Blixtar och dunder.!

25 September - 01.27  (sorry tiden)

Hej gott folk, nu kommer det efterlängtade inlägget som jag gått och laddat efter i några dagar nu!
Först och främst vill jag nämna att det varit ett par bra dagar!
Har hänt en hel del saker sen vi hördes sist! :)

Vi börjar med Onsdag!
Efter att varit smart och tappat en del av navelpeircingen i toalettet fick jag snällt åka och skaffa en ny, ligger an tatuerings studio 5 min härifrån så det fick bli en tripp dit. Så vem vet hur jag kommer se ut när jag kommer hem..... ? Har faktiskt en (fast bara en liten) tanke på en sak jag vill ha.. Men bli inte rädda, jag kommer nog inte överväga att göra den ändå. Kanske!.. I alla fall, väl framme tog jag mitt förnuft till fånga att jag inte orkade stå där och krångla med min beslutångest och funderingar på om jag vill ha den eller den andra, vilket färg, vilken stil och allt det där som alltid kör igång när jag ska införskaffa mig något.. Så jag gick in, tog en nabb kik på alla underbara navelpeircingar och bestämde att jag bara köpte en kul. (den delen jag tappat).. Fort och smärtfritt!
kostade 5 dollar. Så det var ju toppen!  Fast ska absolut besöka dom igen för servicen var toppen bra!!
Efter detta mötte jag upp ett par aupair pooolare och gick tillsammans med dom till en kareoke bar.
Tro det eller ej.... men.....




JAG SJÖNG!  Hade gett mig f***n på att om jag är på en kareoke bar ska jag bennemej SJUNGA!
Och det var precis vad jag gjorde, helt själv på en pub! Hanna?! Mår du bra?
Och det känns så skönt att jag gjorde det! Släng dig i väggen att jag är blyg?!? :D
Jag grejade det, och som ni ser på bilden var jag tvungen att hålla mig i stolen för jag skakade såå ^^ MEN JAG GJORDE DET! :D .... och det lät förjävligt. Men det spelar ingen roll, jag är stolt!
Valde med stolthet en svensk sång! Abba- mamma mia! :)
Hanna from Sweden with Abba!
"Hi everyone, this is a song from Sweden with the swedish band ABBA!"
Jag växer för varje dag, nu ska här bli ändring på saker och ting!
Vi hade en jätte trevlig kväll, trots att man kände sig som ett litet barn bland alla spritflaskor och öl(armar)? haha vad heter dom? Do you have any Sodas? ;) Och vi fick dom gratis, hon måste tyckt synd om oss ;)

Torsdag..
Mamma och Sarah? Kommer ni ihåg dom hästarna jag och Sarah fick av Barbro när vi bodde uppe i Mickelsdamm?
Jag fick syn på en klädnypa och kom på idén att göra en sådan häst för att visa, eftersom jag och min syster haft hur kul som helst med dessa.!
Så jag satte mig och pysslade lite när minstingen sov! :)

Visade den för Gerard vilket resulterade till att jag efter några sekunder satt och tillverkade en till!:)
Vad kul det är att få leka barn, och inte behöva ha någon att jämnföra sig med och bara köra sitt race!
U   n   d   e   r   b   a   r   t! :)
Det blev dock inte mycket lek med den, men det var kul att tillverka. ! :)
Och att få berätta att jag själv lekt mycket med liknande hästar när jag var liten!
Denna dag var det även en Au pair träff hos våran LCC (kontakt person) lite pizza party men det var väl inget ståhej direkt. Åkte dit, skrev upp sig på en lista och åt någon slice of pizza.
Efter detta lilla möte gick jag hem till tyskenHannah en stund. Och vi hade jätte kul, lärde varandra lite ord på vårat språk och jag har nog aldrig skrattat så mycket åt att något försökt säga fyra ;) Fffluyra? Fffllllyyy..? fyyuuura? haha! Vi hade jätte kul! Åt lite ben&jerrys och skrattade! :D
Satt och pratade lite och övade upp våran engelska. Jätte trevligt!

Och så till dagen!!
Dagen började tidigt med att jag och den andra svenska aupairen åkte till träningscentret YMCA.
Vi hade bestämt oss för att signa upp och vilket vi gjorde! fyyy vad dyrt dom första två månaderna..
130dollar för att joina och träna i 2 månader. Utefter det betalar man 40dollar i månaden.. Dyrt så det blir att vara en AKTIV YMCA:are!
Efter signingen tog vi en simtur och jag fick en snabbkurs av Sofia i ryggsim(krål) jobbigt men gott för kroppen!:)
Blir simning i stort sett varje morgon framöver plus träning 4 ggr i veckan. Som pass eller i styrkerummet!
gott é dee!

