Åhååå åheeej!

15 November - 22:00  (10pm)

Då var det söndag igen och ingen "Ensam mamma söker" att titta på.. buu huuu!

Helgen har varit toppen, umgåts MASSA med Anna, Hannah och så kom Sofia igår kväll och sussade över :) Varit ensam i helgen så Anna sov även här från fredag till lördag =)
Vi åt SALT guacamole och morötter och efter en sväng till Electic café kikade vi/JAG på "The ugly truth"

På schemat har det stått "lugn och sansad november helg" för det är verkligen var det varit.
Varför ut och upptäcka saker? neeh! ;) haha!
Nej men det är skönt att få säcka ihop ibland och bara vara också! :)
Eller om jag ska tala sanning så är det min favvis syssla, lite matlagning, kompisar och en rolig film! Bättre kan det ju inte bli!! eller? =)

Men påväg till bilen i Lördags morgon så träffade vi på en byggarbetare som jobbar med att byta fönstrerna i mitt hus. Och han frågade vad som hände en dag som denna och jag svarade att vi försökte hitta på något att göra som är typiskt Amerikans. Han rabblade upp massvis med saker som jag inte ens hade hört talats om. Så nu lovade han att skriva en lista om saker vi kan hitta på och så vi även kan göra olika saker varje helg!
Så det ser jag fram emot!
Planerna var då alltså att hitta på något spännande, kul, Amerikanskt i lördags..
Men på schemat blev istället frukost hemma hos Anna och sen blev det Target en sväng! =)
Sen blev det min favvis syssla, laga mat, mysa och efter ett tag laga Äppelpaj och mysa ännu mera!
Så blev det även filmen "The Proposal" med ett antal pauser då vi skulle hinna med allt annat.
Och så kom Fielia så då blev det ju självklart mest snack eftersom vi inte träffats på 3-4 veckor.!

Idag gick vi upp relativt tidigt och bestämde oss för att ge oss iväg till en outlet butik 20 min här ifrån, och där inne fastnade vi i sådär 2,5h! ???

Men jag hittade lite fina saker!


Mindes att jag köpte ett par tränings bralls med?
Men vart dom hamnade vet jag inte alls? ..
Kanske i någon av dom andra tjejernas påsar?
Här iaf är ett gäng med strumpor, en axelbands mini väska och britney spears FANTASY parfym!! =)
Yasmine? Är det den du är kär i ? I think sooo!! =)=)
Sen lite makeup på CVS, rouge och bas ögonskugga!

Efter shopping turen så tog jag och Hannah oss en promenad i det fina vädret och parken innan det var dags för dinner tiiime! Så vi tog en lugn promenad i parken och sen satte oss hemma hos mig en sväng och tog sen en ytterligare lång promenad till en grekisk resturang för att äta lite middag.

Tyvärr blev inte middagen lika avkopplad och rofylld för det är en gubbe där som håller på och äcklar sig, jobbar sig och USCH!!
Han pratade med Hannah och sa att det var trevligt och träffa henne igen och att han kommer ihåg henne från förra gången hon var där och åt. Kollade sliskigt på oss och usch vilken äckel gubbe.
Jag gav inte ens någon energi till att titta på honom, för man ska inte ge sånna människor någon respons, inte ens som ett leende eller en ögonkontakt!!
När han frågade mig om allt var bra så svarade jag bara med ett snabbt ja för att visa att han ska ge sig av... När han märker att han inte får någon som helst respons så tittar han på mig, som själv sitter och stirrar ner i maten och säger: You don´t have to be shy, I´m your friend.
Ännu mer irriterad över att han förstör min matro säger jag bara snabbt :
I´m not shy, I just want to eat my food!
Då går han skamset där ifrån och när han kommer tillbaka för TREDJE gången och fyller upp våra knappt rörda vatten glas så klappar han mig på axeln och ber om ursäkt för att han pratar för mycket.
När han fortfarande inte får någon respons så ser han skamsen ut och kommer bara dit för fjärde och femte gången för att se om allt var okej, fyllde på vatten och sa inte ett knyst!
TACK! Gubbäckel...

Tillråga på allt skrev han på Hannahs kvitto smått öppe i hörnet:

You are the best..

JAG TÄNKER ALDRIG I HELA MITT LIV GÅ TILLBAKA DIT!  ... synd att maten är så god...

Kommer ihåg första gången vi åkte dit för en och en halv månad sen för att köpa maten och ta med oss hem. Då dröjde det lite längre än förväntat och han samma äckel gubbe kollade verkligen på mig och såg ledsen ut och bad om ursäkt för att det dröjde.
När vi lämnade affären sa jag till tjejerna att det där var verkligen sanning, och det är så man ska behandla kunder! Man ska verkligen mena det man säger! För det gjorde han!
Men nu förstår jag vad han höll på mig, och det skrämmer mig... uschhhhhh!

Nu laddar jag batterierna för ännu en vecka kids, lek bus och för min egen del en hel del träning!! =)
Hoppas helgen har varit bra hemma i Sverige.

Ps... Jag kom på en sak idag! Jag har redan passerat dagen då jag haft mitt körkort i ett heeeelt år! Unbelievable! :D



FAMILY AND FRIEND THAT READ THIS! PLEASE PLEASE SEND ME SOME PICTURES FROM MY GRADUATION AND MY GOOD BYE PICKNICK!! WOULD LOVE TO SEE SOME PICTURES! =) (L)


Engelskan är inte bäst, och verkligen inte när det gäller att skriva med jag jobbar på det och börjar märka skillnad!
Bra att ha en icke svensk talade tjej som man umgås mycket med, för då kan man ju inte prata svenska med svenskarna heller =) wiih! Bra träning!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har haft en toppen helg ser jag.... Roligt!! Kan vara skönt att bara få vara en helg också, tror du behövde det, och varva ner lite! Miss you pöss!!<3

2009-11-16 @ 08:07:41
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: SysterSarah

Puss <3

2009-11-16 @ 10:20:21
Postat av: Anna

Hanna, jag gillar din blogg. Speciellt när jag själv får känna mig träffad. Men vill du påstå att det bara var du som såg filmen? Så mycket sov jag ju inte :P Och så kan jag passa på att säga att jag inte fått med mig några träningsbrallor hem, även om jag gärna velat ;)

2009-11-16 @ 18:48:15
URL: http://americananna.blogg.se/
Postat av: älsko

yes darling det är den parymen i lööövvee!! var dem billigare än i sverige? idag har snälla syster sarah gjort mina naglar:):) ska skicka ner bilder från din student som jag tog:) puss(L)

2009-11-16 @ 23:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0