Jul"afton" ggr 2. Kallad Christmasday!

25 December : 23:41

And there we go....





Ja vad ska man säga om alla julklappar?
När jag såg inslagningen så tyckte jag att det var mycket men att det var okej, alla är lite hysteriska på jul!
Men när dom öppnades blev jag bara mer och mer förvånad. Dyra saker och många saker!!
Hur ska man ha chans att uppskatta allt det?  Och vilket stämde, dom visste inte vad dom skulle säga riktigt.

Vad stort det är här med tomten, underbart! =)
Alla paketen kom från tomten, ingen från mamma och pappa.
Brev till och från tomten och massa kul.
Var också en websida man kunde gå in och kolla på vart tomten var någonstans i världen. *skit tuft ju*

Dagen började iaf, som ni ser med julklapps öppning gånger hundra!
Blev väckt klockan 7:51 och fick kila ner i min pyamas och kika på alla julklappar som skulle öppnas.
Barnen var väldigt lugna och duktiga till skillnad från oss i Sverige! ;) hihi.
Men det var kul, och barnen fick en hel del kul saker som jag ska leka med. *wiih*

Jag fick även lite paket idag. Snäll jag måste varit? :)
* Fleece tröja från min nya favvis affär: AEROPOSTAL. Skit snygg!
* Film: Visard of OZ (Minne från min Amerikanska tid)
* Musik från Serien: Glee (Också ett minne från Amerika)
* Gose strumpor



Man dras mellan två håll:
Ringde pappa idag, och önskade god jul. Mycket trevligt!
Fick också prata några ord med mina små söta systrar!
MYSIGT!
När jag la på berättade jag för Diana att min lillasyster hade frågat mig när jag kommer hem och att jag bara snällt fick säga att jag kommer hem om ett litet tag.
När jag 5 minuter senare sa att jag skulle upp och göra mig iordning säger Elizabeth undrande om jag ska åka hem till Sverige? Eftersom hon hört mig prata med Diana. Där svaret då istället fick bli: inte än på ett lååångt lååångt tag!!




Åter till jul-storyn!!

Vid halv 1 drog vi oss vidare till Jerrys (pappans) syster med barnen. Inte Diana dock, hon tog en tripp till sin mor och far (NONNO AND NONNA♥).
Hemma hos Systern så blev det lite paket öppning igen! *claro*





Efter det så var det till att hänga i källaren med alla barnen och ungdomar!
Riktigt kul att få vara med och leka och busa!!
Systerns barn var jätte trevliga! Härliga kids!!
Sam 8år, Nick 14år, Jack16år och Maddie17år.
Sen var det massa andra härliga barn som jag inte kommer ihåg namnen på riktigt.





Medans barnen spelade spel och stojjade i källaren så höll matlagningen på för fullt uppe i köket, med lite snacks och så vidare. Jag kände mig dock inte speciellt hungrig så jag lämnade den delen.
Var dock uppe en stund och pratade med Jerrys mamma, som var väldigt trevlig.
Kul det är att få dela med sig av sina svenska tankar om jul och skolgång och sådär!
Är det majoriteten av folk i sverige som går på universitetet efter gymnasiet eller tvärt om?

Spelandet fortsatte och vilket jag märkte så var det inte jultomten som den stora väntan låg på på en Amerikans jul, utan det var att få äta. :P
Tillslut, efter ett ex antal timmar så var middagen serverad.
Dom hade dukat upp bordet väldigt fint med namnskyltar, vilket jag tycker är hur gulligt som helst.







Maten var jätte god och bestod av Lasange, grönsaker, ägg-grej, revbensspjäll(beef).
Yummie!
Frågade om detta var någonting dom åt varje år, men som jag fattade det så är det köttet som kommer tillbaka varje år men det andra varierar.

Efter middagen så blev till mingel och lite filminspelning ^^ SÖTA UNGAR!!
Verkligen härligt att se hur kusiner kan leka ihop! Barn och "ungdomar" som skrattar och leker tillsammans måste nog vara det bästa som finns! =) (Även om det är vuxna med i bilden)
Efter efterrätten som det inte blev några kort på, men som bestog av chokladkakor av olika slag, glass och någon kakmix med grädde och bär i ett glas. Mycket fint, marsipan i dock som jag inte var beredd med.


Kvällen avrundades med filmen "UP" i källaren med barnen!
Vilka skratt vi fick till innan vi faktikst fick ner några barn till filmen.
Under filmen hamnade jag bredvid en kille som blivit kär i mig någon gång under kvällen.
Försökte lite då och då stryka mig försiktigt på handen och försökte en gång hålla mig i handen. *SÖT*
Vad kan han ha varit? Någonstans mellan 7-8! Såg honom i ögonvrån kikandes på mig när han försökte med sina små moves ^^ haha!

Riktigt riktigt kul och lyckad juldag!
Tack Familjen Neumann för alla fina presenter och tack för två super fina dagar!!


Äntligen är julen över ;) Var jätte konstigt att vakna upp och tänka hur mysigt det ska bli med jul andra dagen.
Men jag är riktigt glad över att fått uppleva det här!
I survived a christmas without my family! But I missed you all! ♥


Hanna Maria Magdalena     •♥•





Fick tråkigt nog inte någon bra bild på mig, med försök av 2 av 2 ^^, med mig idag.
Så trött och sliten tog jag egopic när jag kom hem.







Peace & Love, Over and out!




Kommentarer
Postat av: SysterSarah

Härligt du haft det <3 Pussisar på dig!

2009-12-26 @ 11:59:43
Postat av: alexandra

låter som du haft en underbar jul hanna! förstår att det är svårt med din lillasyster, jag känner redan nu, hur ska jag föklara för mina småttingar när jag ska vara borta så länge? :( kramar till DIG

2009-12-27 @ 20:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0