Inte riktigt än..

10 November - 22:05

Smakprov..



Jag kommer inte att skriva om Disney world idag, för jag känner att jag vill varva ner i tid och gå och lägga mig i tid. Läsa bok och relaxa. Och för att berättelsen om min Disney resa ska bli som bäst måste jag ju vara på humör för det också..
Har varit en riktigt busy dag från början till nu slut!!

Men känner för att berätta om min dag:

Började morgonen med att vakna till en ständigt hamrande!
Har 7 st jobbar gubbar som springer runt i huset för att byta alla våra fönster. KAOS!
Och dom började riktigt tidigt idag..

Eftersom jag ändå bestämt mig för att gå upp tidigt för att hinna med en simtur så hoppar jag upp ur sängen vid halv 9 och packar ihop mina grejer och ger mig av!
20 minuter simning blev det på schemat och sen skynda hem igen för att hinna hem innan jobbar dagen börjar!
Lizzie har varit sjuk.. IGEN så jag erbjöd mig att börja tidigare om Diana behövde mig. Och det gjorde hon!
Så tacksam för att jag frågade så bad hon mig börja kl halv 11 istället för kvart i 12.

Sen började dagen med att jag och Lizzie var begränsade av alla jobbar gubbar till att bara vara i källaren och vardagsrummet så vi bestämde oss för att leka i källaren.
Efter en timmas lekande, affär, så begav vi oss till Mcdonalds för lite lunch.
Eftersom jag ska skärpa mig när det gäller maten plus att jag inte haft möjligheten till frukost så väljer jag att äta frukt bitar (äpplen och vindruvor) yoghurt och bagel ( onyttigt, men bättre än en burgare?)
Och Lizzie äter, som alltid, sina chicken nuggets, fries and chocolat milk. :P

Efter maten så leker Lizzie lite i lekrummet och jag får besök av Hannah som jag ringt dit :)
Men tråkigt nog, bara efter 20 min så ser lilla Lizzie helt utmattad ut och vill åka hem.
Väl hemma blir det Cinderella och sen är det dags att ge sig ut på äventyr igen!
Dags att plocka upp kidsen från skolorna!! (:

En hektisk dag, Gerard får äta sitt snacks i bilen för att hinna med sin soccer practice.
Och lilla Lizzie fick snällt byta till sin ballerina outfit innan vi åkte iväg.

Hemma igen så velar jag och Diana med vem som ska köra vem och hur vi ska få dena crazy dag att fungera. Tillslut åker vi alla och lämnar av Gerard på soccer träningen och skyndar sedan för att släppa av mig, Lizzie och strollern på baletten!! (:
Så det slutar med att jag och Lizzie får traska hem.

Väl hemma blir det lite små plock av allt jag inte hunnit med under dagen som bäddning av sängar, disk och tvätt! Sen blir det en efterlängtad middag ! SÅ HUNGRIG!!
Panerad kyckling filé, gurka, grape tomater (mini) och ärtor! Man känner sig så nyttig här, grönsaker och kött. Ingen fet sås och ingen pasta eller potatis..

Och tro mig, dagen slutar inte här...

Jag får lov att springa upp på mitt rum och vila i en halvtimme för att sedan följa med Lea till en talang jakt på hennes skola. Det var spännande! Söta små kids som vågar ställa upp och sjunga, dansa, spela instrument, teater, läsa dikter, fula sig och spela in film klipp!! =)
Allt var inte sådär jätte behagligt att lyssna på kanske, men dom är modiga !!

Nu sitter jag här, försöker koppla av och har precis ätit lite youghurt och cashew nötter!! (:
Ska lägga mig ner strax och läsa min bok!!




Jag lovar att återkomma till DISNEY och HALLOWEEN när jag har tid, ork och lust!!

Måste bara tillägga att hela "familje sittuationen" har blivit tusen ggr bättre! Och då var den kanon innan! Kan ni tänka er vad jag har det bra?
Innan så tyckte jag det var skönt att få sluta och gick helst upp och tog lite tid för mig själv uppe på rummet, men nu känner jag för att stanna nere med familjen och bara myyyysa !! ;)

Barnen ler så fort dom ser mig! varm i kroppen blir man då!
Jag och Diana babblar på som aldrig förr och allt är kanoners!

Haha måste berätta en sak om Roseline, Dinans mamma, hon hade tyckt jätte bra om mig under Disney trippen och hade frågat Diana om dom kunde adoptera mig :D
Hon ville se till så att Diana var trygg och alltid hade något som kunde hjälpa till.
Så sött av henne! Härligt att man kan ge ett gott intryck till folk!
Och det var riktigt kul att höra!

Kramar på er! Nu fick ni en berättelse om min vardag med, tror inte att det hänt innan! =) Kul att läsa lite om det dagliga med kanske (:



puss puss puss puss

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härlig dag!!! Fullt ös! Och härligt att höra om att det funkar så bra, och om adoptionen. Kramar i massor, vet du hur härligt att höra om allt det här, det värmer mammas <3. Jag har gjort nåt bra i livet i alla fall!! puss

2009-11-11 @ 07:27:22
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: Stolt Farmor

Hej från ett grått novemberonsdag i Swedala.

Nov månad kan vi väl hoppa över??

Nej kanske inte din mamma fyller snart år.

Jag blir så stolt över de ord du skrev om Dianas mor sade Kan vi Adoptera dig!

Nåja det betyder att det kommer att bli svårt den dagen du åker från dem.

Den dagen den sorgen NU lever vi idag och ta dagen som du skulle dö imorgon var ett ordspråk jag läste och så sant Lev idag!

Själv är jag lite besviken då vi har köpt en tv och tror jag ska avbeställa den. Ett förhastat köp i lördags.

Jag är nu velig om JA eller NEJ jobbigt det är att ej veta.



Kramiz

2009-11-11 @ 07:45:02
Postat av: SysterSarah

Adoptera MIN syster!! No way! ;) Du är MIN !! :D

Förstår nu varför du inte haft tid att svara på mail, fullt ös medvetslös ;)



Ha det bäst! Hörs och ses <3

2009-11-11 @ 10:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0