11 hela månader har passerat....

31 JULI !!!

Ja det är sant!! ELVA MÅNADER!
Jag har varit stark occ klarat av allt utan en månad av mitt år, och den sista månaden kommer även den att vara här fortare än någonsin!!!
Stog och höll i en dollar sedel idag och fick en "aha" upplevelse angående att jag varit här i ett helt fritt främmande land, där nästan allt är annorlunda. Jag har varit här och betalat med dollar sedlar i snart ett år!
Jag har gått runt på gatorna, skaffat mig kompisar, sett mycket och levt mitt liv HÄR i Usa i snart ett helt år.
Det är galet! Grymt galet!

Nu börjar folk droppa av one by one och snart är alla jag vet som är au pairer nu inte au pairer längre utan börjar leva sitt liv i sitt egna land. Nu är det på riktigt tjejer!

11 månader? EN kvar?    JAG ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT STOLT ÖVER MIG SJÄLV!


En bild tagen av en något smalare Hanna sådär 10,5 månader sedan ;)


Dagen har varit sådär kanon jätte bra!
Började lååååångsamt med att jag bara latade mig. Men tog mig sen in till den stora staden!
Och OJ vad liten man kände sig där helt plötsligt.. Lite som en myra och en i en stor folkmängd.
Det var skönt att få smälta in i mängden för ett tag.

Inne i city mötte jag på Anna och vi gick väl ganska fort och satte oss för en liten pause. Anna var hungrig och jag var Vaaaarm! Dock var vädret väldigt behagligt idag!
En peanutbutter cupcake bidde det. Eftersom alla affärer, resturanger och hörn sätter på AC:n på hundra grader kallt så fick vi inte sitta och ta det lugnt allt för länge. Kaaaaallt!
Så vi började knalla och prata och knalla och prata. Kom ner till "Flat Iron building" där vi pausade igen, och innan dess hade det hunnit bli lite klock titt och klock köp. Plus en efterspringandes Indie som ville ha en dejt med Anna.. Gulligt!   *Check* Då var det avbockat från listan ;)

När dom efterväntade Hannah och Sofia kom in till stora staden så möttes vi upp i central park för en liten promenad där. Myspys!
Och vad kul det var att träffa dom igen!! :)
Efter en promenad var det dags att hitta mat att ladda energierna med vilket gjordes med grekisk sallad för min del, Nachos för Hanna och Sofia och en Veggie burger för Anna.

Eftersom alla var allmänt trötta och sega så avslutades kvällen med bio in the city! :) Vi såg thriller/action filmen "SALT". Den var bra och spännande, men det var inte lika spännande att gå hem från bussen efter i min ensamhet.. Usch mitt huvud börjar snurra med alla dess sjuka tankar efter sånna filmer... bleh!
Som tur var har jag snälla kompisar som valde att ta min buss och att gå lite extra så jag inte skulle behöva åka själv. DANKE! <3

Om vädret tillåter imorgon så far jag till sjöss! :) Bada och sola hela dagen lång. Yipp Yipp!

Bilder kommer inom kort!! <3


XO XO XO XO XO <3 <3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

<3

2010-08-01 @ 16:51:06
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Sarah

Duktiga dig! Vi trodde faktiskt att du skulle komma hem innan sommaren, men det gjorde du inte. Vi är stolta över dig!

KRAM

2010-08-01 @ 21:19:51
URL: http://gravidasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0