Slapp dag med promenad och bio!

27 December - 00:09

Fråga mig inte varför jag börjar skriva nu, för jag vet att det alltid tar så lång tid när jag väl börjar!
MEN.. Jag känner för att skriva idag.

Dagen började tidigt med en försovning då jag lovade Anna att vakna vid halv 10.
Men hon ringde glatt vid 10:10 och frågade hur det blir.
Eftersom himlen visade blått så bestämde vi oss för en promenad i parken!
.. Och jag tycker fortfarande att det är lika kul att se ekorrar! "Titta en ekorre!!" Lika farsinerande att se 10 stycken i parken när man är där och knallar runt fortfarande! . . .
Halvvägs in i våran promenad kommer vi fram till parkens sport spot, där det spelas fotboll(soccer) och football(rugby) då jag och Anna väljer att sätta våra rumpor på den kalla sten trappan och bli farsinerade av dom omkring springande galningarna.
Vilken Energi!! Vi valde naturligtvis att kika på football:en :) Riktigt kul!

Resterande av dagen fram till klockan 8 spenderade jag på rummet med att packa upp bilder och ta kontakt med Sweden. Vid halv 3 kom grandparents:en på besök så var nere och tog emot samt delade ut lite julklappar.
Då jag har varit väldigt mycket kring barnen denna veckan så bestämde jag dock för att smita upp på mitt rum igen!..

Efter en annorlunda middag Cornmeal och kött/kyckling/sausage gryta och trevligt prat med mina favvis grandparents här i Usa så blev det iväg på bio med Emelie.
Vi såg "Did you hear about the Morgans?" och den var väl sådär. Kanske hellre en film man hade valt att se hemma, och absolut ingen familj som man köper och lagrar på DVD hyllan för att se om och om igen.
Men det var trevligt att få komma bort på en bio.
Hände något som aldrig hänt förut dock.... ;)
Jag och Emelie betalar biljetterna, går vidare till popcorn ståndet och köper vad vi vill ha.
Går och sätter oss tillrätta i bio-salongen innan jag under reklamen springer på toa. . .
Dock precis när jag reser mig upp så välter jag hela popcorn påsen, så när jag rätar upp den igen ligger det TVÅ popcorn kvar i min lilla papperspåse och resternade tuusen på marken.. *shit!*
Såååå deeet kaaan-e gåå... ;)


Nu har jag .. skrivit ner mitt nyårs löfte i min träningsbok!
Nu ska det bannemej hända någonting här!
Att vara aupair och vara hemma och småäta hela dagarna har inte gjort speciellt gott.
Så denna gången så ska jag visa att jag kan!
Jag vet att jag kan och att ha en utmaning såhär får mig att bli riktigt peppad till det också!

Nytt år, Nya möjligheter!



Hanna Maria Magdalena <3



Found an old picture... The years are just flying away...




Kommentarer
Postat av: sandie D

DU ÄR SÅ FIN, KVINNA!

2009-12-28 @ 19:02:27
Postat av: Mamma

<3<3<3

2009-12-28 @ 19:31:02
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: SysterSarah

Låter som mig förra veckan ;) Skulle bjuda Dennis på våra goda 5krs pepparkakor :) Välte HELA burken på mattan på golvet! Upp och ner! Hihi

2009-12-28 @ 19:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0