Inlägg nr 2!

27 September - 00:03

För en månad sen exakt så var vi på flygplatsen för att skicka iväg mig till USA.
Jag är stolt över min mamma som verkligen släppte iväg mig! :)
Det var ett steg ut i det okända, och jag visste inte alls vad som hade och vänta mig.
Från att gå från ett tryggt Sverige med alla nära och kära till att åka till ett främmande USA med ingen.
Det kunde gått helt åt pipan och det kunde gå riktigt bra...

Jag hade turen med mig, jag har fått den bästa starten jag någonsin kunnat tänka mig!
Jag har redan lärt mig så otroligt mycket på denna månaden!
Lärt sig att uppskatta saker, lärt sig att se saker från andra perspektiv och framför allt lärt mig att livet har en hel del saker att ge.! Bara man vågar ta chansen och unnar sig själv att må bra och uppleva saker. För det är det som får en att leva är det inte?
Att uppleva något nytt är som att öppna en ny dörr för sig själv, man växer och man klättrar uppåt. Och framför allt blir man glad och lycklig.
Jag har insett att livet har så mycket möjligheter och det är bara DU själv som kan ta vara på dessa!
Och man ska alltid komma ihåg att ingenting är försent!!  Men också komma ihåg att ta vara på saker och ting här och nu och inte alltid skuta upp saker och ting!

En liten sak kan få hela ditt liv att ändra riktning, på ett enda ägonblick!

Jag har insett, att mitt liv ska fyllas med upplevelser! Allt från lite mer komplicerade upplevelser som behöver mycket tid att uppfylla till små saker som kan göras dagligen.
Vad har man att förlora? Vad har man att vänta på?

Mitt år har börjat så bra att jag känner att detta var menat att bli, detta är meningen!
Jag går inte och räknar ner tills dagen jag ska åka hem, och det känns underbart.
Jag har vant mig vid ett nytt liv och det är det jag tänker leva nu. HÄR och NU!
Ingen mening att tänka på hur allt hade varit om jag bott hemma i mitt Sverige nu, för det har jag överlåtit er att leva ett tag framöver. Ni klarar er fint utan mig! :)
Men glöm inte av att upplev! Jag önskar att alla kunde få samma möjlighet som jag, att uppleva så många saker under sån kort tid! Och jag önskar att ni tar vara på varenda litet ögonblick!! Ta vara på ERA chanser!


Fråga mig inte varför jag blev så djup just nu, men jag har varit så otroligt lycklig hela helgen så det kanske är det som kommer ut nu. Jag blir som djupast då jag är lycklig. Tro det eller ej..

Måste bara tillägga en liten sak. Ni vet att jag tänker som en skårsten hemma... *phu*
Verkligheten här är absolut inte det samma, jag har inte TID till att tänka! :)
Jag tänker inte??? Eller rättare sagt, jag förstör inte allt med alla dessa tankar..
Sen kanske det kan vara för att mina tankar oftast handlade om vissavetsäkertvad och jag har inte alls den sittuationen här. Här är det bara mig själv tankarna och grubblingarna kan handla om!


Jag är otroligt glad att jag har er där hemma! Men jag är otroligt glad att jag tog steget ut i världen!
Denna tiden för mig själv behöver jag! För att komma på vem JAG är och få komma på hur mina tankar egentligen fungerar. Landa och starta om!! :) JAG behöver det här! DETTA ÄR MITT ÅR!

Och jag hoppas även att det är era alla andras år också!! <3<3<3


I wish all of you, all my luck!
Ta en stund för dig själv och sätt upp mål och drömmar. Det får oss att leva!! <3

Kommentarer
Postat av: Faster Helene

Tack Hanna.

Många kloka ord från dig, kul att höra att det går bra och sköt om dig.

Många kramar från Helene med familj.

Ps. jag hoppas Liz åker i väg som du gör nu om 8-10 år eller något sånt. Måste vara en upplevelse.... ds

2009-09-28 @ 06:36:25
Postat av: Maria

Jaa jag har nog lärt dig en hel del, äntligen är du Hanna:) Strunta i om vad vi tycker, skriv just det du vill skriva! Ja det är ditt år, men det är även vårt år här hemma:) Puss min kloka dotter!

2009-09-28 @ 08:08:52
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: alexandra

one life-one chance!

är stolt över dig =) puss!

2009-09-28 @ 22:23:54
Postat av: Sarah

Du är så klok, lillasyster!



Ditt år! Ta vara på det!



PUSS PUSS PUSS

2009-09-30 @ 13:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0