Första Andra Tredje..

4 Oktober - 13:32

Tick tack tick tack vad tiden går fort. Det är nu söndag igen och jag har något att se fram emot ikväll!
haha kolla på det nya avsnittet av ensam mamma söker. Jag VET jag är knäpp. Men jag följer det som en toka.
Jätte kul att kolla på verkligen. Har även följt idol som en toka men denna veckan har den halkat efter lite granna..
Hmm. Tiden går hur som helst väldigt fort och jag funderar på om det kommer kännas såhär hela året ?

Igår var det exakt en månad kvar tills jag ska åka med familjen till DISNEYLAND i FLORIDA!
Då ska vi ha mega kul och försöka få på sig så mycket sol som bara möjligt! ;)
Lea pratade med mig igår att dom hade pratat om hur dom skulle göra för med mig, om jag skulle följa med eller inte. För om dom tog med mig måste dom också betala för att jag jobbar och det blir en extra kostnad. Men att dom beslöt sig för att jag skulle få följa med. Snällt snällt! (Detta var innan resan bokades, men hon berättade det igår)
Men då tänkte jag på en sak. Under lov och så när barnen kanske är hos sin pappa då jag inte behöver jobba. Får jag inte pengar den veckan då? Är jag inte "garanterad" 196dollar i veckan??
Tänk om dom är borta 2 veckor under en månad, då förlorar jag alltså 292dollar? (2600kr) Det kan väl inte vara så? ..

Hon sa även att hon hade frågat sin mamma om jag skulle få en klocka i födelsedags present (vilket jag redan visste eftersom jag har varit och valt ut en) så hade mamman svarat att jag skulle få en för det var jag värd! :)
Man blir så glad av att höra sånt.
Lea satt även och pratade lite gamla aupair stories till mig igår och sa att jag var den bästa aupairen dom haft, och pratade lite om misstag dom adnra aupairerna hade gjort. Och att hon tyckte att jag var riktigt bra som inte gjorde några misstag.
Kändes dock ingen vidare att få den pressen på sig så jag sa att alla klantar vi till oss ibland och att ingen kan vara perfekt, inte ens jag men att jag ska försöka göra det så perfekt det bara går!



Lea hade en vän över igår som sov över till idag så dom ville att jag skulle fixa deras hår.
Leas hår plattade jag :) Och Saras hår gjorde jag två flätor.
Dom var så söta ! =) Och jag som älskar att greja med hår!




Jag har även skaffat mig en liten pysselhörna i mitt rumsfönster! =)
Så här är verk-a-la-Hanna! :D
En pärlplatt-hund plus fjäril, en rosa liten pappersbåt, en blomma och en fjäril och en tallrik målad med vattenfärg :) Pyssla är kul! Roligare än att kråla runt på golvet och leka hundmamma eller hundvalp.
"Lizzie: Your the dog mommi and I am the dog baby. ok? yes? "
Då är det skönt att sätta sig och pyssla lite imellanåt! :P

Jag kan inte fortsätta skriva idag för då blir det ett sånt där jätte lpngt inlägg som ingen orkar läsa.
Ska snart börja göra lite kul grejer i min scrapbook! =) Har hittat metallic pennor som jag ska köpa!
Och skicka in digitalbilder så jag får bilder till min scrapbook!
Haha ska samla alla biobiljetter och sätta in alla på en sida! ;) Plus ett kort på mig där jag har köpt en STOR popcorn och en STOR dricka! ;) Blev inget med det i Fredags för var så otroligt mätt efter maten!

Lev livet idag, inte igår och inte imorgon!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Sverige tycker fortfarande om låååånga inlägg :D Keep on doing them ;)



Häftigt att ni snart ska åka till Florida!! Ta massor av kort!!! Haha, redan valt ut din present, det var ju tråkigt :P ^^ Alltid roligt med överraskningar!



Love you ! Puss

2009-10-05 @ 09:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0