Tjolahopp !

14 September - 22:14

5 månader kvar till alla hjärtans dag! Någon som kommer och överraskar mig då?
Ngn hemlig beundrare kanske? ;)

Imorgon kommer min dator! Yaay, så jag har bokat skype dejt med Yasmine på onsdag! :D
Så det är bara att boka upp er ngn tid!
Börjar 11:45 på torsdag och 10:30 på fredag ! Och kan tänka mig att gå upp till 8 för er skull! ;) snällt va?
Så svensk tid från klockan 14-16/17! :)
Skaffa skype nu alla!

Nu ska ni få höra lite om min dag igår!!
Jag och 3 tyskar här ifrån området tog bussen in till NYC för att shoppa, luncha och gå till central park.
En av tjejerna hade hittat ett outfit ställe som vi skulle leta upp och på vägen dit svängde vi in i några affärer.
Jag fastnade mest för ett ställe som hette Strawberry. Där jag råkade köpa ett par jeans och ett linne.
YASMINE och förmodligen alla andra vet hur kräsen jag är när det gället jeans. Och jag visste inte ens storleks mönstret och hittade ett par jeans på en gång. Första gången! Dom satt perfekt!
Magic! :D Likadant med linnet, jag blev kär! :D Så jag kunde överge dom!
Tjejerna jag var med hade varit inne i NYC 2-3 ggr innan så dom ville inte gå in och kika i dom dyra affärerna.. Så jag fick inte upptäcka så mycket när det gällde det, som sagt var vårat mål att hitta outlet affären.
Vilket inte gick så bra, men dom fick sköta det! ^^ En av tjejerna hade målat in på en karta och dom kunde dom siffer mönstret på avenyerna så jag följde bara glatt efter ;)
Vi åt på donken också, ingenting annat var öppet som vi gick förbi? Och jag tyckte det kunde vara kul och pröva mcdonalds här. Det var ingen skillnad på hamburgarna !! :P
Någonting jag tycket är kul är skillnaden på designen, allt är så sönder designat hemma i Sverige, men snyggt! Här är det enda som är designat alla höghus som står och pryder staden!

Tjejerna bestämde sig iaf att vi skulle ta subway:n till outlet stället för det var alldeles för många nr att gå.
(vi var på en aveny med ett nummer som inte alls var nära det numret vi skulle till.)
Subway:n var inte det fräschaste stället jag varit på, men det var kul att se eftersom man ser sånt på väldigt många filmer!
Vi hittade iaf fram till outlet centret tillslut, fast det var inga kläder att ropa hej för.. !
Fast hittade en jätte jätte fin party klänning och provade den för skoj skull. SHIT!
Fick bita mig i tungan och hänga tillbaka den! Hålla i sina pengar!! Och vad ska jag med en part klänning till?!

Klockan var nu närmare halv 8 så vi hann aldrig gå till central part :( Får ta en heldag där istället!!
Så vi åkte hemmåt efter att blivit besvikna att vi inte hann köpa en glass på cold stone innan vi åkte hem.
Så vi bestämde för att gå till Cold Stonde som ligger i Montclair i närheten av där vi bor istället! :)
Tog bilen dit istället och Yummie!! :D Man får välja glass sort och ngn ingrediens så blandar dom ihop det för en. Som ben&jerrys fast sin egna!! :D Yuuum!
Och där var dag ett slut, jag gick hemmåt och la mig trött i benen men lycklig och kollade lite på svenska idol innan jag somnade! :)

Glädjen fick tyvärr inte vara så länge då jag drömde att jag var på flygplatsen och skulle säga hejdå till er där hemma. Det är ingenting man vill uppleva IGEN! :'(
Vaknade med en klump i magen och var tvungen att ringa mamma, och då blev det bättre!

