hår innan det var dags att åka.
Jag hade inte hunnit göra mig färdig ännu dock, så här sprang jag runt halvt galen för att hinna till paraden barnen skulle hålla kl.9 :)
Dock räddade det mig att paraden inte började förrän 9:30 och Diana kom och hämtade mig, visade mig runt på camp klubben. Igår la jag märke till en svensk flagga vid tennis-fälten så det hurrades såklart för, då det också förklarades för mig att det var en svenskt proffs här som spelade golf. Så under väntans tider på paraden fick jag pratat lite svenska med Tennis spelaren Tomas. Han var en trevlig prick.
Bodde i ett flott hus i Florida bara en liten liten bit från havet, och inte vilket hav som helst utan nämnligen Atlanten. Jiiikes!
Han berättade att han hade åkt till Sverige, tagit en såndär "live exchange" och gett sitt hus till några i Sverige som gav honom deras hus för en kort period. (Vilken cool grej, det får man ju göra någon gång...)

Iaf som helst, back to 4th of july.
Paraden var mycket lyckad och den får ni se i bilder nedan :)



Paraden avslutades med sång och prat runt poolen, och självklart fika efter detta.


Efter paraden gick vi hem och latade oss, jag fixade lite, barnen slappade och efter lunch fick jag friheten att gå till poolen en stund då fireriandet inte började förrän kl. 17 igen.

När jag satt i bilen stod termostaten på 100 grader!!! hihi. Vilket motsvarar ungefär 38 grader c!!



Lite efter 5 så befann vi oss på toppen av alla berg och skulle ha en liten picknick, med lekar och massa skoj:)
Det var väldigt väldigt trevligt, dock kände man sig lite dum och bara stog rätt upp och ner vid vissa tillfällen då man inte känner sådär jätte många... Hm. Yeah yeah, så är det väl.
Jag var med och lekte kasta ballong leken och kasta ägg leken. Ingen av lekarna gick sådär jätte bra då jag och Gerard poppade ballongen på andra kastet och jag och Lea kläckte äggen (på hennes jeans) på 4 kastet.. aj aj aj!
Men det var trevligt, härlig stämning och massor av folk med picknickar :) :)









Påväg till fyrverkerierna så busade jag och Lizzie i bilen medans dom andra bytte äggkläder och gick på toa.
Upp upp och iväg till ett mysigt fyrverkerie på toppen av en kulle på golfbanan!
Suveräääänt!! :)





En fin show, mysigt var det!! :)
Hanns byta platser några ggr, då det var över 30 min långt!!



HAPPZY 4th of july everyone, I had a great day here in America!!
Thanks to my wonderful family! Your the greatest!! <3<3<3




Kommentarer
Postat av: Mamma

Häftigt tänk vad saker du har fått uppleva detta året!!! Jag säger bara wow!!! Love you take care!!!

2010-07-05 @ 16:58:28
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0