Up side down.

10 September 2009 - 22:51


Idag har varit en dag med mycket blandade känslor, och en lååång dag som knappt ville ta slut. Nu sitter jag här och ser tillbaks på denna otroliga dag.....
Alla kan ha sina bad-days, right? Frågan är bara vad man gör med barn som bara protestrerar och inte alls vill ge med sig? Som dessutom får göra vad dom vill när dom frågar sin mamma...
Jag är inte van vid detta, och det är jätte svårt för mig att se på och låta barnen bestämma över den som är äldre?

Kategorin mat står idag högst upp på min lista... !
Lilla lilla Gerard har ätit en halv halva av en smörgås under dagen av sin lunch i skolan, kommer hem och äter bromnie och säger sedan att han är hungrig och vill ha popcorn. Jag säger att han kanske borde äta något mättande istället och föreslår smörgås eller flingor eftersom vi skulle äta middag 2 h senare. Nej då nej då.
Då går lilla söta rara Gerard upp till övervåningen där mamma befinner sig och ber om att få popcorn och visst får han det..   Popcorn till mellanmål?

Det är såhär i detta stooora land här äter man frukost(när man vaknar), snacks(då man själv vill), lunch (vid 12), snacks, middag (Allt mellan 5-7) och snacks.

SNACKS = kan vara allt från ostkex till ostpinne till en godis bit till ngn frukt till flingor i en liten skål (ingen mjölk) till             POPCORN!

Alltså äter dom ingen kvällsmat, och om jag äter middag vid 5-6 är jag hungrig vid 9-10 igen..
Så jag pratade med Diana igår och frågade om dom inte åt kvällsmat eller ngt innan dom lägger sig.
Hennes svar var då att dom tar väl lite snacks då och då och erkände att hon faktiskt tog snacks på kvällen. Så sa jag att jag brukar äta smörgås eller yougurt eller ngt. Då blev hon helt shockad, smörgås? Jaså?
Haha men jag frågade om lov så jag får fortsätta att äta som jag vill! Jippie! ;D

Hur som helst så har barnen gått lite i motvind idag.. Men dom är fortfarande lika söta! :D
Bara man klarar av det på ett bra sätt.
När lillan får attacker och gråter och är emot allt försöker lilla mamma trösta och skoja till det och (ge henne det hon inte fick från början) men det fungerar bara inte för mig. För det första kan jag inte ge henne ngt som hon redan har fått ett nej och och för det andra går det inte att prata med henne under dessa attacker.
Sååå.. hon får ligga där på golvet och stortjuta tills hon lugnat ner sig!  *taaadaa* DET FUNGERAR!
Alla är så pluttinuttiga här och snuttigull du ska inte gråta...!  NIX det fungerar bara inte, ORD OCH INGA VISOR! Gör det mig till en dum och elak au pair??

Lizzie. Har sina stunder men även sina otroligt söta stunder!! Älskar att klä upp sig, hon har en hel hög med massa fina prinsess kläder nere i lekrummet! :)  Går hela tiden runt och säger hur och älskar alla!
Plus att hon är riktigt riktigt duktig på att hjälpa till och göra saker man ber henne om.
Som att plocka bort efter sig, tvätta händerna, hjälpa till med något m.m. Jätte duktig !

Gerard. En riktig gentleman, håller upp dörren när man ska in, hjälper till att bära in varor när man varit och handlat och är otroligt jätte gullig när det gäller det! :D
Älskar att busa och leka! :) Får ge honom lite mer tid under kvällarna, har oftast fullt upp att göra Lizzie glad och sysselsatt men när jag får tid brukar vi busa. Och han älskar det!
Han kommer förbi mig ibland och puttar till mig och säger: DU ÄR! (kommer inte på vad han säger på engelska.. ? Your it. Eller ngt sånt.)
Och hans skratt är bara underbart! (:

Lea. Min lilla pratdocka! :) Hon verkar så vuxen hela tiden och vi brukar sitta ner och prata och disukutera, jag frågar henne vad saker heter på engelska och hon hjälper mig gärna.
Har dock inte hittat något som hon tycker är roligt att göra, förutom att prata. Hon tycker inte om att leka och busa, tycker inte om att spela spel och nej ingenting sånt. Vad hon tycker om att göra som jag fått en liten susning och är att baka! :) Så det får vi göra någon gång :)
Haha roliga är att dom har färdiga blandningar till ALLT här.! :P  Hon gjorde brownies med mix förra helgen.

Lite goda ord om dom också, sååklart!