Gänget med tjejer jag var med i NYC igår kom och plockade upp mig kl för vi skulle till ett tränings ställe som heter YMCA på ett litet studiebesök.
Detta är ett ställe som sportlife ungefär! Fast även med en svimmingpool så man kan simma! :)
Olika program som hiphop arobics, kick boxning, step, yoga, stretchning, spinning m.m.
Jag får dock smått panik av sådana klasser, får sån prestations ångest för att det är väldigt svårt att följa efter den som visar där framme. Men jag kanske borde ge det ett försök? :S
Annars har jag ju gym delen och swimming poolen!
Jag ska träna på egen hand den här veckan och se på det efter det! :)

Sen har jag jobbat ett "kort pass" idag.. :P Från 10:45 - 18:15!
Det gick bra och jag fick laga mat för första gången! :D Jippiie!!
Hon hade dock redan bestämt vad jag skulle göra och det blev Tacos. Godare i Sverige dock med min kära familj FAMILJEN TYKON (L) (L) (L)

Efter jag slutat tog jag det lite lugnt innan jag bestämde mig för att ta en snabb walk till affären, satte på mig mina nya sneaker, mjukis och en t-shirt, tog med mig min Mp3 och gick mot affären, när jag gått en liten stund känner jag för att jogga så jag skiter i affären och jogga istället!! :D
Lite intervall sådär, mjukstart! Greeeat!
Räcker det att träna varannan dag? För om jag ska kunna träna imorgon måste jag göra det innan 10:15 och det känns för mkt om jag tränat nu på kvällen. Hade varit en annan sak om jag kunde tränat på kvällen, men det kan jag inte. Jobbar till 23:30.  

Dagen har i vilket fall varit lyckad och jag kan inte låta bli att drömma om ett eget place! :D
Har det mysigt här uppe på min lilla övervåning med ansvaret för att hålla rent själv :)
Det går och jag plockar undan lite varjedag, jäkla spridning av grejer överallt!!
Och shit vad det blir damm och smuts på toaletten fort?? Handfatet MÅSTE torkas ur 1-2 ggr i veckan!! :O
Toaletten behöver vi ju inte diskutera här ;) haha!


OJ vad mkt text..... ^^ Hoppas ni hittar ngt intressant!
Gooood morgon! ;)


Jag är ingen mäster fotograf, men här har ni lite bilder på mitt krypin! :)




BAMSE KRAM HANNA!! Grupp kaaaaam!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Helene

Hej på dig

Kul att läsa om att du har det bra där borta. Och att du trivs. Det är jätte kul att läsa dina inlägg. NY värkar vara en kul stad, mycket att upptäcka det och det kommer du hinna göra under ditt år där borta. Önakar att man gjort något sådant själv, men jag får väll skicka i väg Liz när hon kommer upp i din ålder. Så att man kan åka och hälsa på...

Sköt om dig många kramar från din gamla faster med familjen i Varberg.

2009-09-15 @ 06:39:38
Postat av: Farmor

Hej

Så trevligt att få se bilder och nu undrar jag har du 2 rum ett sovrum ett tvrum? Eget badrum?

Farfar undrar vad det betyder då du skriver D: !!!

Lycka till nu med träningen vad det nu blir



2009-09-15 @ 07:53:26
Postat av: Mamma

Härligt att läsa allt detta, låter som livet i USA börjar rulla på framåt, vilket känns helt underbart att höra!!! Våga pova på allt tokigt nytt när du har den chansen, för den kommer inte tillbaka!! Go for it!! You Can Do It!!!!! Love from Mom!

2009-09-15 @ 08:48:11
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Syster Sarah

Rättning.. Med MIN mp3 spelare :o Saknar den på gymet.. Springer runt med mobilen :S KLUMP! Får väl köpa en ny antar jag :P



Familjen Tykon <3



Fint badrum :D Me like it alot!!! :D :D :D

2009-09-15 @ 19:49:05
Postat av: sandie D

Härligt med långa inlägg, Hanna! Skönt å höra att du vet hur man håller i pengarna, vill du lära mig? Haha, jag är inte särskilt bra på det. Vi hörs gumman. puss och kram <3

2009-09-15 @ 22:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0