Ett inlägg för alla där hemma..

1 DECEMBER - 21:54

Ja detta är ett inlägg som ska läsas noga!
Trots allt kan vara så otroligt tråkigt, man kan vara så otroligt uttråkad och inte alls veta vad man vill göra av dagen eller livet. Trots att dagarna bara rullar på och ingenting händer och trots man bara går och tjurar på varandra..
SÅ saknar jag det så fruktansvärt. Bara det där samtalet från en vän som frågor om man vill gå på bio eller bara komma hem och hålla den sällskap. Middagen med familjen på fredagskvällarna eller att sitta i sin systers lägenhet och mysa eller varför inte partajja med alla goa vänner?

Bara en sån liten sak i vardagens tristhet kunde göra Hanna så lycklig. Som hon saknar något så fruktansvärt just nu. Bara att känna sig trygg och älskad av alla! Bara att få vara omkring alla!
Att få prata i telefon när man vill och hur man vill.
Att få dom där små söta sms.en som kunde lysa upp hela ens  dag!
Eller varför inte dom där goa tjejkvällarna med girlsen?
Tacosen med Tykon?
Filmkvällarna med boysen ;);) höhö!

Eller bara att få knalla runt i stan, åka till ICA eller knalla in på statoil och snacka skit med mamma =)
Åka till ICA MAXI med syster och Rickard.
Stressa runt som en galen höna för att hinna med allt man vill..

Vart man än gick kände man folk , eller kände igen! Och det är inte så illa som man alltid får det att låta. Visst gömmer man sig gärna om man ser ut som ett åkespöke.. Men ÄNDÅ!
JAG SAKNAR SVERIGES ALLA ALLA ALLA saker!

Så det jag ville säga till er där hemma är att verkligen TA VARA PÅ DET NI HAR!
Även om det är en smula som är bra av ett stort BRÖD så är den smulan värd MER än guld!
Ta vara på alla människor, alla stunder ni kan vara tillsammans och ja till och med dom där sms konversationerna!
.... Vissa är väl glada att lilla Hanna inte har möjlighet till att skicka sms och bombadera dom .... ^^ hihi!
Men ändå!
Ta bilen dom där extra 10 minutrerna till vännen och ta en kopp kaffe (om du nu tycker det är gott)
Ring dina närmaste och bara prata om ingenting.
Åk till ICA och bara mys av att ni kan köpa allt ni önskar, så lätt!

När man är borta såhär så värdesätter man allt på sånt annorlunda sätt.
Om det är bra eller dåligt vet jag inte?
Men jag har iaf redan lärt mig att ta vara på det lilla.
Och visst ska jag även tänka så här, ta vara på allt och lite till medans chansen finns. Men det är inte det det handlar om just nu...

Vill bara säga att ni ska vara tacksamma för att ni har det som ni har!
Och att Sverige är som det är.
Visst kan man drömma sig bort på en go vit strand med sol, bad och värme!
Men det å andra sidan är alltid med någon som står nära. right? =)

Vill bara säga att jag saknar Sverige! Saknar vardagslivet! Saknar allt! (L)

Men ni får ta hand om er och Sverige medans jag är borta, och glöm inte av mig! ;)
Jag tänker inte ge upp på det här nu, jag är redan 1/4 klar av detta året! Och det har så mycket mycket mycket kvar att ge mig.
Albany, San Diego, Whasington, MER AV NEW YORK, goingar som kommer och hälsar på, stunder med vännerna här och stunderna med värdfamiljen!
Och framför allt, mig kämpandes igenom det här.. För det kommer göra mig till en sån mycket starkare person!


Och jag har inga bilder... SKICKA BILDER! Jag ska pynta mitt rum!
Så om du känner dig manad att sitta på min vägg och vet min mail adress så skicka skicka skicka (L)




Ta inte illa upp om du inte är med på kortena, tänker på dig ändå! ♥
Förmodligen för att jag inte har ngn bild! SKICKA!



Kommentarer
Postat av: Farmor

HEMLÄNGTAN ???

Ryck upp dig nu och tänk inte så mycket om det du just nu inte har DU är nu i USA.

Många är avis på dig (jag är det och jag är för gammal och har inte den möjlighet du har att vara auiper i USA)

Du tycks bo hos en trevlig familj TA vara pä det.

Varför redan nu tänka att du ska ta farväl av familjen NU!!!!!!! ( Vet av egen erfarenhet att AVSKED är det svåraste jag har)

Det är klart det lackar mot jul och förstår då att du ensam långt ÄR från dina kära.

Cykelhjulet går runt av att längtan hem

Ta dig ur cykelhjulets fart hopp ur och njut nu får DU SE vad jag ej får se USAs Julskyltning.

Snälla Hanna vi tänker på dig varje dag och därför lockas jag in här för att se dina bilder som jag gillar och mycket text du skriver om längtan hem till Sverige.



Njut den tid du nu har och bli bekant med dig själv i ditt skal. Det är inte så svårt att ej vara rädd för sin ensamhet. Inte behöva vara trevlig för den som man man är tillsammans med.

Du behöver inte bli en enslig för det

Lycka till med dagar.

Farmor

2009-12-02 @ 07:47:18
Postat av: Vicki

hihi ja diggar att du har en bild ja tagit :D o den blev juh sååå bra eller hur :D hehe kram vi saknar dig här hemma

2009-12-02 @ 08:30:53
URL: http://vickilovelife.blogg.se/
Postat av: Mamma

Gumman! Följ ditt <3 är allt en mor kan säga! Prata med andra au-pairer som kanske också har hemlängtan! Pussar & kram Love you!<3<3<3

2009-12-02 @ 10:24:18
URL: http://www.beutyangels.se
Postat av: gubben

är just nu och poserar. hur många kort vill du ha?

2009-12-02 @ 10:32:23
Postat av: SysterSarah

Hanna. Alla gillar inte att gå runt och handla på ICA ;) Det är nog bara du :P Sötkorv!



Saknar dig också! Puss puss puss

2009-12-02 @ 22:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0