Slutet gott, allting gott!!



2 November - 21:47




Jag har nog aldrig kännt mig så illa välkommen och behandlad på länge. Som att man är den mest jobbigaste människan i hela världen bara för att man inte riktigt förstår eller för att man miss uppfattat något...
Människor som inte kan behandla människor med varker respekt eller på det sättet dom själva vill bli bemötta borde inte få jobba med kundtjänst!

Jag undrar varför det ska behöva bli en historia av varje sak som har att göra med teoriprov att göra. ?

Dagen började kaos, men att jag hade ställt klockan fel.. Jag hade ställt klockan på 7:30 så det var ingen fara.. Missen jag hade gjort var bara att alarmet var på 7:30 pm och inte 7:30 am!!
Så jag hoppar upp i sängen med stressen i halsgropen när jag kollar på klockan då den är 8:30 och klockan fortfarande inte har ringt.. Tar på mig kläderna och samlar ihop alla mina papper.. Springer ner i köket och tar mig lite frukost och väntar in bilen som är ute och far på vägarna på uppdrag till att köra barnen till skolan.
När bilen är hemma så tar jag den och åker mot MVC- motor vehicle commisson, där jag ska göra mitt förar prov. När jag stiger ur bilen är jag så stolt över mig själv att jag hittat dit utan det minsta problem och känner att det här kommer bli bra trots allt. Dock inte kortet, eftersom jag fick springa ur huset för att hinna i tid ;).
Väl inne får jag några papper jag ska fylla i om varför jag är där. stopp nr1.
Hon får snällt hjälpa mig med vikten och längden dock eftersom jag inte alls har någon aning om vad jag väger i pounds eller hur lång jag är i feet.

När dom papprerna är färdiga ställer jag mig i kö nr två där jag ska visa upp alla mina 6 Identitet bevis som bevisar att jag är jag. (ÖVERDRIVET, VADÅ 6 OLIKA?)
Allt går finemang förutom att tjejen bakom kassan är så äckligt oartig man bara kan och sitter och tittar på klockan var och varannan minut och tittar på mig som : vad fan gör du här, och alla andra människor... Lämna mig ifred!!
När hon ska titta på mitt bevis på address så säger hon att det inte är giltligt och säger att jag måste visa något som är hemskickat till där jag bor. Då jag försöker förklara att det ÄR hemskickat och visar lappen med namnet på så kollar hon bara grinigt på mig igen och säger att det inte alls räcker.
När jag förklarar att det är det enda jag har med mig så säger hon jätte TYKET att jag får komma tillbaka när jag har något annat som bevis. Eftersom jag verkligen vill förstå vad det är hon menar så jag inte kommer dit igen och gör samma misstag så förklarar hon, fortfarande med samma ton, att det är ett brev från banken eller något sånt. Då jag ytterligare igen förklarar att det jag har HAR blivit skickat från banken så tittar hon bara på mig..
MÄNNISKA!!!

Då jag argt och besviket plockar ihop alla mina grejer och springer ut genom dörrarna igen börjar tårarna rinna. Jag var så jäääkla förbannad att jag inte alls visste vart jag skulle ta ivägen. Det krånglade sist också? Fansiken... Är det inte meningen att jag skulle få det här körkortet eller vad är det för fel?
Och vad är det för fel på människan? Vet hon vad ordet artigt betyder så får hon gärna förklara det för mig!
I alla fall.. Jag letar i väskan efter nyklarna till bilen  samtidigt som jag messar min värdmamma så hittar jag ett brev från bank of america med något jag fått där ifrån rusar jag in genom dörrarna och går fram till samma tjej som då var fri och frågar om det här fungerar. Så svarar hon FORTFARANDE med samma ton. Mmmm...
Ilskan bara ryker inom mig och jag försöker inte ens få fram ett leende utan ser bara på henne medans hon gör sitt jobb och svarar kortast möjligast på hennes frågor..
Så arg..

I vilket fall som helst så får jag komma vidare till stopp nr 3 där dom ska kolla på allt igen, signa några papper och skicka vidare mig till nästa stopp. Där är människan nästan lika oartig och även hon verkar ha något emot alla människor med alla dessa tusen frågorna. Men hallå? Det är väl klart man har funderingar? Och särskillt JAG?
Jag har varit i detta land i 2 månader, fortfarande inte säker på språket och så ska dom behandla en som luft.. Som luft som ska förstå allt glasklart bara dom säger det en gång och försöker förklara.
När vi rättat till några fel, som hon bara SUCKADE åt och ändrade så skickades jag vidare till stopp nr 4. Där stog jag och väntade på min tur på att få visa alla papper igen plus att få ta ett kort för det förhoppningsvis blivande körkortet, betala och signa. Denna kvinnan var iaf trevlig och visste vad LE betydde!!

När jag sedan skickas vidare till stopp nr 5 så får jag stå i en kö för att visa upp alla papprerna igen och sedan få titta in i en syntest grejsimojs för att sedan bli tilldelad en dator. Jag fick dator nr 11 och nu var det bannemejj dags!
Man satt och klickade på svaren på en touch screen och man fick veta på en gång om man svarat rätt eller fel.. Phuuuanna miiiig! Jag räknade till 5 fel på 50 frågor plus att jag valde att hoppa över 4 frågor för att svara på dom efter alla andra frågor är besvarade. Satt och höll tummarna för varje gång jag klickade enter för att det skulle stå C O R R E C T längst ner och inte att jag svarat fel..
Satt även och peppade mig själv att nu har jag gjort halvvägs, nu har jag bara 10 frågor kvar.. 5 frågor kvar. SISTA FRÅGAN.
Då jag förväntade mig att få svara på mina överhoppade frågor efter att ha tryckt enter på fråga 50 så står det några siffror som jag inte riktigt hann tänka efter vad det stog? och bredvid (passed).

