Kväll här.. Och natt där?

7 oktober - 21:43

Jag låg och tänkte på det förut när jag tog mig en liten nap, vad konstigt ändå att denna tidskillnad är, för det känns ibland som att man lever i två olika världar?
När klockan är kväll här så är den mitt i natten/morgonen för er och ni ligger där hemma och sussar er bort i drömmarnas land. Jag sitter fast i verkligheten i ytterligare några timmar. .
Sitter fast ska jag väl inte säga, men ibland hade det varit skönt att få ha samma tid som Sverige!
Och att det är så dyrt med samtal och sms och sånt, jag tyckte det var okej i början, hyffsat skönt att inte vara så beroende av den där --- mobilen! Men nu saknar jag det, saknar att få spontana telefonsamtal och saknar att både skicka och få sms.. hmm..
Sen låg jag också och tänkte på vilket stor skillnad det kommer bli när jag kommer hem, här är man ett litet barn och inte ens får komma ut på krogen? Hemma kommer jag få gå till systemet 18 dagar efter ankomst! WUUU!! :D
Stor skillnad iaf..

Jag börjar fästa mig vid den här familjen nu, och detta året hade inte kunnat se bättre ut än vad det gör!!
Jag trivs jätte bra med barnen, och man kan se tydligt att dom är super nöjda över att ha mig här!! :)
Jag vet i och för sig att dom är glada att ha mig här, men det är så härligt när det märks och känns!
Dom är underbara hela bundet! Och jag är så glad att jag fått en extra familj och inte bara ett par barn och en chef! Härligt härligt härligt härligt! =)

Låg och längtade tills MARS idag, wiih vad jag längtar!!! :D Det ska bli så kul att springa på min kära familj på flygplatsen i landet långt borta!! :D 
Ena halvan iaf.. Dom andra vet jag inte när dom kommer och en del följer inte med.



Såå.. Hur ska jag sumera dagen.?
Gick upp och hade ett skype samtal med min mor! :) Sen började jag jobba, lekte massa med lille Lizzie och efter lunch så blev det Cinderella på mitt rum! Myspys!
Efter det lekte vi lite ute, och lill tösen ramlade av gungan stackarn .. Lite blås och pussar på dom onda ställena hjälpte kanoners! Efter en rolig lekstund var det iväg och hämta Gerard från skolan! Och på vägen dit plockade jag lite vackra löv och pratade med "övergångs ställs vakten" hon är jätte trevlig lilla Margreth! =)
Pratade om halloween och att en uppblåst skelette gubbe hade blåst ut på vägen och sagt pang då en bil körde på den. Hade också ramlat ett stoort stoort träd rätt över vägen. :S Scary!
Hon påpekade även att hon tyckte jag var väldigt söt idag i min kjol och att detta är dom bästa åren i mitt liv.
Och jag kan hålla med henne, det är det verkligen! =) För det finns så mycket man kan göra! Mycket man kan upptäcka! Så alla i min ålder, sitt inte hemma och tyck livet är tråkigt. Gör något kul, något oväntat, något galet! Man behöver detta för att känna sig levande!

Efter vi plockat upp Gerard från skolan så gick vi hem och åt lite snacks, sen blev det lek och full rulle tills klockan slog 16:30 då jag hade lite time off! :) Det var då jag tog mig en nap ;) hihi!
Klockan sju blev det jobb igen och det handlade mest om lek och bus plus lite varm choklad. Lärde dom även säga mage, fot, öga, näsa och mun! :) Det blir mer övning imorgon! :)   Sen blev det min favorit tid! Läggning! =)
Man har alltid som vana att både bad och läggning är extra svårt.. Jobbig tid och dom vägrar.
Men ack ack, när jag sköter bad och läggning går det som på räls!
Lizzie: Byta om till Pyamas, tandborstning, läsning, och sömn! Frågar alltid om jag får sova i hennes säng och då blir hon jätte glad och somnar som den prinsessa hon är på två röda!! :)
Gerard: Pyamas ombytning bakom stängda dörrar ^^(SÖT), tandborstning och högläsning, (rättar mig hela tiden på ord jag uttalar fel och hjälper mig med ord jag inte kan säga alls. Snäll pojk! Undra om han förstår sammanhanget med det jag läser?) Sen släcker vi lampan, och jag ligger kvar i några minuter sen säger jag godnatt.
Lea: Sköter sig själv, läser lite själv i en bok innan hon somnar och säger alltid "puss puss" när hon ska säga godnatt till mig :) Det har jag lärt henne!! :D

Är jag elak om jag går och räknar in timmarna när jag jobbar? Första inräkningen är lunch, sen Gerard och sen när jag slutar. Nästan går och längtar tills nästa "inräkning".
Men det är långt ifrån jobbigt och tråkigt! Ibland kan det vara lite drygt bara och segt. Men varför "längtar" jag tills jag ska få sluta? För dagen alltså!

Jag har skapat en bilddagbok för alla bilder som jag blivit lite seg med.. Men funderar om Facebook kanske är bättre? Där är man ju ändå redan vän med alla? Vad säger ni?



Sommaren 2009 <3 Bästa sommaren!! :D <3


Hanna ღ

Kommentarer
Postat av: lára

låter riktigt bra det där hanna :) tidsskillnaden är ju helt galen!

åhh mina föräldrar kommer också i mars haha, visst ska det bli kul!

2009-10-08 @ 07:47:25
URL: http://laue.blogg.se/
Postat av: Syster Sarah

Oj, vilket långt inlägg. Konstigt att mitt mail var så kort då ;)

Kul att höra att du längtar till mars :) Det gör vi andra också.. Tänk, det är redan jul snart :S

Snart bara två månader kvar :o LÄSKIGT! Tiden går för fort... ... ...



Love you. PUSS

2009-10-08 @ 14:19:46
Postat av: Mamma

Puss darling Love you!

2009-10-08 @ 14:36:01
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0