Vilken Julafton!

24 December - 00:11


.. Och det är imorgon deras julafton är! Kuligt att ha två julaftonar på rad.. Knaskalas!
Känns knäppt att gå och lägga sig efter en dag som denna och vakna upp till en till?? :)

Dagen har varit toppen för övrigt, en mycket mycket lyckad Christmas Eve.
Började dock ögonen i tårar efter att pratat med min kära mor (Hon lät så glad och lycklig i telefonen över att jag ringde och julkänslan var på topp. Så det kändes konstigt att inte få vara där..  ) men efter frukost och lite prat med underbara barn och peppande ord från Diana mådde jag bättre.
Det gjorde det inte sämre att prata med YASMINE som var på sitt bästaste humör, en syster som var lycklig och mätt ;) Och sen två glada och överraskade tokar, Monica och Fredrik =)

*Saknade dock att prata med min far med familj, men klockan tickade på och efter kyrkan var klockan för mycket i Sverige. Jag ringer imorgon far!*

Ja ni Sverige bor, vad vill ni veta om min julafton..?
För det första vill jag meddela att dom inte äter något speciellt här. Ingen speciell frukost, ingen speciell mat och ingen speciell dessert. Nix, inte ens imorgon då dom firar jul SÅ, jag var så duktig och gjorde köttbullar och potatisgratäng (gillar inte anjovis, MEN vad god den blev.. Inte visste jag att jag kunde göra potatis gratäng, men yuum) som åts tillsammans med prinskorv, kex och Prinskorv från IKEA! :)

Innan både kyrka och mat så spelades det lite spel, dukades fint och lagades lite mat.. :)

Vid halv 4 begav vi oss iväg till Kyrkan för dagens mässa.
Det var inte speciellt annorlunda mot svenska kyrkan förutom att vi satt i ett litet rum som kallades "barn rummet". Det var som ett litet bås som man satt inne i med barnfamiljer. Avskärmat så resterande av kyrkan inte kunde höra, men vi hade en liten högtalare så vi kunde höra allt utifrån. KNAS!
Sen var det lite läskigt... Familjen verkar inte vara speciellt troende hemma i vardagen, men där så var det fullt ut med korstecken över bröstet, böner och nattvard (Comunion).
Man visste inte riktigt hur man skulle bete sig, eftersom jag inte brukar gå i kyrkan hemma..
Plus att alla trosbekännelser och böner var på engelska som jag inte alls kunde från innan.
Akward moment. Men det var mys!
Dock ingen gosspelkör *buuuuuh*
Men det var mysigt att få uppleva det med.

Hemma igen blev det present öppning samt förberedelsa al la food!
Ungarna var som galna, men det hör ju till jul!
Själv fick jag ett par tickets to LION KING on Broadway!
Den 7 Februari!! Gissa vem som är här då och ska gå med mig?? :)
Fick också ett par flece pyamasbyxor och en SÖT nalletomte pryl!


Så vad gav jag familjen? :)
Vill börja med att säga att jag lyckades pricka mitt i prick med allt så alla blev jätte glada!
Gerard blev så glad att han sprang fram till mig och kramade om mig som aldrig förr! BAMSE KRAM så det visslar om det *myyyyysigt*

Lea: Nagelkit, designa dina naglar.

Elizabeth: Petshop park med figurer

Gerard: His favorit!! Pokemón card!

Diana: Idag fick hon en Mom Calander med massa kul grejer i för att organisera upp allt.
Hon är tokig med alla dessa lappar överallt och hennes tiny tiny almenacka är SMOCKAD med små noter. SÅ denn är stor och praktisk och hon uppskattade den väldigt!
Imorgon ska hon få Twilight boken, hoppas på att hon ska bli glad! Önskade sig en sportig handväska, men hittade ingen bra...


Sen var det bara att hugga in på maten. *yum*!




Efter maten blev det softa och leka med nya leksaker! :)
Vilket ledde till lite familje/"familje" fotografier!
*klick*














Sen..... haha det känns som att den här dagen är fullproppad med grejer ^^
I vilket fall som helst så kom ANNA på besök vid halv 8, bortrest till Jamaica nu under en vecka så det var riktigt kul att få se henne igen!
Vi fick öven besök av en av Dianas syskon med familj! Då det blev efterätt! Cheesecake, Brownie m.m!
Cheese cake var även det min Idé, trots att Diana fick bråka med att göra det själv stackarn. Busy days.. Men det var iaf det jag kom på som är juligt? Eller vad äter man som efterrätt på jul förutom ris á la malta?

Dagen avrundades med tjöt framför brasan med Anna, vilken härlig julafton!! =)
Dagen avslutades med att leka tomte och plocka fram alla paket.
Här kommer tomten på natten, lämnar alla paket och så får barnen öppna alla det första dom gör på juldags morgon. Ställer ut christmas cookies och mjölk till Tomten som han äter på!


nr1. Lizzies hög   nr2. Gerards hög   nr3. Leas hög   mitt högen. Gemensam hög.
Det ser inte så mycket ut på bilden med det är en hel del.. ^^


Här har Santa smaskat i sig kaka och druckit mjölk =) Gulligt!





Riktigt glad över att få uppleva denna dagen här! Ser fram emot morgondagen. !
Hoppas alla fått en riktigt riktigt bra julafton och myser imorgon med släkt och vänner också!
Bamse kram från mig till er!!! ♥



Mer bilder + lättare att skriva kommenter till bilderna på:
http://artondeoktober.bilddagboken.se


Kommentarer
Postat av: SysterSarah

God jul på dig <3 Trevligt att höra att du fick en trevlig dag <3 <3 <3

2009-12-25 @ 10:53:24
Postat av: Mamma

<3<3<3 Saknar dig!

2009-12-25 @ 16:24:27
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0