När jag letar förvånat efter någon som jobbar där för att fråga vad detta betydde och vart mina över hoppade frågor tog vägen så hittar jag ingen. Och när jag kollar på skärmen igen så är skärmsläckaren på?
Då jag går fram till personalen som dykt upp igen säger hon mitt namn på skärmen och förvånat. Ow, congratulations you passed!
Jag klarade det!!!! :D ?

Så var det bara att fortsätta till stopp nr 5 där hon signade mitt papper som jag fått som bevis på att jag klarat det, även hon en butter jöns!!! Hon berättar att jag ska gå in i den andra stora salen där jag tidigare varit och visa upp dessa paprerna.
Jag går till stopp nr 2 där jag visar upp alla papper igen, stopp nr 3 där jag även måste visa upp alla papprena igen och stopp nr 4 där jag måste visa upp alla papper igen plus betala ytterligare 10 dollar för kortet ( betalde på samma stopp 10 dollar för att göra testet tidigare) samt signa på mitt körkort.
Hon bakom disken var upptagen med att prata barn med sin kollega och jag kände att min TÅLAMOD inte var på topp för att ha tålamod att vänta på någon som ska jobba för att hjälpa mig står och pratar privat liv med en kollega! Men det var bara att bita ihop!!

Då hon var färdig med alla olika moment och inknappningar på datorn ber hon mig vänta inom synligt räckhåll så att jag kan höra henne ropa ut mitt namn. Efter att ha stått och väntat i 5 minuter ropar hon mitt namn och ger mig mitt KÖRKORT! :D:D
Jag springer med lättnad ut därifrån med hopp om att jag INTE ska behöva åka tillbaks..!

Phuuu! Vilken morgon och oj vad många meningar det blev för att förklara. Men det var roligare att beskriva i detaljer.. ;)
Hoppas ni orkar läsa och att ni tycker synd om mig samt är stolta över mig att jag klarade det! :D
Provet var för övrigt en peice of cake om man jämnför med Sverige. Frågorna var exakt detsamma som dom var på den sidan på internet som jag har övat.. Så det var lätt lätt!!

Nu kan jag inte skriva mycket mer för det tar för lång tid att läsa och all text ger er säkerligen huvudverk..
Skickar iväg ett inlägg innan jag ger mig av på resande fot imorgon! FLORIDA och väskorna står packade i rummet! Ih!!




(L) Hanna




Ps:


Det som är gult är dit jag åkte, ser ni vägarna??
Och dåligt med vägskyltar på det! Hejja!
Förstår ni att jag behöver en gps?


Kommentarer
Postat av: Vicki

Grattis till körkortet :D:D

2009-11-03 @ 06:34:39
URL: http://vickilovelife.blogg.se/
Postat av: Lucas

Om du vill prata med en supertrevlig kundtjänst person, så kan jag rekommendera att du ringer till 031-3481030 (Mitt direkt nr på jobbet) ;)



Ha det super i Florida, ta mycket kort! Är själv sjukt sugen på Disney World.

2009-11-03 @ 08:29:01
Postat av: Mamma

Grattis! Hörde av gubben! Men nästa gång du blir så ilsk ge den andra personen bara ett leende, du vet inte vad dom har haft för dag, det kankse bara är ett leende från en annan människa som kan få dom att ändra sig eller inte!! Ha en underbar resa puss & kram

2009-11-03 @ 15:14:44
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Farmor

GRATTIS till ditt USA kort

Hm du kan förstå dig i orden du skrev vet själv hur det är att möta de som jobbar med service och är som de mötte där.

Bra med lite motgång allt kan ju ej gå i medvind.

Så nu har du något roligt framför dig du ska veta hur avis jag är på dig MEN jag unnar dig detta och så får jag läsa rader där du berättar hur det var och då kan jag i tankar vara där i orden du skriver här på din blogg



Lycka till nu tjejen

Själv är jag deppad för jag har köpt en ny datamus och den var ej så bra som den som nu har lagt av

MEN det finns ju flera datamusar att köpa kan ta med den gamla och beställa en ny sådan.



Så nu blir det lite dåligt med inlägg de dagar du är på semesterresa med familjen ja jobb i annan miljö för du jobbar ju. Kul jobb du har.!



Kramiz från oss alla i Varberg

du det blir i bamsekram.

2009-11-03 @ 22:28:11
Postat av: sandie D

GRATTIS TILL KÖRKORTET STUMPAN! Tänk, nu har du hunnit ta två körkort och jag har inte ens tagit mitt ännu. Och jag är ändå ÄLDRE än dig. Fy skam för mig.. Ska ta tag i det nu, har dessutom skrivit in mig som vikarie för dagis, fritids, förskola, 1-6 och som personlig assistent. Så jag får hoppas att jag får lite mer arbete nu med. Ha det superduper i Florida, och som sagt.. TA MYCKET KORT. Puss och kram från S

2009-11-03 @ 22:54:53
Postat av: lára

ahh hanna jag förstår dig så jäkla väl, jag hatar det där stället och jag har behövt åka dit några gånger men nu har jag mitt körkort och förmodligen behöver jag inte sätta min fot där haha! men det är ett sånt deprimerande ställe också, alla som jobbar där är riktigt sura :P när har du din uppkörning?

2009-11-04 @ 06:26:02
URL: http://laue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0