Körkorts teori.

26 Oktober - 11:15

Jag har suttit och läst körkorts teori nu i 1 timme och 15 minuter och jag har tyckt det varit roligt och spännande?? Hur knäppt är inte det.
Men i vilket fall som helst så är det spännande att läsa alla skillnader på lagarna.
Som att det är strikt förbjudet att kasta skräp från bilen! Man får flera hundra dollar i böter!
Och det är en skammfläck!
Kul kul och eftersom jag inte behöver läsa boken utan och innan blir det lättare.
Teori prov på torsdag, here I come!!
(Så låter det iaf idag)

Sen sitter jag och skriver alla ord på google translate som jag inte förstår och den som kom på det där är en ängel! Tack tack. Har jätte stor nytta av det!

Hazard
Pedestraians
Obey
Visibility
Beam
Littering
Rural
Prevail


Och massa andra ord!
Jag kunde iaf inte vad dom här betydde innan! :)
Nu kan jag och har skaffat mig en egen bok som jag ska använda som mitt egna lexikon.
Nu ska jag klä på mig och åka iväg på ett ärende innan jag ska hämta upp Lizzie.

Väder Prognos.  9 grader och strålande sol!

Kommentarer
Postat av: Mamma

<3<3<3 Love you Miss you! Pöss

2009-10-26 @ 17:17:58
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Farmor

Äntligen även jag en sol vaknade upp med.

Jag är rätt avis på dig som får så mycket engelska gratis nu när du i USA bor.

Tänkt då du i grundskolan gick och valde bort engelska och läste Spanska för du hade konflikt med den Engelslärare du då hade.

Lycka till nu med teoriprovet på torsdag

jag vet du klarar det men visst lite ormar i magen ska du nog ha.

Idag har vi Nalledagen här i Sverige.

Kramiz

2009-10-27 @ 07:42:59
Postat av: Lucas

Hej Hanna!

Hoppas allt går bra på Torsdag.



Det är löjligt dyrt att skräpa ner på vägarna i USA, kommer ihåg när vi åkte ner till San Diego så stod det på en skylt: "Littering 321$ Fine", sedan lite längre ner så stod det "Littering 332$ Fine".

Man undrar varför det helt plötsligt blev dyrare? :s



Google translate är användbart, kunde alla orden du skrev förutom "Rural".

Tänker inte gå in på google translate och kolla upp det, tänkte höra med dig istället, vad betyder det? :)

2009-10-27 @ 09:36:57
Postat av: Sarah

Så fick vi inga översättningar på orden :P :o

Vi kanske också är nyfikna ! :P



You go girl, heja dig! Hoppas teorin går bra!

POUSS

2009-10-27 @ 11:29:48
Postat av: Malin

Här kommer lite hjälp : )



Hazard = Risk Fara

Obey = Lyder

Visibility = Sikt

Beam = Bom (eftersom du läser i en trafikbok så har detta ord säkert med sånna där tågbommar)

Tror att Littering betyder typ födning/fördelse.

Prevail, är jag osäker på... Tyvärr, hoppas jag var till någon hjälp.



Hoppas du har det bra där på andrasidan landet :)

Puss

2009-10-28 @ 06:02:46
URL: http://malinjelk.blogg.se/
Postat av: malin

pedestrains betyder övergångsställe. Glömde det. Och rural, kollade precis upp det. och det betydde lantlig, kan det stämma!

2009-10-28 @ 06:15:24
URL: http://malinjelk.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej Hanna!



Lycka till på Torsdag! Du fixar det lätt, med det svenska körkortsplugget så färskt i minnet. Det enda som kan ställa till det, är ju som sagt de kluriga orden, men de har du ju koll på nu :)



Uppkörningen sen är ett SKÄMT!, du kommer få köra runt ett kvarter. Inga problem för en tuff brud som du! Jag fick även visa att jag kunde tuta när jag körde upp, jättesvårt...



Må så gott och ha en riktigt rolig Halloween! Men mycket "bus eller godis".



Kramar från Moster.

2009-10-28 @ 10:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0