Idag har varit en jätte bra dag med Lizzie, vi kommer varandra närmare och närmare för varje dag som går!
Härromdagen somnade hon på min mage! <3 Snuttan!
Idag har vi lekt så det står härliga till! Hon ignorerade till och med sin mamma när hon kikade förbi.. DET hör inte till vanligheterna. Men det kändes jätte jätte bra verkligen.!
Hon brukar nämnligen ge upp alltvi håller på med och springa till "mammie".
Men vi hade jätte kul, och vi var utomhus i trädgården. On the backyard!

Efter jobbet blev det IDOL i väntan på att Hannah skulle sluta och sen blev det DINER som gällde! :)
Jag beställde någon kyckling i pitabröd med tsatsiki och fries.
Den GODASTE tsatsiki jag någonsin ätit, och nej jag skojar inte!
MAMMA,PETER,SARAH,RICKAD (alla garlic älskare) ni MÅSTE äta där med mig! Och välja något med tsatsiki. HIMMELRIKET! :D:D
(hihi så jag tog med mig det som var över hem ^^)
Man fick det i en liten plast burk, som på pizzerian.  Yummie!

Sen blev det hem och "hänga" hemma hos Hannah och våran totalflopp vid val av film. Hyra film för endast 1 dollar? Billigt!
Även idag lärde vi oss lite ord samt visade bilder på mat, godis, traditioner m.m. Riktigt spännande!
Sammanfattningen av denna dagen är alltså! LYCKAD DAG!


Random...

Först och främst vill jag be min mamma leta upp ekorre. Iduvetvad! :)
För det springer jättemånga ekorrar här. SÖTA!
Plus att det tydligen ska bo tvättbjörnar i garaget!.. Aaaw! Vill se vill se vill se! Har dock inte sett någon ännu.
Sen är det lite skumt här.. Det är så sjuuukt mycket ekollon här så det är inte sant, jag har nog inte sett såhär många ekollon i hela mitt liv. Sammanlagt!
Ordagrant.. Så regnar det ekollon. Som tur är har varken jag eller barnen fått någon i huvudet!
Men bilen fick sig en redig kängare härromdagen! Jisses!
Vädret är fortfarande varmt, men några dagar hit och dit kyligt i luften. September och jag kan gå omkring i linne, shorts och flippfopp??  Men snart säger det tydligen PANG och blir kallt fort! Väder tydligen fortare än vinden.

Imorgon blir det shopping at the mall, ska bli spännande att se hur det ser ut där :)
Stoooort tydligen.
Och VET ni? Vart jag ska till på måndag?
TILL IKEA OCH ÄTA LUNCH !! :D
Barnen är lediga från skolan så det blir en tripp dit med familjen! :) Wih!


Nu har ni fått ett långt och saftigt inlägg igen. :) Vi hörs av snart igen!
Puss puss.


Ps. Jag berättade för Lea att jag och min familj alltid säger pusspuss när vi går och lägger oss eller när vi går hemifrån. Så igår kväll sa hon good night. pusspuss och idag när hon åkte till sin pappa sa hon det igen..
Sweetie! Ds


Kommentarer
Postat av: Vicki

kareoke måste ha vart sååå roligt, o du sjunger juh bra så tror säkert att de lät fint, vilken ben & jerry åt du, finns juh hundra sorter, min favvo e pish food UNDERBAR e den haha :D men men hoppas du fortsätter att ha de så underbart som du har, KRamar

2009-09-26 @ 09:09:27
URL: http://vickilovelife.blogg.se/
Postat av: Mamma

Underbart att läsa allt detta!! Vill också tillägga att Peter läser och kollar din blogg varje dag!!

Köpt den nya upplagan av boken du vet vilken, lite kortfattat med med samma mening!

Ekorre= Ut med det gamla och in med det nya.Min gåva till dig är upptäckarglädje! (gör dig av med det gamla och skapa därigenom nya möjlighter)!!

Stämmer väldigt bra med tanke på hur allt börjar att landa för dig!!

Pussar och kramar kanske kunde prata i telefon under morgon dagen... Hemma efter ca 19,00 svensk tid! Love you!!

2009-09-26 @ 22:51:05
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Mamma

Ps glömde en sak.. Lite kul med hästarna, dom står i hallen, funderade på att ge dom till vår gamla granne, hon ska ha barn nu, och hon har ju själv lekt med dom:) puss igen

2009-09-26 @ 22:52:58
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Sarah

LOVLEY <3 Underbart att läsa om hur underbart BRA du

har det nu! GOTT GOTT GOTT! Fan vilket grymt år du kommer att ha när du trivs såhär bra innan :D



Gryyyymt att du vågade sjunga inför alla människor på kareoke baren ;) DUKTIG DIG!



Haha, jasså är fröken sugen på en liten tatuering ;) Farligt att ha den bara 5 min bort..



Löshår?.. Du har ju jätte fint hår ?

Slöseri med pengar!!!



LOVE YOU!!

Puss

2009-09-27 @ 15:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0