Idag beställde jag en dator, en dell och jag hittade att alla visst hette inspiration 15, eller olika klasser iaf.. Uups!
Men jag köpte inte den billigaste, det ville inte Diana! ^^  Så jag kommer betala 620 dollar! (4995) ngt i svenska kronor. Tycker jag var ett pris för en bra dator.
Tyvärr hade dom inte denna datorn i ngn färg ändå, eftersom det var kampanj så kunde man inte välja färg. Buuhuu! :( Jag som hade bestämt mig för ljusblå! (Mer min personlighet  ^^ )  MEN MEN!
Datorn blir levererad till mig precis om en vecka, 17 september! Yaay!
Skype den 18:e VÄNNER!! (L)

Farmor... (och alla andra som undrar) svar på din fråga. Skype är som ett videosamtal, skall vara mkt bättre än det videosamtalet man har på msn. Detta är gratis men gott! :D
Man behöver alltså en mic och ett par hörlurar och helst också en cam :)
Då man är inloggad kan man ta emot samtal! :)


Nu ska jag sova gott medans ni måste gå ur sängarna, moahaha!

Hoppas jag inte lät för elak med det jag skrivit, men ville dela det med er också. Allt är inte alltid bra. Men självklart ska man försöka göra det till det bästa!! :)

Puss och kram!
Love Hanna

(hoppas ni orkade läsa mitt lååååånga inlägg!)

Kommentarer
Postat av: Lucas

Ett riktigt bra och intressant Blogginlägg Hanna, keep it up! ;)



Jag tycker du gör helt rätt med ungarna, hoppas att dom lär sig att äta bättre under tiden du är där.

Precis som du sa så heter det "You're it!"

Leken på engelska heter "Tagg" :)



Grymt, billigt för den datorn, kanske 1-2tusen billigare än här i Sverige.

2009-09-11 @ 08:20:06
Postat av: Vicki

Heej, älskar när de e långa blogg inlägg så fortsätt me de :D

du kommer inte alls bli nån dålig aupair, ja gör själv så me ungarna på förskolan, gråter dom för att dom inte fått nåt eller så så e de bara att låta dom gråta av sig tils dom hittar en ny leksak eller va de nu va.



verkar som du har kul där och hoppas de fortsätter (de gör de säkert.)

Kram på dig

2009-09-11 @ 08:39:26
URL: http://vickilovelife.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hallå, trodde du var mera pedagogisk än så.... Vart tog det vägen??? Du har alltid lyckat på ditt sätt, var ingen arg bitter au-pair..puss love you!!!!

2009-09-11 @ 09:35:53
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Lára

hej hanna vad kul att äntligen få läsa hur du har det, jag förstår PRECIS vad du menar jag är så otroligt trött på de här jävla snacksen hela tiden dom driver mig till vansinne helt ärligt! och barn i detta landet verkar vara så otroligt bortskämda att nästan inget fungerar haha :P

2009-09-11 @ 09:39:51
URL: http://laue.blogg.se/
Postat av: Farmor

Oj ett långt brev jag fick läsa idag

Och Du jag håller mig till bokstäverna på datan.

Jag tycker bättre om att skriva än att prata inlive



Lycka till med fredagens jobb och så får du belöningen att du är ledig lördag och söndag.



Vilken dag får du lön? Var det veckolön du skulle få?



Kramiz från din Farmor

2009-09-11 @ 09:41:54
Postat av: Syster Sarah

Keep up the good work!!



De lever lite annorlunda än vad vi gör ;) Du får inse detta Hanna :D Om de brukar äta snacks och mamman är van vid att ge dom de ? .. Det är ju upp till henne då? :D



Du är så duktig så! Längtar tills din nya dator kommer :D



Puss o kram!!

2009-09-11 @ 11:00:59
Postat av: Faster Helene

Hejsvejs i lingonskogen!

Vi här hemma undrar hur gamla barnen är? Är de i Liz och Linus ålder, mindre eller äldre.

Roligt att läsa ditt långa inlägg, jag tycker att du är jätte duktig. Sköt om dig och ha det så bra.

Jag är ledig i helgen så jag hoppas på fint väder.

Kram från oss alla i Varberg.

2009-09-11 @ 16:42:43
Postat av: sandie D

håller med systern din! Keep up the good work, honey!

Tycker om att läsa långa inlägg, långa och detaljerade. Man får lite mer hum om vad som händer hos dig då! Det är så roligt å se att det går bra för dig hjärtat!

2009-09-13 @ 01:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0